Minden várakozást felülmúlt a hazai e-kereskedelem növekedése

forrás: Prím Online, 2021. május 6. 17:14

Egyre több felmérés és tanulmány támasztja alá, hogy az e-kereskedelem 2020-ban robbanásszerű növekedésen ment keresztül. A Retargeting.Biz online marketing automatizációs szoftvercég magyarországi vezetője, Nótin Szabolcs szerint a növekedés bár megtörhetetlen, a vírus enyhülésével valamelyest lassulni fog 2021-ben és az azt követő években. 

A GKI Digital és az Árukereső közös kutatásából kiderült, hogy 2020-ban egyetlen év alatt 3 évet ugrott előre az e-kereskedelem a koronavírus-járványnak és a digitalizációs forradalomnak köszönhetően. A belföldi online kiskereskedelmi forgalom 45%-os rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat bonyolított.

 

Nótin Szabolcs szerint 25-30%-os bővülés is rendkívül erősnek számított volna, hiszen az átlagos növekedés évente 16-18% között szokott mozogni. „A koronavírus miatt az emberek vártnál is nagyobb része fordult az e-kereskedelem felé. A tavaszi és évvégi boltlezárások nemcsak komoly terhet róttak az e-kereskedelemre, hanem annak robbanásszerű növekedését is szolgálták. A legnagyobb forgalom 2020 utolsó negyedévében volt: az emelkedő esetszámok és szigorítások miatt az évvégi ünnepi szezonban 59%-kal bővült a szektor 2019 utolsó negyedévéhez képest.” 

 

 

Lassulni fog a növekedés a következő években

A Retargeting.Biz vezetője szerint a következő években lassulni fog a növekedés, de a rendelések gyakorisága és értéke tovább fogja hajtani a piacot: „a vevők egyre inkább az online-t fogják előnyben részesíteni, egyrészt mivel a közép- és időskorúak a járvány alatt rájöttek arra, hogy online kényelmesebb és a legtöbb szempontból biztonságosabb is a vásárlás, másrészt a Z-generáció egyre nagyobb része fog jelentős vásárlóerővel rendelkezni, így a következő évtizedre kissé lassuló, de folyamatos növekedés jósolható.” 

 

Néhány év múlva nehezebb lesz betörni az online piacra

Ahogy növekedik az e-commerce piaci részesedése a kiskereskedelmi forgalmon belül, úgy próbál egyre több cég betörni a szektorba. Két-három év múlva viszont sokkal nehezebb és költségesebb lesz gyors sikereket elérni, mint napjainkban.

 

„Ahogy egyre kisebb mértékű lesz a növekedés és egyre több nemzetközi szereplő jelenik meg a magyar piacon, úgy lesz egyre élesebb a verseny is. Azoknak, akik későn lépnek, nagyobb befektetéssel és hosszabb megtérülési idővel kell számolni, ezért a vállalatoknak érdemes még most beszállni és egy erős márkát kiépíteni, különösen nagy figyelmet szentelve a folyamatos innovációnak. Megbízható üzleti modellel és folyamatos innovációval a kisebb vállalkozások is sikeresek lehetnek még a világcégek uralta piacon is” – fogalmazott Nótin Szabolcs.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szoftverrobotok csökkenthetik a súlyos munkaerőhiányt

A koronavírus-járvány lecsengésével szinte az összes szektorban rendkívül pozitívak a kilátások, ugyanakkor a cégek életét napjainkban a munkaerőhiány nehezíti meg. Ma már viszont sok olyan pozíció létezik, ami nagyon egyszerűen kiváltható szoftverrobotok alkalmazásával. Szőnyi András, a Mortoff üzletfejlesztési vezetője arról beszélt, hogy a technológia különböző applikációk használatában, fájlok konvertálásában, adatfeldolgozásban és komplex riportok generálásában is a vállalatok hasznára válhat úgy, hogy a már meglévő munkatársakkal kreatívabb feladatokat tudnak végeztetni.

2021. június 19. 14:35

Megvalósul a V4-es digitális tudásközpont

A közép-kelet-európai régió digitális átalakulását, illetve a tagállamok digitális gazdaságának fejlesztését hivatott elősegíteni az a közös tudásközpont, amelynek létrehozásáról az IVSZ Smart 2021 konferencia kísérő rendezvényén állapodtak meg a V4-országok (Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország) képviselői. A New V4lley Regionális Digitális Tudásközpont jelentős mértékben járulhat hozzá a régió digitális transzformációjához és gazdasági felzárkóztatásához.

2021. június 18. 21:11

Tudásmegosztó központként üzemel a Schneider Electric plovdivi okosgyára

A Schneider Electric Plovdivban üzemelő okosgyára a gyakorlatban mutatja be a vállalat által fejlesztett ipar 4.0 megoldásokat. A francia székhelyű cég legfőbb célja a digitális átalakulás támogatása és fellendítése a délkelet-európai országokban is.

2021. június 18. 18:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40