K&H: bankolás a felhők felett

forrás: Prím Online, 2022. június 3. 09:56

A digitális világ elképesztő gyorsaságú fejlődésével csak azok a bankok képesek felvenni a versenyt, amelyek hasonló ütemben tudnak új szolgáltatásokat fejleszteni és emellett belső folyamataik innoválására is hangsúlyt helyeznek. Az innovatív digitális bankolásban élenjáró K&H Bank szakemberei szerint a felhő alapú technológia alkalmazása nem csak a gyors és biztonságos termékfejlesztést segíti, de egyben izgalmas és új kihívásokat is teremt.

Az ügyfelek akkor elégedettek, ha zökkenőmentesen, egyszerűen és jól követhető módon tudnak bankolni. Mindezzel pedig jelentős mennyiségű időt is megtakarítanak. „Az időtényező az új banki technológiák fejlesztői számára is kulcsfontosságú” – vallja Patonai István, a K&H Csoport technológia-fejlesztésért felelős vezetője. „Nagyon hamar el kell jutnunk oda, hogy egy ötletből az ügyfelek számára is használható megoldást vezessünk be. Mindez ma már nem képzelhető el másképpen, mint a felhőalapú technológia alkalmazásával. A felhő mindennapjaink részévé vált, mind kívül, mind a Bankon belül.” – teszi hozzá. 

 

 

A felhőalapú informatikai megoldások számos előnnyel járnak, így például lerövidítik az üzleti megoldások piaci bevezetésének idejét, növelik a hatékonyságot mind fejlesztési, mind üzemeltetési oldalon. Nem pusztán stabil és megbízható informatikai környezetet teremtenek, de „skálázhatóak” is, vagyis rugalmasan hozzáigazíthatóak az üzleti igényekhez. Ennek pedig jótékony hatása van az ügyfélélményre és a Bank működési költségeire épp úgy, mint a fenntarthatóságra. „Csoportszintű felhő-stratégiára van szükség, amely egyaránt ad iránymutatást az informatikusoknak és az üzletfejlesztőknek, hogy eldönthessék, mely megoldásokat lehet végül áttelepíteni a felhőbe” – mondja Patonai István. A felhőalapú technológia egyben lehetővé teszi, hogy előre nem tervezett üzleti igényekre is gyorsan tudjon reagálni a Bank. 

 

A banki digitalizáció nem mindig látványos, gyakorta a pénzintézet saját, belső folyamatait újítja meg – végső soron persze ezzel is az ügyfelek kiszolgálásának minőségét erősítve. A K&H így a legkorszerűbb informatikai rendszerekkel biztosítja a működését. Többek között felhőalapú megoldásra építik az új lead menedzsment folyamataikat, a robotizáció, automatizáció révén pedig a bank munkatársainak még több ideje juthat akár az ügyfelekkel történő minőségi kapcsolattartásra, akár az újonnan felmerülő innovációs lehetőségek kiaknázására. Az IT architektúra megújításával rugalmasabbá válnak a digitális szolgáltatások fejlesztései is. Mindez az IT szakemberek számára innovatív és izgalmas technológiák kipróbálását, megvalósítását teszi lehetővé.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI-orientált 2024 után további AI fejlesztések az SAP-nál

Az SAP legújabb fejlesztései tovább bővítik az ügyfelek számára az SAP generatív mesterséges intelligencia-megoldását, a Joule-t, amely mostantól az SAP portfólió funkcióinak több mint 80 százalékába beépült. Ennek révén a felhasználók gyorsan és egyszerűen, természetes nyelven végezhetik el a legfontosabb feladataikat. A Joule több mint 1300 új funkciója többek közt azt is lehetővé teszi, hogy mobiltelefonos csevegést indítva kapjon egy felhasználó betekintést a legfrissebb üzleti adatokba vagy hagyjon jóvá egy folyamatot.

2025. február 12. 18:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44