Nem engedhetjük szabadságra a marketinget

forrás: Prím Online, 2021. július 11. 12:40

Ugyan július-augusztusban mindenki a megérdemelt pihenést helyezi előtérbe, a marketingről egy pillanatra sem szabad elvonnunk a figyelmünket. Magdó Emil kommunikációs stratéga arról beszélt, hogy a nyár és a szokások megváltozása csupán annyit jelent, hogy újra kell gondolniuk a cégeknek a terméküket. A szakember azt javasolja: a járvány elmúlásával ismét érdemes visszatérni a humorosabb, játékosabb reklámokhoz.

Ahogy tavaly, úgy idén nyáron is mindenki pihenésre vágyik a bezártság után, a cégek pedig ilyenkor hajlamosak félvállról venni a marketinget. A leggyakrabban ezt azzal indokolják, hogy nehéz bármilyen kommunikációs ügyletet véghezvinni, hiszen a partnerrel, a felettessel, a tanácsadóval ilyenkor sokkal nehezebb és időigényesebb jóváhagyatni bármit a szabadságolások miatt.

 

Magdó Emil, a Grafcom Media Kft. ügyvezetője arról beszélt: tipikus hiba, hogy nyáron elvonjuk a figyelmünket a marketingről, pedig azzal igenis foglalkozni kell ezekben a hónapokban is.

 

„Van számtalan olyan technika, amit az előkészületi szakaszban meg lehet tenni. Felül kell vizsgálnunk, hogy milyen a termékünk, mit adunk el valójában, és mi az a sikeres módszertan, amivel eddig hatékonyan sikerült értékesíteni. Nyáron változik a piac, át is kell rá hangolódni, a vásárlói szokások megváltozásával pedig a termékünket újra kell gondolnunk. Erre jön rá idén, hogy az online kereskedelem megváltoztatta az eszközbeszerzést és a szükségletek kielégítését, tehát máshogy vásárolnak az emberek, mint korábban” – magyarázta.

 

A kommunikációs szakember felhívta rá a figyelmet, hogy mivel az emberek többségét már beoltották, találkozhatnak egymással, mehetnek rendezvényekre, így az offline marketing is újra előtérbe kerül. Erre érdemes felkészülni, a szórólapozással, az újsághirdetéssel ismételten érdemes számolni.

 

Időzített, humoros posztok

Magdó Emil azt javasolja, hogy nézzük meg a konkurencia kommunikációját, végezzünk kutatást arról, hogyan változtak az elvárások az adott területen.

 

„Még ha szabadságra is megyünk, előkészülhetünk néhány blogbejegyzéssel, cikkel, Facebook- vagy TikTok-poszttal, amit időzíthetünk a nyaralásunk időtartamára. Látjuk előre, hogy meddig tartózkodunk távol, de ez idő alatt automatikusan generálhatunk forgalmat a közösségi oldalakon vagy a honlapunkon anélkül, hogy a pihenés idején foglalkoznunk kellene vele” – fogalmazott.

 

Ezzel kapcsolatban azt is elmondta: nagyon fontos megtalálni, hogy mi az a folyamat, ami még működik nélkülünk, és mi az, amihez mindenképpen kellünk.

 

„A bátrabbak bevállalhatnak egy-egy humorosabb, játékosabb reklámot július-augusztusban. Az utóbbi bő egy évben rengeteg lelki kár érte az embereket, óvatosan kommunikált mindenki, de a mostani felfutó időszakban pozitív üzenetekkel felvidíthatjuk a vásárlóinkat, mosolyt csalhatunk az arcunkra” – zárta szavait Magdó Emil, aki kiemelte, hogy nyáron a megváltozott fogyasztási szokások miatt könnyebb magasabb áron értékesíteni még a legkisebb értékű termékeket is, ezért sem érdemes szabadságra küldeni a marketinget.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan csökkentheti az adatközpontok energiafogyasztását egy magyar megoldás?

A digitális gazdaság alapját jelentő adatközpontok számára kínál energiahatékony megoldást a HeatVentors, az InnoEnergy portfóliójába tartozó magyar scale-up. Az általuk fejlesztett, saját szabadalmon alapuló intelligens hőakkumulátor alternatívát nyújt az adatközpontok növekvő energiaigényének kielégítésére. A rendszer -30 és +120 Celsius-fok között képes hosszú távon energiát tárolni, így akár évi 25%-ot meghaladó energiamegtakarítást is lehetővé tesz.

2025. április 21. 10:23

Continental: Jövőbe mutató megoldások az Auto Shanghai 2025-ön

A Continental az idei Auto Shanghai kiállításon a vezetés élményét és biztonságát új szintre emelő világítástechnikai fejlesztéseit állítja a középpontba. A technológiai vállalat széles skálájú járművilágítási megoldásokat mutat be: az alacsonyabb költségű rendszerektől – mint a Headlamp Control Module (HCM) Air – egészen a legmodernebb fejlesztésekig, mint például a lézeres vetítési technológiára épülő rendszerek (Laser-Based System, LBS), amelyek színes, nagy felbontású és mélységélességű képeket képesek kivetíteni a jármű környezetére.

2025. április 20. 15:38

Milliárdos támogatással startol az AI- és greentech-inkubátor

Elindult Magyarország első greentech és mesterséges intelligencia fókuszú inkubátora – jelentette be az Incubator Zero Zrt. az MTI-nek küldött közleményében.

2025. április 20. 13:49

A jövő olvasása: BOOX eszközök taroltak az iF Design versenyen

A BOOX négy rangos elismerést nyert a 2025-ös iF Design Awardon! Innovatív E Ink eszközök – köztük a Palma sorozat, a Note Max, a Go 10.3 és a Note Air4 C – kimagasló formatervezésükért és technológiai megoldásaikért kapták meg a díjat. Minden BOOX eszköz kifejezetten szemkímélő kijelzővel és Android operációs rendszerrel érkezik, hogy kényelmes és rugalmas használatot biztosítson.

2025. április 20. 12:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12