Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába
A 2022-es Mercedes-Benz EQS elektromos szedánjának központi eleme lesz az LG Electronics (LG) legújabb, prémium kategóriás autós infotainment-rendszere (in-vehicle infotainment, IVI), az MBUX Hyperscreen, amely egy olyan kijelzőcsoport, amely az A-oszloptól az A-oszlopig elfoglalja szinte a műszerfal teljes szélességét. A Mercedes-Benz AG első elektromos luxusautója — egyedülálló belső koncepciójának és forradalmian új ember-gép interfészének köszönhetően — megmutatja az elektromos járművek tervezésének futurisztikus trendjeit, és egy izgalmas jövőképet rajzol fel a jövő mobilitásáról.
A Mercedes-Benz által először a CES 2021-en bemutatott MBUX Hyperscreen három képernyőből áll. A vezető előtt elhelyezett LCD-képernyő (Instrument Cluster Display, ICD), valamint a két OLED-elem — a központi kijelző (Central Information Display, CID) és az utasoldali kijelző (Co-Driver Display, CDD) — egyetlen egybefüggő üvegborítás alatt kap helyet. A fejlett műanyag OLED (P-OLED) kijelzőtechnológa révén az elektromos Mercedes-Benz EQS infotainment-rendszere tiszta, éles képeket és szövegeket képes megjeleníteni, vékony keretek alkalmazásával, fizikai gombok nélkül, így az utasok egy gyorsan kiismerhető, kényelmes felhasználói élményt nyújtó, intuitív érintőfelületet kapnak, kifinomult haptikus visszajelzéssel.
Az LG infotainment-rendszerét kifejezetten a Mercedes-Benz AG igényei alapján tervezték meg: a hajlított, panorámaszerű kialakítás tökéletesen illik az elegánsan karcsú szedán formatervéhez. A kijelző megalkotása és gyártása során használt technológiákat, köztük az üveg ívelt kialakítását, a felületkezelést vagy a kijelzők hajlított egybekapcsolását az LG saját terméktervezési kutatóintézete fejlesztette ki. E kutatóintézet feladata az alkatrészekkel és anyagokkal, valamint a fejlett gyártási technikákkal kapcsolatos szakmai háttér biztosítása.
Az LG és a Mercedes-Benz AG mérnökei szorosan együttműködtek azért, hogy az autóba építhető kijelzőket, például műszerfalakat és navigációs rendszereket olyan új megközelítéssel tervezzék meg, amelynek eredményeként ezek a berendezések a sofőrök és az utasok számára is nagyobb kényelmet és kontrollt garantálnak utazás közben. Az elektromos Mercedes-Benz EQS szemet gyönyörködtető infotainment-rendszere nem csak a könnyű használat, hanem a biztonság terén is magasabbra teszi a lécet olyan új technológiákkal, amelyek jóval felülmúlják a frontális és egyéb ütközések elkerülésével kapcsolatos alapvető szabványparamétereket.
„Megtiszteltetés és kiváltság számunkra, hogy ilyen szorosan dolgozhatunk együtt egy olyan megbízható partnerrel, mint a Mercedes-Benz AG” — mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke. „Az, hogy 2021-ben a Mercedes-Benz AG az autóipari kijelzők megbecsült beszállítójává választotta az LG-t, azt jelzi számunkra, hogy a partneri kapcsolatunk nagyszerű eredményeket hoz, amire rendkívül büszkék vagyunk.”
Az LG járműalkatrészek-üzletága a jövő mobilitásának innovatív szereplőjeként azért dolgozik együtt olyan globális autógyártókkal, mint a Mercedes-Benz AG, hogy a piacon vezető szerepet szerezzen az összekapcsolhatóság, az infotainment- és az ADAS-rendszerek megoldások terén, ezzel egyedi autózási élményt kínálva. Az LG elkötelezett amellett, hogy változatosabbá tegye portfólióját és tovább erősítse azt olyan vállalatok felvásárlásával, mint az autós fényszórórendszereket gyártó ZKW Group, a Cybellum kiberbiztonsági vállalat, valamint az LG-Magna e-Powertrain vegyesvállalat.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG legújabb innovációi számos elismerést kaptak az idei CES kiállításon
- Az LG támogató partnerként csatlakozott a League of Legends Európa-bajnoksághoz
- Páratlan funkciókkal és technológiai megoldásokkal érkeznek az új LG TV-k
- Az LG új megoldásai a fenntarthatóbb, befogadóbb, összekapcsolhatóbb jövőt szolgálják
- Az LG 2022-es konyhai megoldásai azonnali hozzáférést kínálnak az okosreceptekhez
- Az LG bemutatja első UltraGear gamer laptopját
- Az LG prémium kategóriás monitor-újdonságai elnyerték a CES innovációs díját
- Az LG csökkenti a környezetre gyakorolt hatást a termékek teljes életciklusa alatt
- Pontos színmegjelenítéssel és kiemelkedő HDR-teljesítménnyel érkeznek az új LG monitorok
- Az LG beltéri növénytermesztő készüléket mutat be a CES-en
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fenntarthatóság és innováció egy autóban
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elköteleződését egy különleges modellel ünnepli: bemutatta az OMODA 5 EV Planet Earth limitált kiadását. A kiadás szimbolikus időpontban, a Föld Napján került bemutatásra, ezzel is hangsúlyozva az elektromos autók szerepét a bolygó megóvásában.
Új név alatt folytatja a Continental autóipari ágazata: bemutatkozott az Aumovio
A Continental Csoport autóipari ágazata az Auto Shanghai kiállításon jelentette be új márkanevét: a jövőben önálló vállalatként Aumovio néven működik tovább. Az új név kifejezi a cég erős piaci jelenlétét, hagyományait és technológiai tapasztalatát, valamint azt a törekvést, hogy innovációval alakítsa a mobilitás jövőjét.
Continental: Jövőbe mutató megoldások az Auto Shanghai 2025-ön
A Continental az idei Auto Shanghai kiállításon a vezetés élményét és biztonságát új szintre emelő világítástechnikai fejlesztéseit állítja a középpontba. A technológiai vállalat széles skálájú járművilágítási megoldásokat mutat be: az alacsonyabb költségű rendszerektől – mint a Headlamp Control Module (HCM) Air – egészen a legmodernebb fejlesztésekig, mint például a lézeres vetítési technológiára épülő rendszerek (Laser-Based System, LBS), amelyek színes, nagy felbontású és mélységélességű képeket képesek kivetíteni a jármű környezetére.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Egy applikáció, ami forradalmasítja az e-autók töltését
A győri Széchenyi István Egyetem egyik kiemelt stratégiai célja, hogy aktívan hozzájáruljon a tudásalapú gazdaság fejlődéséhez. Ennek egyik fontos eszköze a startup vállalkozások támogatása. Az egyetem innovációs leányvállalata, az Uni Inno Zrt. ennek jegyében fektetett be az EV.analytica Kft.-be – egy olyan innovatív startupba, amely az elektromos járművek töltését szeretné egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni a felhasználók számára. A vállalkozás célja, hogy jelenlétét kiterjessze a nyugat-európai és az amerikai piacokra, ezért folyamatosan bővíti üzleti kapcsolatait és partnereit keresi.