Idén utoljára ült össze a Médiatanács
Újból teljes létszámmal ülésezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa december 21-én, miután dr. Koltay Andrást december 14-én a parlament kétharmados többséggel a Médiatanács elnökévé választotta. A testület új taggal is bővült dr. Bartóki-Gönczy Balázs személyében. Az év utolsó Médiatanács-ülésén főleg rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntéseket hozott a testület. A december 14-i ülésen a testület többek között elfogadott egy tanulmányt, amelyből kiderült: a magyar rádiókban Rúzsa Magdolna, Ákos és a Wellhello a legnépszerűbb hazai előadók, a külföldiek közül pedig Dua Lipa vezet toronymagasan a YouTube-on és a Spotify-on.
Rádiós és médiafelügyeleti döntések
December 21-i ülésén a testület véglegesítette és ma teszi közzé honlapján a Budapest 92,9 MHz körzeti vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőség pályázati felhívását közösségi jelleggel. A testület elvégezte a körzeti Pécs 101,2 MHz közösségi, valamint a helyi Székesfehérvár 99,8 MHz és a Tatabánya 102,5 MHz médiaszolgáltatási lehetőségek kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásokban a beérkezett pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát. Előbbinél nyilvántartásba vette a Katolikus Rádió Zrt.-t, utóbbi kettőnél pedig a Radio Plus Kft.-t. A tanács eredményt hirdetett a Berettyóújfalu telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázati eljárásban: a nyertes Halics Attila Miklós. Mindegyik esetben egyedül pályáztak a vállalkozások. Elfogadta a tanács és közzéteszi honlapján a Mezőtúr és a Székesfehérvár telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek elvi használatára ismételten kiírt pályázati felhívások tervezeteit.
A tanács december 14-i ülésén eredményt hirdetett az Esztergom 92,5 MHz és a Balatonfüred 96,2 MHz helyi vételkörzetű, valamint a Győr 88,1 MHz körzeti vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásokban: előbbinél a Katolikus Rádió Zrt., utóbbi kettőnél a Karc FM Média Kft. a nyertes. A testület elvégezte a körzeti vételkörzetű Nyíregyháza 91,1 MHz kereskedelmi és a Nyíregyháza 100,5 MHz közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásokban a beérkezett pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát. Előbbinél nyilvántartásba vette a Radio Plus Kft.-t, utóbbinál pedig hiánypótlásra hívta fel az „Európa Rádió” Nonprofit Közhasznú Kft.-t. Mindegyik esetben egyedül pályáztak a szolgáltatók.
Ugyancsak a múlt heti ülésen a testület elfogadta a Szombathely telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi használatára irányuló pályázati felhívás tervezetét. A grémium véglegesítette a Vác 87,9 MHz helyi vételkörzetű, közösségi jellegű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség pályázati felhívását is. A Mezőtúr telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi használatára kiírt pályázati eljárás esetében a Médiatanács megállapította annak eredménytelenségét, ugyanis az egyedüli induló pályázó pályázati ajánlata alakilag érvénytelen volt. A testület a szolgáltató kérelmére további 60 napos ideiglenes hatósági szerződést kötött a kisközösségi Gyöngyös 92,4 MHz használatára a Mátra Média Kulturális Egyesülettel.
Az M1 Most című, szeptember 17-i műsorával kapcsolatban állampolgári bejelentés érkezett, miszerint a műsorban megsértették a klasszifikációs rendelkezéseket. Az adásban a 2006-os, úgynevezett őszödi beszédet teljes terjedelmében bejátszották. Tekintettel arra, hogy a Most című műsor politikai tájékoztató műsorszám, nem kell korhatári kategóriába sorolni. Erre figyelemmel a Médiatanács a hatósági eljárás során megállapította, hogy az M1 szolgáltatója nem sértette meg a gyermekek védelmére vonatkozó törvényi rendelkezéseket és más médiaigazgatási szabályt sem.
