K&H: tízmilliárdos lépésekkel haladnak az ATM-ezők
Bevált az ATM-ek fejlesztése: az automatás készpénzbefizetés nagyon népszerűvé vált az elmúlt évek során. Az idén négy hónap alatt a K&H-s automaták több mint 64 milliárd forintot fogadtak be, ami éves szinten 18 százalékos növekedést takar, 2019-hez viszonyítva pedig majdnem duplázásról van szó. Az ATM-es készpénzbefizetés felfutása azért is kedvező, mert mérsékli a készpénzhasználatot.
Évekkel ezelőtt újdonság volt, hogy az ATM-ek nem csak “kifelé”, hanem “befelé” is működnek. Az akkor új ATM-eket ugyanis készpénzbefizetésére is alkalmassá tette a társaság. A lépés bevált, ugyanis komoly növekedés látható az elmúlt éveket nézve – közölte a K&H.
Milliárdok, százezrek
Az idei év első négy hónapjában az országszerte elérhető 477 darab ATM-be összesen több mint 64 milliárd forintot fizettek be. Ez az egy évvel korábbi 54 milliárd forintos szinthez képest 18 százalékos növekedésnek felel meg. 2020 azonos időszakában 44 milliárdos összegről volt szó, 2019-ben pedig kevesebb mint 34 milliárdról, azaz három év alatt lényegében megduplázódott a négy hónap alatt befizetett összeg, egyben évente 10 milliárdokkal léptek feljebb az ATM-ek.
A teljes összeg növekedésével párhuzamosan a tranzakciók átlagértéke is emelkedett. 2019 első négy hónapjában 116 ezer forintra, 2020-ban 128 ezerre, majd 2021-ben 145 ezerre rúgott az átlag, idén pedig már több mint 158 ezer forint jutott egy automatás befizetésre a K&H-nál.
Segíti a készpénz elleni harcot
“Érthető, hogy tempós növekedés látható az ATM-es befizetéseknél: a készpénzbefizetés ugyanis az egyik legegyszerűbb banki ügylet, az automaták mindig elérhetőek, így nem kell a bankfiókok utódjának tekinthető ügyfélpontokat személyesen felkeresni emiatt. Így mindenkinek több ideje marad” – mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője.
A K&H szakértői szerint az ATM-es készpénzbefizetések felfutása áttételesen hozzájárul a készpénzhasználat visszaszorításához, ez pedig azért is kedvező, mert a készpénzállomány fenntartása jelentős kiadást jelent nemzetgazdasági szinten.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- Spéci K&H belépővel lehet menni az e-játékosok seregszemléjére
- K&H: Mennyit fogyaszt az autód? És a házad?
- K&H: kiugró növekedés az okoseszközös fizetésben
- K&H: az okostelefon zsebrevágta a bankokat?
- K&H: újabb okosfizetés jön – itt a Xiaomi Pay
- K&H: bárkit megtalálhatnak, de lehet védekezni ellenük
- 3 milliós összdíjazással indul a K&H Egyetemi E-sport Kupa
- Nyugdíjba készül a papír, az üzemanyagból is jóval kevesebb elég
- Utalásokkal kapcsolatos kedvezményeket ad a K&H
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Valentin nap: ma másképp vallunk szerelmet, mint sok éve
A Valentin-nap, vagyis február 14-e, a szerelmesek ünnepe, ám mivel ilyenkor megnő az üzenetküldési kedv, az infokommunikációs szektor számára is kiemelkedő nap. De persze ez sem ismétlődik évről évre ugyanúgy, az elmúlt években jelentős változások figyelhetők meg az üzenetküldési szokásokban és a technológia használatában ezen a napon.
A hazai e-kereskedelmi piac kihívásai és lehetőségei 2024-ben
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, melyből 17%-ot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10%-ot tudott emelkedni.
Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik
Korunk digitális kihívásainak egyike az ügyfelek ügyintézésre fordított idejének rövidítése, úgy, hogy közben az ügyfélélmény javuljon, miközben az egész folyamat egyszerűsödik. Kate, a hangutasítással működő digitális pénzügyi asszisztens, is azon piacvezető fejlesztések közé tartozik, ami az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja. A K&H Bank ezért a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológiát ötvözi más egyéb tudományterületekkel, például a nyelvtudománnyal is. Az integrációt a bank saját, úgynevezett NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában.