Covidálló-e a hűség?

forrás: Prím Online, 2022. február 15. 13:58

A hazai lakosság 80%-a tagja valamelyik hűség- vagy kedvezményprogramnak, genderfüggetlenül, miközben jól látszik a nemek meghatározó szerepe az egyes programok kedveltsége kapcsán – derül ki a DIMSZ – Adatvezérelt Marketing Szövetség reprezentatív felméréséből. 

A pandémia kezdete óta a fogyasztók több, mint háromnegyede változtatott valamilyen mértékben vásárlási szokásain a McKinsey nemzetközi kutatásai alapján, 39 százalékuk váltott márkát, és ezen belül 79 százalék nyilatkozott úgy, hogy a továbbiakban is nyitott az új ajánlatokra. Ebből is látszik, hogy a vásárlói hűség a marketing megkerülhetetlen területe, mégis keveset tudunk róla.

 

„Nemzetközi tanulmányok szerint a vásárlók általában 14 hűségprogramban vesznek részt, és ennek felében aktívak is, hasonló információ azonban a magyar piacon ezidáig nem volt elérhető.” – mondta el Huszics György, a Szövetség elnöke, a kutatás egyik kezdeményezője. „Ezért elkészítettük az első olyan hazai felmérést, mely a hűség- és kedvezményprogramok fogyasztóoldali hatásait vizsgálja: többek között a részvétel és aktivitás alakulását, az egyes programtípusok kedveltségét, a legvonzóbb motivációs megoldásokat és a járványhelyzet programokra gyakorolt hatását.”

 

A felmérés alapján a lakosság 80 százaléka vesz részt hűség- és kedvezményprogramokban, közel azonos arányban képviselik a nők és a férfiak magukat ebben a sokaságban, és átlagosan 3 programban vesznek részt egyidejűleg. Ez nem változott a járvány sújtotta időszakban sem, a válaszadók kétharmada állította, hogy ugyanúgy használta a hűségprogramokat, mint a covidot megelőzően. Sőt, nagyjából minden ötödik vásárló még jobban odafigyelt a kedvezmények kihasználására.

 

A kutatás legfontosabb megállapításairól szóló stúdióbeszélgetés:

 

 

A kutatás kitér az egyes programok fogyasztói megítélésére is. „A mért adatok alapján a Tesco Clubcard kedvezményprogramja vezeti a listát, ezt követi szorosan a Rossmann, és aztán a DM. Hozzá kell tenni, hogy a helyezés annak is függvénye, hogy egy adott lánc elérhető-e országosan, ugyanis például Budapesten és a központi régióban nagyon népszerű Auchan országosan már nem tud hasonló eredményt felmutatni. Ugyanakkor az élelmiszerláncok mellett a drogériák, benzinkutak, illetve -a szolgáltató szektort nézve – a telekommunikációs terület is az élbolyba tartoznak.” – ismertetett néhány további megállapítást Stéger Anett.

 

Az egyes kedvezmények, kedvezménytípusok megítélésénél a forintosítható megoldások szerepeltek a legjobban, azonban itt is lehetnek különbségek az egyes formátumok (pl. visszatérítés, pontgyűjtés) között a szegmensektől, ágazatoktól és programtípusoktól függően. Ugyanakkor a megkérdezettek közel háromnegyede (73%) vonzónak találná, ha kulturális programlehetőségek is elérhetők lennének a programok kedvezményei között.

 

„Most, hogy sikerült a hazai hűség-és kedvezményprogramok területét „körberajzolni”, szeretnénk a tanulságokat kibontani és a tudásanyagot bővíteni szakértői beszélgetések formájában, illetve az üzemeltetők bevonásával.” – mondta el Huszics György a kutatással kapcsolatos további elképzeléseikről.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Zöldenergiával a jövő felé: A Bosch fenntarthatósági megoldásai

A környezetvédelem és a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb és legbonyolultabb kihívása, amelyhez még sokat kell tanulnunk. A téma különösen égetővé vált, ahogy egyre inkább szembesülünk a problémák valóságával. Mennyire súlyos a helyzet valójában? Vajon tehetünk valamit a környezetpusztítással szemben? Milyen szerepük van a vállalatoknak, és milyen megoldásokat kínálnak az innovatív technológiák? A Bosch Magyarország Podcast legújabb epizódja számos elgondolkodtató ténnyel és megoldási lehetőséggel várja a hallgatókat, belemerülve a fenntarthatóság rejtett dimenzióiba.

2025. február 13. 14:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54