Csúcsteljesítmény fenntarthatóságra fejlesztve

forrás: Prím Online, 2022. február 16. 13:09

A Continental új, nagy teljesítményű abroncsot fejlesztett ki a teljesen elektromos Extreme E versenysorozat második szezonjára, amely február 19-én és 20-án, a Desert X Prix sivatagi futammal veszi kezdetét a szaúd-arábiai Neomban. Az új modell fejlesztése során a Continental gumiabroncs-mérnökei és anyagszakértői amellett, hogy javítottak a teljesítményen, kiemelt hangsúlyt fektettek a fenntartható alapanyagok nagyobb arányára. 

 

•  2022-ben is a Continental lesz a teljesen elektromos Extreme E versenysorozat exkluzív gumiabroncs-beszállítója

•  Megbízható teljesítmény valamennyi éghajlati zónában, eltérő terepviszonyok között

•  A legújabb technológia a nagyobb fenntarthatóságért: az Extreme E második generációs abroncsának már egyharmada újrahasznosított és megújuló nyersanyagokból készül

 

A Continental így tehát a fenntartható anyagok felhasználása tükrében teljesen újratervezte a második generációs CrossContact Extreme E futófelület-keverékét és szövetvázát. Ez azt jelenti, hogy az új CrossContact Extreme E körülbelül egyharmada készül újrahasznosított és megújuló nyersanyagokból. Az alkalmazott szilícium-dioxidot például a mezőgazdasági hulladékterméknek számító rizshéj hamujából nyerték ki.

 

 

Először alkalmazzák a ContiRe.Tex technológiát Continental abroncsokon

Az újrafeldolgozott acél és korom mellett a Continental első ízben használ újrahasznosított PET-palackokból készült poliészter fonalat is a gumiabroncs vázában. A műanyag flakonok felhasználásának köszönhetően a CrossContact Extreme E-ben teljes mértékben kiváltásra került a hagyományos poliészter. A karkaszban, azaz az abroncs teherhordó vázában lévő poliésztert a Continental egyik együttműködő partnere újrafelhasználásra már nem kerülő PET-palackokból, köztes vegyi lépések nélkül, az ún. ContiRe.Tex technológiával állítja elő. Így mind a 30 abroncs, amelyet a Continental az Extreme E tíz résztvevő csapatának szállít, körülbelül 60 újrafeldolgozott PET-palackból származó újrahasznosított poliésztert tartalmaz. A technológiát még ebben az évben integrálják a különféle prémium Continental abroncsok sorozatgyártásába is.

 

Sandra Roslan, az Extreme E versenysorozat felelőse a Continentalnál, biztos abban, hogy az abroncsfejlesztők erőfeszítései hatással lesznek a hagyományos abroncsok jövőjére is: Az Extreme E-vel különösen extrém és egyedi körülmények között teszteljük legújabb technológiánkat és fejlesztéseinket. Az eredmények segítenek bennünket abban, hogy fenntartható megoldásokat vezessünk be sorozatgyártásunkba.”

 

 

A valamennyi éghajlati zónában és terepviszonyok között is maximális teljesítményre optimalizált második generációs CrossContact Extreme E abroncsot a 2022-es szezon mind az öt versenyén használni fogják. „Az első szezon során megszerzett rengeteg új ismeretnek köszönhetően tovább tudtuk fejleszteni a CrossContact Extreme E következő generációját, és még nagyobb hangsúlyt fektettünk a fenntartható és újrahasznosítható anyagok használatára” – mondja Nels von Schnakenburg, az Extreme E műszaki igazgatója a Continentalnál. Az abroncs mérete, átmérője és szélessége ugyanakkor változatlan maradt (37 X 12,5 R 17, azaz 37 colos átmérő, 12,5 colos szélesség és 17 colos felni).

