A modern, online piactér jellemzői
Amikor offline vásárolunk, a legtöbbször célirányosan a megszokott üzletet keressük fel. Így van ez, ha ruhát, és akkor is, ha élelmiszert vásárolunk. Ennek az az oka, hogy fizikailag korlátozva vagyunk. Nem feltétlenül van ugyanis időnk vagy lehetőségünk végigjárni minden boltot, míg megtaláljuk a legjobb ajánlatot.
Az internetes vásárlások elterjedésével ezek a korlátok gyakorlatilag megszűntek. A világ bármely pontjáról vásárolhatunk, feltéve, hogy megtaláljuk, amit keresünk. A végtelen lehetőségeknek ugyanis nem csupán előnye, hanem hátránya is van. Mind a vevőnek, mind az eladónak könnyű eltűnnie a tömegben. Azonban vannak olyan keresőoldalak, amik megkönnyítik mindkét fél helyzetét.
Összehasonlítható árak
Az úgynevezett marketplace oldalak és árösszehasonlító website-ok jelentősen megkönnyítik a nekünk való ajánlatok elérését. A specifikált, részletes keresőkkel pontosan azokra az árucikkekre kereshetünk rá, amelyek minket érdekelnek.
A vásárlók jelentős részének a minőség mellett ugyanolyan fontos, hogy a legkedvezőbb áron juthasson hozzá egy-egy termékhez. Épp ezért az összehasonlító oldalakon számos, azonos terméket forgalmazó üzlet árait tekinthetjük meg. Ezzel egy pillanat alatt megtaláljuk a számunkra legideálisabb ajánlatot.
Megkönnyíti a megfelelő termék kiválasztását
Gyakran előfordul, hogy csupán egy-egy tágabb termékkategóriára keresünk rá. Tudjuk, hogy klímát szeretnénk venni, de nem tudjuk még, milyet. Légzésfigyelőre van szükségünk, de az első gyermekünket várjuk, nem tudjuk, mit vegyünk figyelembe a választásnál.
Vagyis sok esetben nem csupán az árak ismerete merül fel igényként. A részletes termékleírások is befolyásolnak minket, amikor vásárolunk. A Wsfind igazán vevőbarát keresőoldal, mivel a termékekről szóló műszaki információkat is összevethetjük. Így jóval megalapozottabb döntést hozhatunk, amikor vásárolunk.
Készíts kívánságlistát!
Annak, hogy a különféle webshopok kínálatát egy helyről elérhetjük, több előnye is van. Egyrészt időt spórolunk meg azzal, hogy nem kell bolyonganunk az online térben, keresve a legjobb ajánlatokat. Másrészt akár kívánságlistákat is készíthetünk saját magunk vagy szeretteink számára.
Mennyivel egyszerűbb lebonyolítani a karácsonyi bevásárlást az egész család számára, ha megosztjuk velük a listánkat! A nagymama is fogja tudni, mit vásároljon az unokája szülinapjára, ha hozzá is eljut a kívánságlista. Esküvő, keresztelő, bababuli? Nincs több felesleges, szekrényben porosodó ajándék.
A webshopoknak is megéri
Az egyik legjobb dolog a webshopokat tömörítő oldalakban, hogy nem csupán a vevő számára előnyösek. A webshopok sokszor feleslegesen fizetnek különféle marketing megjelenésekért, ami finom szólva nem gazdaságos.
Egy korrekt keresőoldal csupán a valódi kattintásokat számlázza ki, így valóban segítve az induló és a már futó webáruházak munkáját.
Kapcsolódó cikkek
- Új designnal élesítették az ország legújabb online termelői piacát
- Növekvő vásárlóerővel és határozott elvárásokkal tör be az e-kereskedelembe a Z generáció
- A magyar Prefixbox termékkeresője ott van a nemzetközi élvonalban
- A fogyasztók nagy része gyakrabban vásárol online a járvány óta
- Glami.hu: személyre szabott tartalom nélkül labdába sem rúghatnak az e-kereskedelemi vállalkozások
- 5 hatékony módszer az e-kereskedelmi vállalkozások számára az online visszaélések megelőzésére
- Beszáll a Recartba a Lead Ventures
- A távol-keleti vásárlások megadóztatása új távlatokat nyithat a magyar e-kereskedelem számára
- Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között
- Fogyasztói magatartás világjárvány idején
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Digitális diplomák blokkláncon
Magyarország részt vesz az European Blockchain Services Infrastructure (EBSI) pilot projektben, amelynek célja egy blokklánc alapú „Európai Uniós diploma” infrastruktúra létrehozása. Ez egy digitális rendszer, amely biztonságosan tárolja, és nyomon követi a változásokat az Unió felsőoktatási intézményeiben szerzett diplomák kezelésében. A technológia lehetővé teszi, hogy mind az egyetemek, mind a hallgatók könnyen hozzáférjenek a hiteles dokumentumokhoz, amelyeket maximális biztonsággal, bármikor, bárhonnan és bármilyen eszközről elérhetnek.
Kreatív zsenik Győrből: Különdíj és közönségdíj az ArtHungry versenyen
A győri Széchenyi István Egyetem Művészeti Karának két tervezőgrafikus hallgatója kiemelkedő eredményt ért el az ArtHungry grafikai és designversenyen. Ratkovic Ljubica a „gi x er” nevű organikus betűtípusával különdíjat nyert, míg Ozvald Mária Trilogie d'Or című ékszerkollekciójával elnyerte a közönségdíjat.
Hozd ki a legtöbbet a tavaszból: Hasznos telefonos tanácsok
A tavasz a megújulás időszaka: hosszabb nappalok, friss energia és több lehetőség a szabadban való időtöltésre. Ahhoz, hogy telefonod lépést tartson veled, érdemes követned a HONOR hasznos tanácsait!
Médiafogyasztási trendek Magyarországon
Összességében alacsony a bizalom különböző médiaplatformok iránt, de Magyarországon továbbra is a televízió élvezi a legjobb megítélést. Ezzel szemben a legkevésbé hitelesnek a nyomtatott sajtót tartják. Ezt a következtetést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, a hazai médiatudatosságról és a médiába vetett bizalomról készített kutatásából nyerhetjük. A bizalom a legmagasabb a 18–29 évesek körében, míg az idősebb korosztályok egyre kritikusabban szemlélik a különböző médiumokat.
Az AI új világa: Influenszerek és a reklámipar forradalma
A mesterséges intelligencia robbanásszerűen tört be az élet minden területére, így a reklámiparba is, és mostanra már az influenszerek világát is átalakítja. Az AI alkalmazásával a kis- és középvállalkozások számára is lehetőség nyílik arra, hogy költséghatékony módon, élethű, meggyőző karaktereken keresztül juttassák el üzeneteiket a célcsoportjukhoz. Ez pedig komoly kihívást jelenthet a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezérek számára.