Rövidesen visszaköltözhetnek az alkalmazottak a céges asztalukhoz
Néhány nappal ezelőtt még a koronavírus-járványtól volt hangos a média, ezt egy csapásra lesöpörte az asztalról az orosz-ukrán háború. A téma sajnálatos aktualitása mellett fontos szerepet játszik ebben a változásban az is, hogy a koronavírus miatti óvintézkedések egyre enyhébbek. Azok, akik az elmúlt hónapokat, éveket home office-ban töltötték, idén nyárra visszatérhetnek az irodákba, legalábbis ez a terv több nagyvállalatnál.
Az irodai munka volt az első, amire lecsapott a covid. A megrendelések úgy megcsappantak az irodaszereket forgalmazó webáruházakban, hogy az állandó megbízások jelentős részét egyik napról a másikra mondták vissza a partnerek. Amikor egy 600 fős irodából mindenkit haza küldenek otthonról dolgozni, ott az irodaszerek lesznek az elsők, amin spórolni kezd a cég – avat be a részletekbe Otterbein Norbert, a több mint 20 éves Bécsi Irodaker Kft. cégvezetője.
A hazai e-commerce piac alapjaiban tekintve nagy nyertese volt a pandémiának, kivéve, ha olyan termékek forgalmazásáról van szó, amely erősen kapcsolódik a cégek, vállalkozások mindennapi tevékenységeihez. Ma Magyarországon rugalmasnak, emberközpontúnak és elérhetőnek kell lennie egy kisebb webshopnak, ha nem akarja, hogy a nagytőkés, összeolvadó óriásshopok lesöpörjék a színtérről. Ez nem egy okos túlélési stratégia, hanem olyan üzletvezetési politika, amit a B2B szektorban és a B2C szektorban is elvárnak az megrendelők egy webáruháztól.
A covid egyre erősödő hullámai felforgatták az irodai működést és az irodaszerekre fókuszáló vállalkozások életét. Ennek úgy tűnik, most vége és javulni látszik a helyzet, habár a nem rég végbement, brutális papír áremelkedés nem segítette a folyamatot – avat be a részletekbe Otterbein Norbert. Úgy tűnik, hogy a tavaszi, nyár eleji hónapokra egyre több nagyvállalat tervezi, hogy ismét megnyitja irodáit a dolgozók előtt.
Kapcsolódó cikkek
- A pandémia után is elvárás marad a home office
- Ettől az 5 dologtól jobban érezzük magunkat munka közben
- A terjedő távmunkavégzés egy lépés a globális munkaerőpiac felé
- Nem mozdulnak a tech szakemberek a home office-ból
- Ezek a világjárvány hosszútávú hatásai a fogyasztókra
- Irodai munka ülve vagy állva? Melyik jobb nekünk?
- Roland Berger: A fenntartható intelligens irodáké a jövő
- A home office átka – ezért megterhelő az összezártság még a legnagyobb szerelemben is
- Az agyamra mész! – legidegesítőbb szokások az irodában
- Holtfáradt HR-eseknek kellene a Covid-stresszes munkavállalókat motiválni
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.