Ultragyors e-töltő hálózatba ruház be a Siemens és a Volkswagen
A hálózatot építő és működtető Electrify America beruházó partnereivel együtt azt tervezi, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában 1800 helyszínen 10 ezer gyorstöltő állomást telepít 2026-ra. A vállalat nemcsak töltő-infrastruktúrájának földrajzi lefedettségét fogja ezzel megduplázni, hanem a szolgáltatás kényelmét és színvonalát is jelentősen továbbfejleszti.
Első, külső befektetőjét és az ambiciózus tervek megvalósítását segítő, stratégiai technológiai partnerét üdvözölheti a Siemensben az Electrify America. A Volkswagen pedig New Auto stratégiájával összhangban fektet a vállalatba, amelynek értelmében minden más autógyártónál nagyobb lendülettel ruház be a nyílt gyorstöltő hálózatok fejlesztésébe világszerte.
Az e-mobilitás teljes spektruma
A Siemens ezzel eddigi egyik legnagyobb külső beruházását valósítja meg a közlekedés villamosítása terén, és az e-mobilitási töltő-infrastruktúra teljes körű szolgáltatójaként fogja támogatni az Electrify Americát hálózatának bővítésében. A Siemens a csúcstechnológiás töltőkkel és szoftvermegoldásokkal szolgáltatások teljes spektrumát kínálja nemcsak nyilvános, hanem otthoni és pályaudvari töltő-infrastruktúrák kialakításához és működtetéséhez is.
A következő tíz évben az Electrify America összesen 2 milliárd dollárt fordít majd a kibocsátásmentes járműveket kiszolgáló országos hálózat kiépítésére és népszerűsítésére, így amerikaiak milliói fogják megismerni az elektromos közlekedés előnyeit.
Világszerte hasonló trend bontakozik ki, a Volkswagen európai, kínai és egyesült államokbeli partnereivel közösen 2025-re mintegy 45 ezer nagy teljesítményű töltőpont kiépítését tervezi.
A Siemens aktív szereplő az e-töltés piacán, nemrég jelentette be például, hogy részesedést szerzett a vezetéknélküli töltési technológiát fejlesztő WiTricity vállalatban.
Kapcsolódó cikkek
- Ipari analitikai céget vett a Siemens
- Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés
- Eszközadatok: A „csináld magad” a múlté
- Hibaanalízis mesterséges intelligenciával
- Újabb megoldás segíti az áramhálózat digitalizációját
- A Siemens Mobility akkumulátoros vonatokat szállít Dániába
- Növénytermesztés a víz alatt
- 3D nyomtatással lép a cipőgyártás a digitális jövőbe
- Űrinfrastruktúra-elemeket terveznek a Siemens szoftverével
- Feltalálók, szabadalmak és innovációs erő nyújt versenyelőnyt a Siemensnek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Adatalapú döntéshozatalt kínál a Schneider új programja
A Schneider Electric az „Environmental Data Program” elindításával a korábbinál jóval részletesebb és szélesebb körű információkat oszt meg termékei környezeti hatásairól. A kezdeményezés célja, hogy ügyfeleik pontosabb, adatalapú döntéseket hozhassanak fenntarthatósági céljaik elérése és a jogszabályi megfelelés érdekében.
AutoWallis: Stabil árbevétel-növekedés, visszafogott nyereség az év első hónapjaiban
A kedvezőtlen makrogazdasági környezet ellenére az AutoWallis Csoport árbevétele 20 százalékot meghaladó növekedéssel 107 milliárd forintra emelkedett 2025 első negyedévében. A cég történetének eddigi legmagasabb negyedéves árbevételét elsősorban a korábban végrehajtott akvizíciók és üzletfejlesztések eredményezték. Ugyanakkor a vállalat működési eredménye (EBITDA) 31 százalékkal, 3,3 milliárd forintra csökkent, főként az instabil gazdasági környezet, a fix költségek emelkedése és az iparági bizonytalanságok (pl. vámintézkedések) hatására.
Mesterséges intelligencia Magyarországon: Lehetőség vagy veszély?
Bár a mesterséges intelligencia (MI) még gyerekcipőben jár, már most világosan látszik, hogy a következő évek meghatározó technológiája lehet, és akár egy új ipari forradalom előfutárává válhat. Vajon az MI lesz életünk legnagyobb lehetősége, vagy épp ellenkezőleg, a legnagyobb kihívása? Elveszi a munkánkat, vagy éppen megment minket?