Folyamatosan emelkedik a női videójátékosok száma
Jóllehet az informatikai szakmákat – a programozástól kezdve az IT-projektek levezényléséig – férfidominancia jellemzi – vagy legalábbis ezt képzeljük, a nők jelenléte egyre erősebb a digitális játékok világában. A MediaMarkt és az ASUS összegyűjtötte a legfontosabb szempontokat és trendeket, amelyekkel ma egy gamer márka és egy kereskedő kiszolgálhatja a hölgyek támasztotta igényeket e területen.
Európában a videójátékosok 47 százaléka nő – derül ki az Európai Interaktív Szoftver Szövetség (Interactive Softare Federation of Europe) 2021-ben publikált felméréséből*. A nemek arányának kiegyenlítettsége érdekes információ lehet, bár ez nem volt mindig így a számítástechnikai foglalatosságok területén. Kezdetben, a második világháborútól kezdődően évtizedeken át a programozás például alapvetően női szakma volt, egészen a személyi számítógépek megjelenéséig.
Az, hogy most, ha gamerekről esik szó, alapvetően konzolok és számítógépes perifériák előtt ülő férfiak jutnak az eszünkbe, nos, az részben talán e trend hetvenes évekbeli megfordulásának és évtizedes fennmaradásának köszönhető sztereotip örökség.
Az elmúlt években, nem kis mértékben a pandémia okozta bezártságnak és a technológiai újításoknak köszönhetően a számítógépes játékipar jelentős növekedésen ment keresztül és ez a folyamat jó eséllyel folytatódik is. Ami azt is jelenti, hogy csak Európában több tízmillió női játékos preferenciáit kell tudnia kiszolgálnia a gyártóknak és forgalmazóknak.
De mire vágyik a női gamer és hol tart most a számára speciálisan kialakított kínálat?
„Ahhoz képest, amekkora lehetőség rejlik a női videójátékos célcsoport egyedi igényeiben, a kínálat sok esetben még kimerül a világosabb színű, vagy nőiesebbnek gondolt díszítőelemekkel szerelt egerekben és billentyűzetekben” – mondta el Papp Balázs a MediaMarkt kategóriamenedzsere. „Kimondottan női gamer portfolió nagyon ritkán bukkan fel. Ami azonban fontos, hogy az egyedi igények alapján egy jó tanácsadó képes segíteni megtalálni a megfelelő súlyú, kialakítású, méretű eszközöket, amelyek színtől függetlenül teszik könnyebbé, élvezhetőbbé, hatékonyabbá a játékot, vagy akár a munkát” – tette hozzá.
„Tény, hogy a hölgyek keze jellemzően kisebb, mint a férfiaké és sok esetben a könnyebb egereket keresik a játékokhoz – éppen ezért ezek a modellek számukra kényelmesebbek és használhatóbbak mintha a férfiak által preferált darabokat választanák. Ráadásul a trendek ebbe az irányba mozdultak, az egerek egyre könnyebbek” – tette hozzá Gyöngyösi Zoltán, az ASUS Magyarország ügyvezetője és gaming termékkategória felelőse. „Mi azt tapasztaljuk, hogy a multifunkcionalitás fontosabb a nők számára: például egy fülhallgatót szívesen használnak otthon játék közben, majd az utcán is. A kínálatunkat ezért igyekszünk minél szélesebbé tenni, hogy mindenki megtalálhassa benne a számára megfelelő kiegészítőt.”
Mindezekkel együtt a vérbeli gamerek számára nemtől függetlenül a funkcionalitás az első: a programozható gombok, a gyorsaság, a reakcióidő, az egér siklási sebessége, de akár az eszközök snack-állósága: legyen vízálló, ütésálló, zsírtaszító, hogy – a sokszor nem csak a sztereotípiákban létező – üdítő—csipsz-páros kisebb baleseteit túléljék a perifériák. Fontos még a jó szenzor és a már említett súlycsökkentés, de számít a jó egérpad is, fontos a szegése és tapadása, nagysága.
Egyszóval rengeteg szempont jöhet számításba, amikor női gamernek vásárolunk, legyen az a kedvesünk, vagy éppen a lányunk.
