Lojálisak vagyunk az orvosainkhoz, a jó ellátásért cserébe nem spórolunk a pénzzel és az idővel

forrás: Prím Online, 2022. március 16. 12:35

Nemcsak az ár és a földrajzi közelség meghatározó szempont az orvos vagy klinika kiválasztásakor – derült ki a Dokio orvoskereső platform és a GKI Digital közös felméréséből. A kutatás szerint a magyar páciensek számára legalább ennyire lényeges, hogy egy már korábban megismert, vagy jó hírnevű orvoshoz jussanak el. A magánegészségügyi ellátást újonnan igénybe vevők közel harmada egy-egy konkrét orvosra keres rá, sokan pedig ismerősök vagy szakemberek ajánlása alapján döntenek.

Kifejezetten erős Magyarországon a páciensek lojalitása saját orvosuk felé, és sok beteg kész több pénzt és időt áldozni arra, hogy jobb hírű szakember rendelésére juthasson el – tudtuk meg a kutatásból. A Dokio és a GKI Digital közös felmérése során mintegy 4000 embert kérdeztek meg arról, milyen szempontok alapján választják ki, hogy melyik klinikára vagy melyik orvoshoz mennek el kezelésre, vizsgálatra, ha egészségügyi szolgáltatást vesznek igénybe.

 

Egészségügyi probléma esetén a legtöbben a meglévő orvosuk rendelésének helyét választották fő szempontnak, míg a válaszadók 33 százaléka a korábbi ismeretséget emelte ki (a vonatkozó kérdésnél egy válaszadó több szempontot is megjelölhetett). A felmérésben résztvevők 30 százaléka válaszolta, hogy ismerős, barát, családtag ajánlása útján választ orvost. Meglepő módon a rendelés közelségét csak a harmadik és negyedik leggyakoribb helyen jelölték meg a megkérdezettek: 20 százalékuk a lehető legközelebbi, 22 százalékuk pedig a kényelmesen megközelíthető rendelést preferálja.

 

Egy másik kérdésre válaszolva a résztvevők (olyan páciensek, akik igénybe vettek már magánegészségügyi ellátást) 58 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hűséges az orvosához. Ezzel szemben csak 5 százalék mondta azt, hogy mindig oda megy, ahol a legkorábban vagy legolcsóbban kap időpontot. 33 százalék pedig úgy nyilatkozott, bizonyos orvosok, szolgáltatók esetében hűséges, míg más esetben akár szívesen kipróbálna újat.

 

 

„A válaszok jól mutatják, hogy a magánegészségügyet igénybe vevő páciensek nagy része hajlandó akár több pénzt és időt áldozni azért, hogy megbízhatóbb ellátást kapjon” – mondta Radnóczi Gergely, a Dokio online egészségplatform társalapítója. Az elmúlt egy évben magánegészségügyi ellátást igénybe vevő válaszadók 72 százaléka 10 és 100 ezer forint között költött ilyen szolgáltatásokra, 16 százalékuk viszont több mint 150 ezer forintot fordított magánellátásra.

 

Az önmagukat orvosukhoz lojálisnak vallók 74 százaléka az orvos munkájával való elégedettséggel indokolta a már bevált szakemberhez való ragaszkodást, míg a válaszadók 43 százaléka számára az orvos személyisége, kisugárzása a meghatározó szempont.

 

A felmérés során a Dokio és a GKI Digital arra is kíváncsi volt, mi alapján választ rendelést az, aki új magánegészségügyi szolgáltatót keres. 38 százalék azt felelte, hogy az adott problémától függ, hogy orvost választ, vagy pedig rendelőt, míg a felmérésben résztvevők 29 százaléka kifejezetten orvos alapján keres. Arra a kérdésre, hogy mi alapján választanak magánorvost, a legtöbben (51 százalék) az „ismerős, barát, családtag ajánlása útján” lehetőséget választották, és szintén sokan vannak, akik egy másik orvos ajánlását követik (29 százalék) vagy egy orvos ismertsége, hírneve alapján döntenek (27 százalék).

 

A kutatás szerint a páciensek csupán öt százaléka választ orvost online orvoskereső szolgáltatás használatával, az internetről választók inkább a keresőszolgáltatásokat részesítik előnyben. Radnóczi Gergely ugyanakkor rámutatott, hogy a Dokióhoz hasonló orvoskereső platformok kifejezetten alkalmasak arra, hogy szakmai elismertség alapján keressünk orvosokat, hiszen rajtuk keresztül elérhetők a szakemberek szakmai életrajzai, elismerései is.

 

„Az eredmények arra is utalnak, hogy bár az e-egészségügy, távmedicina és hasonló, kevésbé személyes eljárások egyre gyakoribbak az egészségügyben, továbbra is megkerülhetetlen az orvos-beteg bizalmi kapcsolat” – mondta Radnóczi Gergely. „Eközben a magánegészségügyben is élesedik a piaci verseny, amelyben egy-egy klinika akkor tehet szert előnyre, ha minél jobban előtérbe kerül az orvosok szakmai személyisége is. A felmérésünk azt mutatja, hogy nem a közelség vagy az ár a fő szempont a páciensek számára orvosválasztás során, hanem elsősorban olyasvalakihez szeretnének eljutni, akiben megbízhatnak. A magánklinikáknak is ezt kell sugározniuk.”

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24 százalékkal növelte 2024-ben 2023-hoz képest, míg külföldi piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés tavaly. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt. Az 1 millió aktív felhasználót meghaladó közösségükre alapozva további növekedést prognosztizálnak mind hazai, mind nemzetközi szinten.

2025. február 11. 09:55

European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!

Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.

 

2025. február 10. 20:41

Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon

Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását. 

2025. február 10. 17:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44