Legközelebbi ügyeleti ellátás, 58 másodperc alatt
Már az első héten több mint tízezer felhasználója volt a surgossegi.info-nak, annak az országos lefedettségű felnőtt- és gyermekügyelet- valamint gyógyszertárkereső weboldalnak, melyet egy ápoló indított el saját tapasztalatai hatására. Az Országos Mentőszolgálat által tesztelt, hiánypótló egészségügyi platform célja, hogy az orvosi segítséget igénylő problémák gyors, szakszerű kezelésére alkalmas legközelebbi intézmény megmutatásával segítse a járóbetegek ellátásának gördülékenységét, és ezzel tehermentesítse az egészségügyi dolgozókat is.
A kereső megálmodója, Németh Franciska immár több mint nyolc éve dolgozik ápolóként egy fővárosi kórház gyermeksebészeti és traumatológiai osztályán. Ügyeletes munkanapjai során szembesült azzal, milyen sok szülő érkezik hozzájuk akár több órányi ingázás után kétségbeesetten, a gyermeküket ért rosszullétet, balesetet követően, akiknek a megfelelő eszközök, szakorvosok hiányában ők nem tudnak segíteni. Az ápoló azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az egészségügyi intézményekben az ügyeleti ellátók meghatározásához alkalmazott, a mentők által évről évre frissített 60-70 oldalas dokumentumot felhasználóbaráttá, könnyen kezelhetővé alakítja. Így született meg a hat éve debütált, azóta is nagy sikernek örvendő GyermekSOS, és most ennek „nagytestvéreként” az immár országos lefedettséggel rendelkező, felnőtt- és gyermekügyelet-, valamint gyógyszertárkereső sugossegi.info.
Az Országos Mentőszolgálat által tesztelt és ajánlott adatbázisnak alig egy hét alatt több mint tízezer felhasználója volt, akik egy percen belül, átlagosan 58 másodperc alatt találtak megfelelő ellátó intézményt panaszukra. Ugyan a weboldal egyelőre „csak” a leggyakoribb problémákra kínál megoldást, a tapasztalatok, visszajelzések, s a szakmával való egyeztetéseket követően az ellátók sorát tovább bővítik majd.
„Szerintem nagyon fontos, hogy ha valaki valamilyen egészségügyi probléma miatt nehéz helyzetbe kerül és meg van ijedve, akkor tudja, hogy az adott problémával hova fordulhat, hova kell mennie segítségért. Ne legyen ez azok privilégiuma, akik ismernek egy orvost, ápolót, hiszen mindenkinek joga és lehetősége van a megfelelő ellátáshoz, ez nem egy alá-fölé rendeltségi viszony. Ráadásul az információhiány miatti indokolatlan megjelenések optimalizálása, a rendszer tehermentesítése a gyorsabb, hatékonyabb, gördülékenyebb ellátás kulcsa is.”
A surgossegi.info a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal támogatásával valósult meg.
Kapcsolódó videónk:
Kapcsolódó cikkek
- Áttörést hozhatnak a magyar egészségügyben ezek a forradalmian új technológiák
- Iránytű a bajban – Elindult a „surgossegi.info”
- Az ukrajnai helyzetre is reagál a Hack&Heal
- Lojálisak vagyunk az orvosainkhoz, a jó ellátásért cserébe nem spórolunk a pénzzel és az idővel
- Percenként mérő, folyamatos cukormonitorozó rendszert dob piacra a 77 Elektronika Kft.
- Feltankolhatunk a Covid-tesztből akár az élelmiszerboltokban is
- Az internetes időpontfoglalás idővel kiválthatja a telefonos bejelentkezést
- Szélütéses betegeknek segít egy mobilapp
- Megújult az Euronics webshopja
- Az Affidea felgyorsítja a digitalizációt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fenntarthatóság a gyakorlatban: A Zyxel Group a világ elitjében
A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligenciával támogatott felhőalapú hálózati megoldások vezető szereplője bejelentette, hogy a Zyxel Group ismét kiemelkedett a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével az S&P Global Sustainability Yearbook 2025-ben. A vállalat a világ több mint 7690 cége közül az iparágának legjobb 5%-ába tartozik, így továbbra is megerősíti elköteleződését a fenntartható gyakorlatok iránt.
Hidrogén- és e-üzemanyagok tanúsítása új megoldással
A Schneider Electric és az Atmen együttműködésének köszönhetően a hidrogén- és e-üzemanyagok gyártói gyorsabban és egyszerűbben juthatnak hozzá a zöld tanúsítványokhoz. A két vállalat közösen egy szabványosított megoldást dolgoz ki a PtX iparágak fenntarthatósági követelményeinek teljesítése érdekében.