Jövőre megduplázza a fenntartható termékei számát a MediaMarkt

forrás: Prím Online, 2022. március 18. 09:58

Átvilágította a termékkínálatát fenntarthatósági szempontból a MediaMarkt Saturn Csoport, valamint tulajdonosa, a CECONOMY AG, és vállalást tettek arra, hogy jövő év végéig a jelenlegi 1200-ról több mint 2000-re emelik a fenntartható termékeik számát – derül ki a cégcsoport most megjelent fenntarthatósági stratégiájából. 

A termékek felmérése folyamatos, az átvilágításnál környezeti és társadalmi szempontokat egyaránt figyelembe vettek, így például nem csak a termékek újrahasznosíthatóságát, tartósságát vizsgálták, hanem az előállításuk munkahelyi körülményeit is. A jövőben ezeket a minősített termékeket a vállalat BetterWay nevű, zöld címkéje jelöli, a minősített termékek listája folyamatosan bővül; Magyarországon első körben közel 250 árucikken jelent meg a jelzés a webshopban, de a közeljövőben az áruházakban is láthatóak lesznek a minősített termékek az új logó segítségével. A vállalatcsoport saját működésére vonatkozóan is szigorú vállalásokat tett.

 

2023-ban már több mint kétezer termék viselheti a MediaMarkt új fenntarthatósági logóját

Mostantól a zöld „BetterWay” logó tűnik fel minden olyan elektronikai terméken a MediaMarkt kínálatában, amelyet a hivatalos vizsgálószervezetek és tanúsítást végző külső szakmai intézmények fenntarthatónak minősítettek. A MediaMarktSaturn csoport célja, hogy jelenleg 1200 ilyen termékből álló palettájuk méretét 2023-ra megduplázzák. Magyarországon 200-nál is több fenntartható terméket találhatnak a vásárlók az áruházakban. A BetterWay-besorolást olyan termékek kaphatják meg, amelyeknél a fenntarthatóság környezeti és társadalmi szempontjai egyaránt érvényesülnek – ez a lista havonta is bővülhet.

 

„A fenntarthatóság nem alku tárgya számunkra. Elköteleződésünk felelős társadalmi részvételt jelent a gyakorlatban, és szeretnénk az iparágon belül példaképként elől járni a fenntartható működésben. Ez komoly üzleti lehetőség is” – mondta Dr. Karsten Wildberger, a CECONOMY és a MediaMarktSaturn vezérigazgatója. Hozzátette: „jó úton haladunk, és már számos dolgot a helyére tettünk, elsődlegesen a saját márkás termékeink tekintetében.” A MediaMarkt saját márkái gyártási helyszíneinek nem kevesebb mint 97%-át ellenőrizték már a környezetterhelést vagy például emberi és munkajogoknak való megfelelést szem előtt tartva.

 

 

Cél a termékek életciklusának növelése

A fenntarthatósággal szembeni elvárások a termékek életciklusában is megjelennek. Ennek kapcsán a frissen közzétett stratégia kiemeli, hogy az elmúlt pénzügyi évben körülbelül 2,6 millió készüléket javítottak meg a nemzetközi csoport szervizeiben. További 480 000, kis hibával működő készüléket állítottak helyre gyorsan és szakértelemmel a különböző országok áruházi Okospultjaiban, összesen nagyjából 11000 tonna elektronikai hulladék kitermelését előzve meg ezzel.

 

A termékkínálat mellett a vállalati működéssel kapcsolatban is szigorú vállalásokat tettek

A vállalat jelenlegi energiaigényének 80 százalékát már megújuló forrásból biztosítja, a cél, hogy 2023-ra ez az arány 100% legyen. Emellett kulcsfontosságú szerep jut a stratégiában a társadalmi diverzitásnak is. A 2020/21-es pénzügyi év végén már 135 nemzet képviseltette magát a munkavállalók körében a nemzetközi csoportban (2019/20-ban még 128), míg a nők aránya a teljes munkaerő-állományban több mint 39% volt. A vállalat elkötelezett a diverzitás növelésében és a mintegy 52000 munkavállalójuk fejlesztésében a jövőben.

 

Az elsők között az európai kiskereskedelmi vállalatok körében

A CECONOMY AG az egyik első európai kiskereskedelmi vállalat volt, amely csatlakozott az Európai Bizottság „Zöldfogyasztási Vállalásához” (Green Consumption Pledge) 2021-ben. Ez az Európai Éghajlati Paktum részeként jött létre, amellyel a vállalatok vállalják, hogy részt vesznek a klímavédelmi intézkedésekben és hozzájárulnak a „zöld átalakuláshoz”. A MediaMarkt ennek ismeretében fogalmazta meg vállalásait a termékpalettában megjelenő termékkel, az energiafelhasználással vagy akár a saját működésének körkörös gazdaság-alapú átalakításával kapcsolatban. A nemzetközi csoport a fenntarthatóság érdekében tett lépéseit átláthatóan közzéteszi a CECONOMY AG éves nem-pénzügyi kimutatásában.

 

_______________________

A magyar fogyasztóknak fontos a fenntarthatóság

A magyarok több mint fele (56 százalék) vallja azt, hogy még felárat is hajlandó fizetni egy fenntarthatónak minősített termékért – derült ki a MediaMarkt Saturn Csoport megbízásából készült kutatásból. Némileg nagyobb arányban vannak a magyar fogyasztók körében azok, akik fontosnak tartják a fenntarthatóságot (59 százalék). A kutatás arra is rávilágított, hogy az újravásárlás és visszavét, valamint újhasznosítási lehetőségek a legfontosabb „zöld” szempontok egy termék megvásárlásánál Magyarországon; ezeket követi szorosan a termékek javíthatósága.

_______________________

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

82%-kal nőtt a BÉT-en jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech bevétele

82 százalékos növekedéssel, 742,4 millió forintra növelte nettó árbevételét a 2024-es év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett kibervédelmi cég az előző év azonos időszakában elért 408,6 millió forintról. A ViVeTech Nyrt. adózott eredménye ezzel párhuzamosan 67 százalékkal, 91,1 millió forintra emelkedett a tavalyi év első felében elért 54,7 millió forintos szintről – derül ki a társaság által publikált 2024. első féléves jelentéséből.

2024. szeptember 15. 13:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Techóriások özönlöttek a Városligetbe

2024. szeptember 13. 17:00

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27