K&H: kiugró növekedés az okoseszközös fizetésben
A bankkártyás forgalom drasztikus bővülése mellett az okoseszközös fizetések még látványosabb karrierbe kezdtek - közölte a K&H. Az Apple Pay-fizetések összege márciusban közel 10 milliárd forintra rúgott, a 2021-es év azonos időszakához képest a tranzakciók közel 55 százalékkal, a forgalom pedig 60 százalékkal nőtt. A Google Pay közel 5 milliárddal zárta a hónapot, ami mintegy 90 százalékos emelkedés. Egy-egy okoseszközös fizetésre 6-7 ezer forintos kiadás jut, havonta átlagosan közel 2,2 millió érintésmentes fizetést bonyolítanak, melynek mintegy 15 százaléka már okoseszközös fizetés.
Hónapról hónapra egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak az okoseszközökkel, például okostelefonnal vagy okosórával fizető lakossági ügyfelek – közölte a K&H, amely az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay fizetési megoldásokhoz köthető forgalom alakulását ismertette.
Bár a készpénzállomány a jegybank adatai szerint 2022. március végén újabb rekordot ért el és meghaladta a 8 ezer milliárd forintot, a kártyás vásárlások száma és értéke is csúcsot döntött 2021 utolsó negyedévében. Azaz egyre többen fizetnek elektronikusan is – kártyával vagy valamilyen okoseszközzel –, amely segíthet a készpénzhasználat visszaszorításában. Az elektronikus fizetések népszerűségének a növekedéséhez járul hozzá az is, hogy 2021 óta az online pénztárgéppel rendelkező kereskedőknek kötelező biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét. A különböző elektronikus, okoseszközös fizetési lehetőségek száma pedig egyre nő.
Felfutás várható: jönnek az okosórák és okoskarkötők
„Mára már nem csak a bankkártyára nincs szükség a fizetéshez, de már a mobiltelefonokra sem. Az okosórák és okoskarkötők is el tudják látni ezt a feladatot. A digitális fejlesztések, innovációk célja, hogy kényelmesebbé és egyszerűbbé tegyék a mindennapi bankolást, és fokozzák az ügyfélélményt, a maximális biztonság garantálása mellett. A következő időszakban ezért az okoseszközös fizetések kiszámítható felfutására számítunk. Az eszközöket tekintve az ugrás a bankkártyákról a mobiltelefonokra volt a legkönnyebb, a fizetésre alkalmas okosórákkal való ellátottság még nem elég magas a magyar piacon, de folyamatosan emelkedik” – mondta az elektronikus fizetési trendekről szóló, PayTechShow szakmai konferencián Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
A K&H az éllovasok közé tartozik a mindennapi bankolást megkönnyítő digitális megoldások terén. A banknál 2019 óta elérhető az Apple Pay-fizetés, és a K&H az első hazai pénzintézetként vezette be a Google Payt. Tavaly ősszel – a magyar piacon elsőként – a Garmin Pay okosórás fizetést, míg idén áprilistól a Xiaomi Pay-fizetést tette elérhetővé, szintén elsőként a hazai bankok közül.
Növekvő tranzakciószám és forgalom, élen az élelmiszerek
„Azt látjuk, hogy az ügyfelek egyre nyitottabbak az okoseszközös fizetések iránt. A tranzakciószámok és a forgalom is folyamatosan növekszik, hiszen kényelmes és biztonságos fizetési megoldásról van szó” – tette hozzá Németh Balázs.
Idén márciusban az okoseszközös fizetések esetében az egy vásárlásra jutó átlag összeg 6-7 ezer forint körül alakult. Közel 1,4 millió Apple Pay-tranzakcióra mintegy 10 milliárd forintos forgalom jutott. A 2021-es év azonos időszakához képest a tranzakciók 55 százalékkal, a forgalom pedig 60 százalékkal nőtt az Apple Pay esetében. A Google Pay-re márciusban mintegy 800 ezer vásárlásra közel 5 milliárd forint jutott. Előbbi a tavaly áprilisi bevezetés óta eltelt időszak havi átlagát 80 százalékkal haladja meg, a forgalom 90 százalékos pluszba került. A Garmin Pay okosórás megoldásával 2021 szeptembere óta havi átlagban 6 ezer tranzakcióra összesen 38 millió forintos költés esett, ehhez képest most márciusban 12 ezer fizetéshez 75 millió forintos költés társult.
Kapcsolódó cikkek
- Bivalyerős zászlóshajó okostelefont mutatott be a POCO
- K&H: az okostelefon zsebrevágta a bankokat?
- Egyre jobban terjed a viselhető technológia az egészségügyben
- Három új Oppo okostelefon mutatkozik be a magyar piacon
- A magyarok bíznak az okoseszközük egészségügyi méréseiben
- K&H: újabb okosfizetés jön – itt a Xiaomi Pay
- Okos cumiként kötik le a szülők a gyerekeket a telefonokkal
- Okosórát és fülhallgatót mutatott be a Xiaomi
- K&H: bárkit megtalálhatnak, de lehet védekezni ellenük
- 3 milliós összdíjazással indul a K&H Egyetemi E-sport Kupa
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
A CFO-k felvették a technológia diktálta tempót
A hazai pénzügyi vezetők (CFO-k) egyre komfortosabbak az új technológiai megoldásokkal, de komplexebb szabályozói megfelelésekkel és folyamatos költségcsökkentési nyomással kell szembenézniük. Arra számítanak, hogy az automatizáció és a digitalizáció térnyerése alapvetően alakítja át a szerepüket – derül ki a PwC 6. alkalommal elkészített Pénzügyi Vezetői Felméréséből.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.