Az NMHH álláspontja a tömegtájékoztatás szabadságáról tervezett uniós jogszabályról
Az Európai Unió Bizottsága egy olyan javaslat kidolgozását tervezi, amely a média belső piaci működésének átfogó szabályozásával egészítené ki a jelenlegi szabályozást. A tömegtájékoztatás szabadságáról szóló európai jogszabály (EMFA) a Bizottság tervei szerint a televízió-, a rádió- valamint a nyomtatott és elektronikus sajtóágazaton kívül bizonyos esetekben olyan online platformokat is érintene, mint például a közösségi hálózatok és a videómegosztó oldalak.
Az EMFA jelenleg konzultációs fázisban van és a tervezet hiányában annak tartalma még nem ismert. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) támogatja az EMFA megalkotását, amennyiben az csak alapvető szabályokat és garanciális feltételeket rögzít, de a részletszabályok megalkotását a tagállamokra bízza.
Az NMHH egyetért azzal, hogy a szabad véleménynyilvánítás erősíti a demokratikus vitát, ezért a média szabadsága és sokszínűsége alapvető pillére a demokratikus rendszereknek. A hatóság ezért üdvözli a Bizottság kezdeményezését, valamint a médiaszabadság, -függetlenség és -pluralizmus megerősítésére vonatkozó átfogó célkitűzéseket.
Az EMFA nyilvános konzultációján ugyanakkor az NMHH aggályait fejezte ki, mert meglátása szerint – többek között a piacra lépési mechanizmusok, a közszolgálati média működése és az állami hirdetések esetében – kérdéses és vitatható a tervezett szabályozás jogalapja, kerete és terjedelme. A médiaszabályozásban az uniós jogalkotási hatáskör nem bővíthető korlátlanul, nem terjeszthető ki a teljes médiarendszerre, mert ez kizárólagos tagállami hatásköröket sérthet. Vagyis ezekben az esetekben az uniós fellépés sértheti a tagállamok szuverenitását, valamint a tagállami jogalkotási hatásköröket.
Ezen kívül az eltérő kulturális hagyományok, jogrendszerek és médiapiaci sajátosságok miatt a tagállamok sajtó- és médiapiaca is lényegesen különböző. Emiatt a szektorban működő szereplők uniós szintű megerősítése és támogatása kérdésében a lehető legnagyobb körültekintéssel kell eljárni az általános érvényű uniós szabályozás kialakítása helyett. Különösen igaz ez a kiegyensúlyozott tájékoztatásra, a közszolgálati médiaszolgáltatásra, az állami hirdetésekre és a piacra lépési feltételekre. Ezért az Európai Unió szerepvállalása az NMHH álláspontja szerint e szektorban leginkább a határon átnyúló szolgáltatásoknál merülhet fel.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
- Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
- Médiatanács: több mint 127 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Magyarország biztosítja az orosz televíziók vételét beszüntető uniós döntés végrehajtását
- Médiatanács: 360 millió forintos keretösszeggel pályázhatnak rádiók
- Támogatást kapnak rádiók és televíziók műsorkészítésre és üzemeltetésre
- A fenntarthatóság kevésbé fontos szempont mobilvásárláskor
- Készülékcsere-program: hogyan vehetjük igénybe és miért érdemes?
- Mintegy 700 helyen cserélhetjük korszerűbbre régi mobilunkat
- A Safer Internet Day kapcsán indít kampányt az NMHH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jövő jegyzetfüzete: Precizitás, személyre szabhatóság, mesterséges intelligencia
Hányszor hallottad már, hogy „Dolgozz okosabban, ne keményebben”? Ez a jól ismert mondás a hatékony munkavégzés szimbóluma, mégis ritkán gondolunk rá a tanulás kapcsán. Pedig az okos tanulás lényege nem más, mint az, hogy olyan eszközöket használjunk, amelyek valóban támogatják a koncentrált, hatékony munkát.
Sebesség vagy élesség? Az új Evnia monitorral nem kell választanod
A Philips új szintre emeli a játékélményt a legújabb prémium kategóriás gaming monitorával, a Philips Evnia 27M2N3800A-val, amely a forradalmi Dual Mode technológiát kínálja. Ez a fejlett megoldás lehetővé teszi, hogy a felhasználók egyszerűen váltsanak a 4K UHD 160 Hz és az FHD 320 Hz módok között – ideális választás azok számára, akik kompromisszumok nélkül szeretnék ötvözni a villámgyors teljesítményt és a lenyűgöző részletgazdagságot.
Öt technológiai irány, ami újraírja a vásárlói élményt
A technológiai fejlődés megállíthatatlanul alakítja át hétköznapjainkat – legyen szó kommunikációról, vásárlásról vagy napi rutinfeladatok elvégzéséről. A fogyasztók elvárásai folyamatosan emelkednek, és azok a márkák, amelyek nem tudnak lépést tartani, könnyen lemaradhatnak. A kérdés már csak az: merre tart ez az átalakulás? Az alábbi öt trend új alapokra helyezi a vállalatok és fogyasztók közötti kapcsolatot.
Milliárdos befektetés emeli új szintre a magyar játékipart
A Nemzeti Tőkeholding koordinálásában működő Focus Ventures Zrt. kétmilliárd forintos tőkebefektetéssel erősíti meg a hazai videójáték-szektor vezető szereplőjét, a NeocoreGames Csoportot. A forrás hozzájárul a vállalat nemzetközi jelenlétének további bővítéséhez, és segíti a magyar fejlesztők láthatóságát a digitális gazdaság és a kreatív iparágak gyorsan növekvő nemzetközi színterén.