 

A technológiai vállalat a 2021-ben bemutatkozó off-road versenysorozat alapító partnere és exkluzív gumiabroncs-beszállítója. A bajnokság a világ legtávolabbi zugaiba is eljuttatja az elektromos meghajtású járművekkel űzött autósportot, hogy felhívja az autóversenyzés rajongóinak figyelmét az éghajlatváltozásra. A második Extreme E szezon február 19-én és 20-án kezdődik Szaúd-Arábiában. A teljesen elektromos versenysorozatot Európában online stream-en lehet követni de különböző tévétársaságok és műsorszolgáltatók közvetítik majd. 

 

A Continental azt a nagyratörő célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra fenntartható és az egyik legkorszerűbb gumiabroncsgyártó vállalat legyen az ökológiai és társadalmi felelősségvállalás tekintetében. A vállalat legkésőbb 2050-re száz százalékban fenntarthatóan előállított anyagokat kíván felhasználni gumiabroncs-termékeiben, és maradéktalan szén-dioxid-semlegességet tervez elérni teljes értéklánca mentén.

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Erre is fel kell készülniük az e-járművásárlási támogatást igénylőknek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret*, és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt**. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt***, 2026-ra pedig várhatóan ez ismét megduplázódik****. Ehhez az is hozzájárult, hogy a vállalatok tavaly februártól, október óta pedig könnyített feltételekkel igényelhetnek állami támogatást tisztán elektromos személyautó, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez. Ezzel a lehetőséggel 2024-ben mintegy 4600 vállalkozás élt, akik összesen 5400 gépkocsi megvásárlásához pályáztak a támogatásra az Energiaügyi Minisztérium 2025. január 1-jén közölt adatai alapján

2025. január 16. 10:03

Ezek lesznek 2025 legjobban várt elektromos autói

Egyre bővül az elektromos autók kínálata, új modellekből pedig úgy tűnik, 2025-ben sem lesz hiány: elképesztő technológiai megoldásokat, környezetbarát működést és még nagyobb hatótávolságot ígérnek az idei év újdonságai. Hazánk legnagyobb mobilitási szolgáltatója, az Ayvens most összegyűjtötte, melyik 10 új elektromos autót övezi majd a legnagyobb figyelem 2025-ben.

2025. január 10. 10:18

Járművekbe integrálható vezérlőplatformot mutat be az LG a 2025-ös CES-en

Az LG Electronics (LG) a Qualcomm Technologies vállalattal együttműködve a 2025-ös CES kiállításon mutatja be az úttörő, gépjárművekbe szánt Cross Domain Controller (xDC) platformot. A Qualcomm Technologies Snapdragon Ride Flex egylapkás (System-on-Chip, SoC)* rendszerre épülő, a Snapdragon Ride automatizált vezetési megoldásait és számítógépes látástechnológiát integráló, csúcstechnológiát képviselő megoldása egyetlen vezérlőbe foglalja az LG járműfedélzeti információs (IVI) és fejlett vezetőtámogató rendszerét (ADAS). Az xDC platform új szintre emeli az utazás élményét.

2025. január 8. 17:58

Az AutoWallis lehet partnerével közösen a Nissan importőre Romániában

Az AutoWallis Csoport megszerezheti a Nissan forgalmazási jogát Romániában az európai autópiac meghatározó szereplőjével, a portugál Salvador Caetano Csoporttal közösen, és így a márka új országos importőre lehet. A tranzakció zárásához versenyhatósági jóváhagyás szükséges. Az új vállalat előreláthatóan 2025. június 1-ével kezdheti meg működését.

2024. december 28. 11:16

Új korszak a hazai autómegosztásban: összefogott a szektor két vezető vállalata

Bejelentette együttműködését a MOL Limo és az Oszkár Telekocsi annak érdekében, hogy a közösségi autózás előnyeit még szélesebb körben elérhetővé tegyék az ünnepi időszakban. Az összefogás lehetővé teszi, hogy a két autómegosztó szolgáltatást egyszerre is használhassák az utasok, ami egyedülálló a hazai közösségi közlekedés piacán. 

2024. december 27. 10:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51