Új korszak előtt a bankszektor: eljött a felhő alapú platformok ideje

forrás: Prím Online, 2021. május 4. 11:22

A poszt-COVID-19 időszakot a szoros verseny fogja jellemezni, amelyben a bankok rá lesznek kényszerítve arra, hogy felülbírálják prioritásaikat és olyan új területek fejlesztésére fókuszálják erőforrásaikat, amelyek révén jobban ki tudják elégíteni ügyfeleik megváltozott igényeit – áll a Capgemini és az Efma által kiadott 2021. évi World Retail Banking Reportban (WRBR). 

A nemrég közzétett elemzés szerint bár a COVID-19 következményeként kialakult gazdasági visszaesés folytatódik, a világjárvány által okozott zűrzavarban egy új, ügyfél-orientált bankhasználati korszak van kibontakozóban: a 4.X. Ahhoz, hogy a bankok sikeresek lehessenek a  4.X korában, digitális megújuláson kell átesniük és be kell vezetniük a felhő-alapú/Banking-as-a-Service (BaaS)* platform modelleket. Ezek az ügyfél számára könnyebben elérhetővé és egyszerűbbé teszik a banki szolgáltatások igénybevételét és a mindennapi élet szerves részévé teszik azt.

 

 

Az elemzés kitér arra, hogy a világjárvány következtében megváltoztak a lakossági banki ügyfelek igényei: a saját igényeikre szabott, teljes mértékben digitalizált élményt, hiper-perszonalizált szolgáltatásokat és huszonnégy órás ügyfélszolgálati segítségnyújtást várnak el. Ennek következtében számos tradicionális bank – amelyeket a COVID-19 világjárvány arra kényszerített, hogy felgyorsítsák a folyamatot – már elindult a digitalizáció és költségoptimalizálás útján. Az elemzés szerint a bankok 66%-a már használ BaaS platformot, míg 25% ennek kidolgozásán munkálkodik.

 

A banki szolgáltatásnyújtás e forradalmasított formája azt is lehetővé teheti a bankok számára, hogy igényre szabott, digitális és felhasználóbarát csatornákon keresztül olyan új társadalmi szegmenseket tudjanak megközelíteni, amelyeket eddig nem vagy csak részben sikerült megszólítaniuk. 

 

 

„A banki területen és az azon kívül tevékenykedő vállalatok számára új lehetőség nyílik az összefogásra a fogyasztói igények sikeresebb kiszolgálásának jegyében” - jegyezte meg John Berry, az Efma vezérigazgatója. „Az ilyen stratégiai együttműködéseken keresztül új, kreatív megoldásokat dolgozhatnak ki, amik jobban tükrözik a fogyasztó életmódját, igényeit, vágyait és személyiségét. A bankoknak arra kell törekedniük, hogy javítsák az ügyfélszolgálatot, csökkentsék a banki termékek és szolgáltatások költségeit, és fenntarthatósági kezdeményezéseket tegyenek. A banki szolgáltatásnyújtás jövőjének kulcsa az erős digitális bázis kiépítése és a nyitottság az innovációra.”

 

_______________

*  A Banking-as-a-Service (BaaS) platformok olyan értékteremtést és értékátadást könnyítő infrastruktúrák, amelyek segítségével a bankok API-kon (Application Programming Interfaces, vagyis alkalmazás programozási felületek - olyan közvetítők, amelyek segítségével az egyes alkalmazások képesek kommunikálni és információt átadni egymásnak) keresztül képesek adatokat és megoldásokat megosztani harmadik személyekkel.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Monor iskoláiban is elérhető már a Vodafone Digitális Tanterem megoldása

Monor hat oktatási intézményében indította el Digitális Tanterem szolgáltatását a Vodafone Magyarország, amely a piacon egyedülálló módon az online és offline oktatást egyaránt lehetővé teszi. A monori beruházás a Belügyminisztérium támogatásával valósult meg és a kormány okosváros stratégiájának részét képezi, melynek egyik alappillére a minőségi digitális oktatás támogatása – ebben a tekintetben pedig a Vodafone Magyarország élen jár hazánkban. A beruházásnak köszönhetően országszerte immár összesen 28 000 diák és 1200 pedagógus részesül minőségi digitális oktatásban.  

2021. május 14. 16:43

Környezetbarát és biztonságos a jövő fűtési technológiája

2021. január 1-től már csak olyan új ingatlan kaphat használatbavételi engedélyt, amely közel nulla energiaértékű. Ez a követelmény jelenleg napenergiával, hőszivattyús technológiával, klímával, illetve elektromos fűtéssel érhető el, ugyanakkor egy tavalyi felmérés szerint az utóbbi mindössze 1 százalékát teszi ki a Magyarországon értékesített fűtési rendszereknek. A jövő fűtési technológiáját viszont ebben a kategóriában kell keresni: a fűtőfólia – az infrasugárzásnak köszönhetően – nem csak rövid felfűtési időt biztosít, de környezetkímélő is, és élettartama gyakorlatilag korlátlan.

2021. május 14. 14:58

A Huawei új technológiájával sokkal gyorsabban juthat el a szélessávú internet minden otthonba

A Távközlési Világnap keretében olyan új technológiát mutatott be a Huawei Technologies Hungary a győri Széchenyi István Egyetemen, amellyel az eddigieknél sokkal gyorsabban juthat el a szélessávú internet a háztartásokba. 

2021. május 14. 13:32

Globális megoldás teszi biztonságosabbá az öregedő infrastruktúrákat

A Xerox és az ausztrál Victoria állam partnerségben indítja útjára az Eloque-ot. A közös vállalkozással olyan új technológiát kívánnak kereskedelmi forgalomba hozni, amely távolról is képes a hidak szerkezeti állapotának ellenőrzésére.

2021. május 14. 11:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35