Ingadozó költségek a logisztikai iparban, kulcskérdés az idő
Világszerte folyamatosan változó költségek figyelhetők meg a logisztikai iparban, a raktári költségek évről évre tovább emelkednek, ahogy az iparág versenyképesebbé válik. A növekvő költségek arra kényszerítik a vállalatokat, hogy bővítsék szolgáltatásaikat és új megoldásokat dolgozzanak ki, de mik az irányok? A QLM piaci kitekintése a témában.
A raktározási költségek a létesítménytől, a raktárterület nagyságától és a szükséges szolgáltatásoktól függően változnak. A leggyakoribb költségek a kezeléshez (átvétel és kiszállítás), a raktárterülethez, az üzemeltetési adminisztrációhoz és az általános adminisztrációs költségekhez kapcsolódnak. Számos lehetőség van a költségek minimalizálására.
Ingadozó logisztikai költségek külföldön és itthon egyaránt
Az összesített logisztikai költségek az Egyesült Államokban 4%-kal, 1560 billió dollárra csökkentek tavaly – derül ki a CSCMP éves jelentéséből. A csökkenés fő hajtóereje a készlettartási költségek csökkenése volt, amely 15%-kal zuhant a gyártás és a kereskedelem világjárvány miatti leállások miatt. A Logistics Managers Index legfrissebb jelentése szerint a logisztikai ipart továbbra is olyan tényezők befolyásolják, mint a költségmutatók folyamatos növekedése és a rendelkezésre álló kapacitás további csökkenése. Mi a helyzet itthon? A Központi Statisztikai Hivatal 2021. II. negyedéves jelentése szerint a hazai áruszállítás teljesítménye növekedett az előző évi, alacsony bázishoz képest. Az áruszállítás teljesítménye egy év alatt mintegy 9%-kal nőtt, viszont ez a szám 11%-kal kevesebb volt a két évvel korábbinál.
Költség- és időhatékonyság az automatizálás révén
A koronavírus egyértelműen bebizonyította, hogy ideje megszabadulni a papírtól. A folyamatok automatizálása egyes műveleteknél drasztikus változásnak tűnhet, különösen azok számára, akik évek óta sikeresek. Az előnyök azonban messze meghaladják az erőfeszítést. „Logisztikai szolgáltató központoknál vagy e-kereskedelemmel foglalkozó cégeknél – ahol a pontosság iránti igény gyors készletforgási sebességgel párosul – az automata raktározási rendszer egyre kedveltebb. Áttekinthetőbbé teszi a tárolást és növeli a tárolási kapacitást, a rendelés feldolgozási teljesítmény akár a duplájára nőhet, a működés pedig jól tervezhetővé válik 7/24 órás munkarendben is, HR kitettség nélkül” - mondja Bérces Pál, a QLM Logistics Solutions Kft. ügyvezetője.
A világjárvány rávilágított arra, hogy sok vállalat nincs teljesen tisztában az ellátási lánc kapcsolatai kiszolgáltatottságával a globális válságokkal szemben. Azonban az újonnan megjelenő ellátási lánc technológiák érzékelhető módon javítják a láthatóságot a végpontok közötti ellátási láncban, és támogatják a vállalatok felkészülését az ilyen sokkok ellen. A hagyományos lineáris ellátási lánc modellből digitális ellátási hálózatok lesznek, ahol a funkcionális tárolók lebontásra kerülnek, és a szervezetek összekapcsolódnak teljes ellátási hálózatukkal. Az Ipar 4.0 utat tör az ellátási láncok digitális átalakulásában olyan technológiákat kihasználva, mint az IoT, azaz a dolgok internete, a mesterséges intelligencia, a robotika és az 5G.
Költséghatékony üzemeltetésű rakodógépek és targoncák beruházása, bérlése
A költségek egy részét a raktárak belső működése teszi ki. Ide tartoznak a rakodógépek és targoncák is, amelyek elengedhetetlenek az áruk mozgatásához. „Akár vásárolni, akár tartósan bérelni szeretnénk új targoncát, esetleg használt eszközben gondolkodunk, előzetesen jól kell feltérképeznünk valamennyi szempontot a gépek adott raktárbeli, gyakorlati működtetésével kapcsolatban. A napi működés során a legnagyobb gondosság mellett is megsérülnek és cserére szorulnak a gép bizonyos elemei, éppen ezért érdemes masszív és költséghatékony üzemeltetésű eszközben gondolkodni” - mondja Bérces Pál.
Kapcsolódó cikkek
- Logisztika zöldenergiával hajtva
- A pandémia után a logisztikai ipar gyorsítja a robotokkal végzett automatizálást
- Ismét együtt jótékonykodik a Raben, a Danone és a Numil
- Növekvő automatizáció a logisztikában
- A belső logisztika fejlesztése autonóm mobil robotok nagy flottáival
- A logisztika digitalizációja a fejlett adatkezelésen alapul
- Aláírta első fenntarthatósághoz kötött hitelszerződését a Raben Group
- Még idén bevezethetik az elektronikus fuvarlevelet Magyarországon
- Felvásárlás a logisztikai piacon
- A Palletways magyar hálózata Szlovákiában terjeszkedik
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt az ideje, hogy tisztán lássák az érintett vállalatvezetők az SAP S/4HANA átállást
Ügyfelek és partnerek bevonásával készített kutatást az SAP Hungary az SAP S/4HANA átállás magyarországi helyzetéről, tanulságairól, várakozásairól, hogy felhívja a figyelmet a korábbi vállalatirányítási rendszerek támogatásának 2027 végén lejáró határidejére.
ABB innovatív töltési megoldások és hazai tervek az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján
Szeptember 9. immár ötödik éve az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja, amelyet 2020-ban az ABB kezdeményezett. Idén a világnap alkalmából Márgus Norbert, az ABB Digitális & E-Mobilitás üzletág fejlesztési specialistája volt a Villanyautosok.hu heti podcastjának, a Villanyórának a vendége.