Rekordszámú diák és csapat jelentkezett a K&H pénzügyi vetélkedőjére

forrás: Prím Online, 2022. február 22. 20:04

Rekordszámú versenyző nevezett be idén a tizenkét éves múlttal rendelkező K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedőre, amelynek keretében a diákok 3-5 fős csapatokba verődve ismerkedhetnek meg a pénzügyi tudatosság alapjaival és a mindennapi bankolással. Összesen 2423 csapat és 9922 diák jelentkezett 585 iskolából. Ez nevezői csúcsot jelent a vetélkedő történetében, egyrészt több mint 850 csapattal többen jelentkeztek a tavalyi tanévhez képest, másrészt 10 százalékkal meghaladja a járvány előtti, 2019/20-as évi létszámot is. A különdíjak nyertesei is kihirdetésre kerültek.

Minden eddiginél több versenyző vágott neki a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő idei fordulóinak – közölte a bank. Az első fordulóra összesen 9922 diák 2423 csapatot alkotva nevezett be a versenyre 585 iskolából. Ez nevezői rekordot jelent, a 2011-ben útjára indult vetélkedősorozatban, 10 százalékkal meghaladva a járvány előtti szintet.

 

Az első fordulót követően a K&H Bank a különdíjakról is döntött: a legtöbb diákot felkészítő személy és a legtöbb diákot nevező iskola, valamint a legtöbb diákot nevező leghátrányosabb helyzetű kistérségekben működő iskola is különdíjban részesült. Minden különdíj nyertes pénz és tárgynyereményt is hazavihet.

 

 

Miért fontos? 

“A kiemelkedő érdeklődés elsősorban annak köszönhető, hogy a pandémia miatt hirtelen, egyik napról a másikra megváltoztak a mindennapok, ezen belül sokak pénzügyi helyzete is. Erre pedig azonnal reagálnia kellett a háztartásoknak.  Fókuszba került a pénzügyi tudatosság, amely egy bármikor előálló rendkívüli helyzetben megoldást nyújthat az érintetteknek. A járványhoz köthető változás természetesen érintette a diákokat, gyerekeket is, egyben világossá tette, hogy még nagyobb szükség van a pénzügyi oktatásra. Nemcsak a pandémiás hatás, hanem az elképesztő sebességgel haladó digitalizáció is hozzájárult ahhoz, hogy még népszerűbbé váljon a vetélkedő.” – mondta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. Hozzáfűzte: “A bank több mint 10 évvel ezelőtt azért indította el a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt, hogy a felnövekvő generáció olyan pénzügyi tudást kapjon a kezébe, melynek segítségével felnőttként okosan lesz képes dönteni saját pénzügyeiről.” A vetélkedőhöz készített ismeretanyag illeszkedik a mai elvárásokhoz, KáPé, az animált vlogger meséli el kalandjait arról, hogyan sikerül összegyűjtenie a kiszemelt játékkonzol árát. Az epizódsorozat bemutatja többek között, hogy mi az a hitel, mit jelent az öngondoskodás, miért és hogyan érdemes takarékoskodni, továbbá ismerteti a biztonságos online vásárlás menetrendjét is. 

 

Fordulók, nagyszabású végjátékkal

Az idei vetélkedőnek összesen négy állomása van, amelyek online kerülnek megrendezésre: a lezajlott első forduló, majd a márciusi második forduló után következnek a regionális középdöntők.

 

A továbbjutó csapatok a várhatóan május 10-11-én sorra kerülő online döntőben mérkőznek meg egymással. A döntőben a regionális középdöntő legjobb csapatai, korosztályonként 8-8 csapat versenyezhet az első helyért. Mind a négy korosztályban 5-5 feladványt kell a csapatoknak megoldaniuk, amelyek elsősorban a pénzügyi ismeretek gyakorlati alkalmazásának képességét mérik fel, az eredményhirdetés pedig május 17-én lesz. 

 

A K&H nyereményözönnel készül a döntő győztesei számára is: a 3-4. és 5-6. osztályosok többek között Segwayt, Mediapadet és fejhallgatót nyerhetnek. A 7-8. és 9-11. osztályosok PocketBookért, okosóráért, hordozható hangszóróért versenyezhetnek, a győztes diákokat és csapatokat felkészítő pedagógusok vagy szülők 80-120 ezer forintos ajándékutalványt kapnak. A legjobban szereplő csapatok pedig 200-300 ezer forintos ajándékutalvánnyal lesznek gazdagabbak.

Kulcsszavak: vetélkedő

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Marketing és kultúra találkozása a megújult Néprajzi Múzeumban

A Marketing Döntéshozók Klubjának áprilisi eseményének a látványos építészeti megoldásairól és különleges atmoszférájáról ismert, új Néprajzi Múzeum adott otthont. Az intézmény nem csupán egy ikonikus látványosság Budapest szívében, hanem egy modern élményközpont is, amely egyre meghatározóbb szerepet tölt be a főváros kulturális életében.

2025. április 17. 20:44

Autonóm robotok és kreatív előadások – elképesztő produkciók a magyar robotkupán

Idén is lenyűgöző megoldásokkal kápráztatták el a zsűrit a Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) versenyzői. A diákok robotikai színházi előadásokat mutattak be, illetve önállóan tájékozódó mentőrobotokat programoztak. A legeredményesebb csapatok nyáron Brazíliában, Salvadorban, illetve az olaszországi Bariban mérhetik össze tudásukat a világ élvonalával.

2025. április 17. 18:27

Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége

A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.

2025. április 17. 16:41

Extrém fényviszonyok, művészi fotók – A Xiaomi 15 Ultra kamerarendszerével ez lehetséges!

A Xiaomi 15 sorozattal a Xiaomi új dimenzióba emeli az okostelefonok képalkotási képességeit. A csúcsmodell Xiaomi 15 Ultra és az erőteljes alapváltozat, a Xiaomi 15 egyaránt arra ösztönzi a profi és hétköznapi felhasználókat, hogy művészi szinten örökítsenek meg pillanatokat, még a legextrémebb fényviszonyok között is. 

2025. április 17. 14:56

A Viber belép a társkeresés világába – Itthon is elérhető a Viber Dating

A Rakuten Viber bejelentette, hogy elérhetővé vált a korai regisztráció a Viber Dating nevű új funkcióra, amely izgalmas lehetőséget kínál azoknak a felhasználóknak, akik nyitottak az ismerkedésre. Ez az újítás tovább bővíti a Viber szuperalkalmazásként működő ökoszisztémáját, lehetővé téve a társkeresést közvetlenül az alkalmazáson belül. Magyarország ezzel csatlakozik a Fülöp-szigetek, Szerbia, Bosznia, Bulgária és Ukrajna mellé, ahol a felhasználók már kipróbálhatják a Viber Dating szolgáltatást.

2025. április 17. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12

Az év legolvasottabb online tartalmai

2025. április 9. 20:39