Döntött a Médiatanács a Budapest 92,9 MHz frekvencia használati jogosultságáról
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a Budapest 92,9 MHz frekvenciára benyújtott pályázatokról a június 14-ei ülésén határozott. A frekvencián jelenleg a Spirit FM műsora hallható, ideiglenes jogosultsággal, amely július 26-án jár le.
A pályázati kiírásra két, hosszú rádiós tapasztalattal rendelkező pályázó jelentkezett: a Kontakt Rádiót, majd a Spirit FM-et korábban működtető Közösségi Rádiózásért Egyesület, valamint a Klubrádiót üzemeltető Klubrádió Zrt.
A testület a pályázati kiírásban meghatározott szempontok alapján döntött. Pontozta többek között a kulturális- és hírműsorok arányát, a zenei kínálatra vonatkozó vállalásokat, valamint értékelte a pályázók médiaszolgáltatási tapasztalatát. A műsortervek értékelése során kiemelten fontosnak tekintette, hogy a pályázók mennyi új, eredeti műsorszám készítését vállalják annak érdekében, hogy a hallgatók minél több új tartalommal és kevesebb ismétléssel találkozzanak a rádió műsorában.
A magas szakmai színvonalú pályázatokat a Médiatanács szinte valamennyi értékelési kategóriában maximális pontszámmal jutalmazta. A Közösségi Rádiózásért Egyesület a kevesebb műsorismétlésnek köszönhetően végül előnybe került versenytársával szemben és összesen 48 pontot szerezve – a Klubrádió Zrt. 47 pontja ellenében – tíz évre elnyerte a frekvencia használati jogát.
A médiatörvény biztosítja a pályázók számára a bírósági jogorvoslat lehetőségét a Médiatanács döntésével szemben.
Kapcsolódó cikkek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Négy rádiós pályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- NMHH: Még mindig nem tért vissza a reklámpiac a járvány előtti szinthez
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
- Újabb budapesti körzeti rádiós frekvencia pályáztatását készíti elő a Médiatanács
- Az NMHH együttműködik a cseh társhatósággal
- Új fővárosi körzeti rádiós pályázatot készít elő a Médiatanács
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligencia korában a mérnöki tudás nagyobb biztonságot ad a munkaerőpiacon
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás iránti igény felértékelődik. A munkaerőpiaci jelentések szerint a technológiai szektorban az AI specialisták mellett azok a szakemberek a legkeresettebbek, akik mérnöki tudással is rendelkeznek. A széleskörű, szoftveres és hardveres tudást ötvöző mérnökinformatikus képzések ezért kiemelten fontosak. Hazánkban a fiataloknak ezen a területen kivételes lehetőségeik vannak, ugyanis olyan intézményt is választhatnak, ahol többek között nyelvtechnológiára specializálódhatnak, és később akár az első magyar nyelvi modell fejlesztésébe is bekapcsolódhatnak.
Három éves nagyszabású terv mentén alakul GenAI-alapú vállalattá a Konecta
Az ügyfélélmény és a digitális szolgáltatások terén globálisan elismert Konecta a hét elején bemutatta a Katalyst 2028 névre keresztelt három éves átalakítási tervét, amely az új vezérigazgató, Nourdine Bihmane irányítása alatt fog megvalósulni.
Újratervezésben élik mindennapjaikat a vezérigazgatók
A világ vezérigazgatóinak közel 60%-a arra számít a következő 12 hónapban, hogy a globális gazdasági növekedés felgyorsul, 42% pedig a dolgozói létszám 5%-os növekedésével is kalkulál – áll a PwC 28. Globális Vezérigazgatói Felmérésében, melynek eredményeit tegnap hozták nyilvánosságra a davosi Világgazdasági Fórumon.
Drónszolgáltatásokat nyújtó vállalkozással erősítette meg kapcsolatát a Széchenyi-egyetem
Évek óta meglévő partnerséget erősített meg a Széchenyi István Egyetem és a komplex távérzékelési szolgáltatásokat nyújtó Drónkuckó január 15-én. A dróntechnológiai képzéseket, hallgatói tudományos munkák támogatását és nemzetközi pályázatokat érintő együttműködési megállapodást az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kar vezetése és a cég képviselői az intézményhez tartozó Smart Farm tangazdaságban írták alá.
A nemünk, az életkorunk és a viselkedésünk alapján optimalizálhatja a reklámokat az LG digitáliskijelző-szoftvere
Az LG Electronics (LG) február 4. és 7. között Barcelonában, a 2025-ös Integrated Systems Europe (ISE) kiállításon mutatja be az LG Business Cloud, azaz a vállalat kereskedelmi kijelzőinek és szállodai televízióinak kezelését és üzemeltetését egyszerűsítő online platform továbbfejlesztett verzióját. A bővített platform a vállalati ügyfelek változó igényeire reagál: immár magában foglalja a kültéri digitális kijelzőkhöz kifejlesztett LG DOOH Ads hirdetési megoldást, valamint a rövidtávú bérbeadásra szakosodott vállalkozások számára létrehozott LG Pro:Centric Stay megoldást is.