Modern és külföldi számokat hallgatnak a legtöbbet a magyarok
2020-ban elsősorban 2019-ben piacra került zeneszámokat (14,7%) hallgattak a magyarok, ezek háromötöde pedig külföldi eredetű volt – derül ki az NMHH által elfogadott új tanulmányból, ami a magyar rádiók zenei repertoárját és a zenei toplistákat vizsgálta tavaly a YouTube és a Spotify adatai alapján. A második helyen a 2020-as dalok álltak 13,8%-kal, ezeket követték sorban a megelőző évek alkotásai: az elmúlt hat év tette ki a hallgatott zenék 50,7%-át. A magyar előadók között a rádiókban Rúzsa Magdolna, Ákos és a Wellhello voltak a legnépszerűbbek az évben, míg a külföldiek közül Dua Lipa, Ava Max és a Maroon. A YouTube-on T. Dannyre, Rácz Gergőre és Manuelre kattintottak a legtöbben, míg a kizárólag a külföldiekre vonatkozó rangsort Dua Lipa, 6ix9ine és Topic vezették. A Spotify összesített listáján betört a top 3-ba a magyar Follow The Flow csapata, Dua Lipa és Ava Max mellé. A magyarok közül pedig a Follow The Flowt, a Bagossy Brothers Companyt és a Dzsúdlót hallgatták a legtöbben. A teljes dokumentum az NMHH honlapján olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- Közel 125 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Jövőre is közel másfél milliárd forinthoz juthatnak a médiaszolgáltatók Médiatanács-támogatásokból
- Burkolt tévéreklámok miatt figyelmeztetett a Médiatanács
- Négy rádiós pályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- NMHH: Még mindig nem tért vissza a reklámpiac a járvány előtti szinthez
- NMHH: 2021 első felében az új reklámok közel tizede a koronavírushoz kapcsolódott
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
- Idén is pályázhatnak műszaki fejlesztésekre a közösségi rádiók és tévék
- Újabb budapesti körzeti rádiós frekvencia pályáztatását készíti elő a Médiatanács
- Közzétette az NMHH a 2020-as beszámolóit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovatív technológiával és szakértelemmel inspirálja a Sony a jövő generációját
Nagy sikerrel rendezték meg a Sony és a Down Alapítvány közös nyári táborát, melynek keretében a részt vevő értelmi fogyatékossággal élő gyerekek és fiatalok megtanulhatták a Sony által rendelkezésre bocsátott fényképezőgépek és kamerák alapszintű használatát. Az együttműködés még tovább folytatódik idén egy vidéki fotós túrával és egy kiállítással.
Kell-e a digitalizáció és az MI a cégekben, vagy divatos pénzkidobás?
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy időt és kiadást spórolhat a digitalizáció és a mesterséges intelligencia használatával, de csak kevesen vannak, akik a megvalósítással valódi előnyhöz jutnak. Kurinyecz Gergely, digitalizációs szakértő a nagyvállalatok egyedi működésére szabott folyamatainak digitalizációjában szerzett tapasztalatai alapján segít felvázolni a szoftverek adta lehetőségeket, és mutat rá a gyakori buktatókra.
Okoseszközöket jelent be a Huawei
A Huawei világszerte uralja a viselhető okoseszközök piacát a leszállított mennyiség alapján az IDC független piackutató cég legfrissebb jelentése* szerint. A vezető pozíciót tovább erősítheti a gyártó közelgő, szeptemberi nagyszabású nemzetközi termékbemutatója, ahol számos innovatív okoseszközzel jelentkezik. A Huawei ráadásul már előrendelést is hirdetett a magyar piacon az újonnan érkező okosórájára, kedvezményt és ráadás fülhallgatót is ad az új készülék mellé szeptember 19. és szeptember 30. között.
Az AOC GAMING G4 sorozat karcsú ívekkel és borotvaéles specifikációkkal bővül
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája – bejelenti, hogy négy olyan új modellel bővíti G4 sorozatát, amelyek a gaming preferenciák és a pénztárcák széles skáláját kiszolgálja.