Annak érdekében, hogy még nyugodtabb szívvel tegyük, engedjük játszani is a felnövekvő generációt, álljon itt a fent már idézett tanulmány egyik fontos megállapítása: a videójátékokat rendszeresen játszó 13-14 éves lányok háromszor akkora eséllyel lépnek tudományos, technológiai, mérnöki, vagy matematikai pályára, mint azon kortársaik, akik nem játszanak ezen eszközökön. Ha ez tényleg így van, akkor megvan a legszórakoztatóbb út első lépése ezen szakmák női arányának további növelése felé. Boldog, játékos nőnapot!
____________________
Kapcsolódó cikkek
- Minden második telefonleesés kijelzősérüléssel jár
- Videójátékot szeretne a gyerek karácsonyra. Megvegyük neki?
- A magyar szülők 60%-a szabályozza, hogy gyermeke milyen videójátékot vásárolhat
- A Riot Games megerősítette, hogy már készül az Arcane 2. évada
- Kutatás: a magyar gyerekek háromnegyede videójátékozik
- Hazánkban nyílt meg Közép-Európa legnagyobb gamer és esport központja
- Hazai kisvállalkozóknak biztosít európai piacot a MediaMarkt
- A videójátékok és a munkavégzés kapcsolata
- Ezzel védekeznek az autóvezetők
- Ismét digitális oktatás vár a magyar szülőkre és diákokra?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Merész új dizájn és AI-alapú fejlesztések a Samsung One UI 7-be
A Samsung hivatalosan bejelentette, hogy április 7-én elindul a One UI 7 bevezetése. Az új szoftverfrissítés modern, merész dizájnt kínál, amely a felhasználói élmény még személyesebbé és jobban irányíthatóvá tételét célozza meg. A One UI 7 egy mesterséges intelligencián alapuló felhasználói felületet vezet be, amely lehetővé teszi a Galaxy eszközökkel való természetesebb interakciókat. A frissítést először a Galaxy S24 széria, valamint a Galaxy Z Fold6 és Z Flip6 modellek kapják meg, majd fokozatosan elérhetővé válik más Galaxy okostelefonokon és táblagépeken is.
Schneider Electric: Az ipari automatizálás új szintje Magyarországon
Magyarországon is elérhető a Schneider Electric teljes ipari automatizálási szoftverportfóliója, és most már egy kifejezetten erre a területre szakosodott csapat segíti a hazai ügyfeleket abban, hogy maximálisan kihasználják a megoldások kínálta lehetőségeket. Az AVEVA alkalmazások segítségével például akár 20%-kal is csökkenthetők a beruházási költségek, míg az EcoStruxure Foxboro DCS használatával akár 40%-kal is rövidíthető a meghibásodások javítási ideje. A Schneider Electric CONNECT platformja és a Flex előfizetési modellek egyszerű, gyors és rugalmas hozzáférést biztosítanak a felhasználók számára a cég szoftvereihez.
Digitális forradalom az akciós újságok piacán
A magyar felnőtt lakosság egyharmada már kizárólag digitálisan olvassa az akciós kiadványokat, míg 43 százalékuk vegyesen, mind online, mind offline formában lapozgatja őket. Csak a lakosság ötöde ragaszkodik kizárólag a papíralapú akciós újságokhoz – derült ki a Shopfully kutatásából. A digitalizáció ellenére az akciós újságok népszerűsége nem csökkent: a felnőttek 85 százaléka legalább havonta egyszer megtekinti őket, és szinte ugyanez a hányad elismeri, hogy ezek a kiadványok jelentős hatással vannak vásárlási döntéseikre.
Robokaland-nap a szegedi Karolina Iskolában
Március 22-én különleges programot rendez a Karolina Iskola: Szegeden először lesz Robokaland-nap, ahol a gyerekek újrahasznosított elektronikai eszközökből alkothatnak. Az iskola diákjai számára nem ismeretlen a robotika világa, hiszen évek óta részt vesznek a First Lego League Magyarország programjában. A robotika és programozás már az órák részeként is jelen van, és jövőre elindítják a Lego We Do 2.0 programot alsó tagozatosok számára is.
Új érintés nélküli fizetési megoldás magyar kereskedőknek
A Global Payments bevezette a Tap to Pay funkciót Magyarországon, amely lehetővé teszi a helyi kereskedők számára, hogy iPhone készüléken keresztül, a GP tom alkalmazás segítségével egyszerűen és biztonságosan fogadjanak el érintés nélküli fizetéseket.