Apple dokkoló, óvodai fejlesztőprogram és vegán smartfood az iPonNovation győztesei között
Közel száz izgalmas startup mérette meg magát a regionális szinten is különlegesnek számító iPonNovation versenyén, melynek eredményhirdetésére szerda este került sor. A hagyományteremtő program döntőjébe hat vállalkozást válogatott be a szakmai zsűri, a végső döntést pedig közösen hozta meg velük az iPon és a HRP. A program szakmai irányítását Kovács Péter vezetésével az XO.company vállalta.
A HUB 55 Cafe & Bar adott otthont az iPonNovation záróeseményének, ahová a versenyző csapatok mellett a startup szcéna prominens alakjai (befektetők, cégvezetők és már befutott startupperek) vettek részt. A szervezők a XaB és barátai Podcast ötletgazdáját, Magyarország Clubhouse pápáját kérték fel műsorvezetőnek. A döntősök képviselői mind színpadra álltak, és röviden bemutatták a vállalkozásukat.
Az iPonNovation harmadik helyét az AllRYS zsebelte be, ők egy vegán rizskészítmény piaci bevezetésén dolgoznak, melyet elsősorban sportolók számára fejlesztettek ki az energiazselék természetes alternatívájaként. A csapat a mesterséges alapanyagokat mellőző megoldásban látja a jövőt és a nemzetközi piac meghódítását tűzte zászlajára a rizsalapú smartfooddal. A döntőbe jutott csapatok közül ez volt az egyetlen, amelyik élelmezési projekttel indult.
A második helyezett a DIOO (Digitális Okosjáték Óvodásoknak) projekt lett. A játékos iskolaérettséget vizsgáló és felkészítő rendszer (hardver és szoftver) 16 létfontosságú képesség területén segít a gyerekeknek 2500 különböző játékkal, felhasználóbarát, érintőkijelzős formában. A csapat célja, hogy egyénre szabottan, a kicsik igényeire szabottan készítse fel a gyerekeket az iskolára, és felfedje a gyerekek rejtett képességeit. A DIOO egyik fontos célja, hogy a hátrányos helyzetű gyerekeknek is esélyt adjon a felzárkózásra.
Az első helyet a DoBox szerezte meg. A vezeték nélküli, hordozható dokkoló állomásokat megtervező és gyártó csapat az Apple eszközeire koncentrál, ezekkel könnyíti meg a munkát. A DoBox használatával vezetékes egérrel és billentyűzettel is irányíthatóvá válnak az iPhone-ok és iPad-ek, a DoBox Pro pedig ennél is tovább megy: billentyűzetet, trackpad-et, számos csatlakozót és bővíthető tárhelyet kínál az iPad használóknak, hogy minden szempontból felvehessék a versenyt a laptopot használókkal. Hagymási Balázs, az iPon kommunikációs vezetője úgy fogalmazott: „A DoBox a kis- és nagykereskedelmi piacon, tehát az iPon és a HRP számára is ideális jelölt a nemzetközi piacralépéshez. Izgatottan várjuk a közös munkát.”
A három dobogós helyezett mellett a többi döntőbe jutott csapattal is folynak az egyeztetések a jövővel kapcsolatban, az iPonNovation stábja ugyanis úgy ítélte meg, hogy ők is megérdemlik a támogatást, így a kezüket nem engedik el segítség nélkül.
Az iPonNovation különlegességét az adja, hogy a nyertesektől sem üzletrészt, sem kizárólagosságot nem vár el, a célja a startupok támogatása a függetlenség megtartása mellett. A nyeremények sem egyszerűen pénzt takarnak, hanem a termékek belistázása mellett professzionális piackutatást, sales és marketing workshopokat, termékbemutató videók készítését, logisztikai és raktározási támogatást, árazási és promóciós tanácsadást, illetve online marketing kampány lebonyolítását.
Kapcsolódó cikkek
- Egyetemről a világpiacra
- A Microsoft Magyarország is képviselteti magát a Startup Hungary tanácsadó testületében
- Jelentős forgalomnövekedés az iPon webáruházában
- Öt egészségügyi fejlesztés, amelyre érdemes figyelni 2021-ben
- A magyar startup felhasználói 100 milliót kerestek az elmúlt évben
- A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures
- Bírságoktól menti meg a cégeket az új magyar startup
- Automatizált Facebook indul startupoknak
- Két magyar startup nyert az EIT Health InnoStars kiemelt versenyeiben
- Kreativitás, bátorság és kitartás: ezek nélkülözhetetlenek egy startup indításához
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kvantumtechnológia: Az innováció következő nagy ugrása?
Az informatika eddigi fejlődése már eddig is alapvetően alakította át a mindennapjainkat, de a kvantumtechnológia elterjedése új szintre emelheti a kommunikációt, a számítástechnikát, az információfeldolgozást – sőt, áttöréseket hozhat a méréstechnikában és az orvosi diagnosztikában is.
HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben
A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.
Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja
Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.
Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025
A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.
Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.