Teljesen átírták az online eladásokat az eMAG-nál az új rezsicsökkentési szabályok
Klímaberendezést, szárítógépet, medencét, de még bőröndöt is kevesebbet rendelnek a eMAG.hu-ról az új rezsicsökkentési szabályok bejelentése óta, ugyanakkor megnőtt a kereslet a napelemek, fogyasztásmérők és a több eszköz kikapcsolását egyszerűsítő hosszabbítók iránt a webáruházban. Tavalyhoz képest idén nyáron jóval többen rendelnek easybox csomagautomatába az ügyfelek, például napi fogyasztási cikket: ezek közül a mosószer és a pelenka mellett az üdítők, kávék és állateledelek is jól fogynak.
Jócskán átformálta a keresletet az eMAG-nál a kormány júliusi 13-i bejelentése, amelyből kiderült, hogy augusztustól az átlagfogyasztás mértékéig lehet kedvezményesen áramot és gázt fogyasztani: az energiahatékonyságot célzó, segítő termékkategóriák forgalma kilőtt, más, a mindennapokhoz nem feltétlenül szükséges termékeké pedig lecsökkent.
Nem kelendő a szárítógép, a medence és a klíma a bejelentés óta
A szokásos nyári slágerterméknek számítható összeszerelhető és felfújható medencék eladásai 67 százalékkal csökkentek az eMAG-nál a bejelentés nyomán az előző héthez képest, ugyanakkor a bejelentés óta a korábbinál ötödével magasabb átlagáron veszik ezeket: felfújható medencére bruttó 44 ezer forintot, szilárd medencére 80 ezer forint körüli összeget költöttek idén nyáron a vásárlók.
Nagyjából a felére csökkent az eMAG.hu-n a szárítógépek eladása a bejelentést követően, de ugyanennyivel csökkentek váratlanul a bőröndök, utazótáskák eladásai – ami azt jelzi, hogy sokan a nyaralás költségein spórolnak valamilyen módon.
Klímastop a bejelentés után
Bár a klímaberendezések eladott darabszáma is csaknem 90 százalékkal visszaesett az új rezsicsökkentési szabályok bejelentése óta, mivel sok háztartásban épp egy modernebb, kisebb fogyasztású hűtő-fűtő klímaberendezés segíthet a rezsi csökkentésében, az eMAG az eladások visszarendeződésére számít, hiszen a bejelentés óta eltelt napokban a tíz legnépszerűbb berendezés többsége A++ energiabesorolású, és a listán nincs A-osztályúnál fejletlenebb modell.
A tűzhelyek eladásai kapcsán érdekes jelenséget tapasztalt az eMAG: itt a bejelentést követően nem csökkent, hanem mintegy negyedével nőtt a gáztűzhelyek eladása (a többi kategória kárára) – sokan nyilván azért váltanak az utóbbira, hogy az áramfogyasztásuk ne legyen magasabb az átlagnál. Az eMAG.hu-ról olyan sokan rendeltek fatüzelésű kandallót, hogy ebből ideiglenes készlethiány alakult ki – és a nyári szezonban alapvetően nincs raktáron jelentős készlet e terméktípusból.
Napelem, fogyasztásmérő és okoskonnektor, a bejelentés sztárjai
Értelemszerűen megnőtt a kereslet a bejelentést követően az energiahatékonyságot és spórolást célzó termékekre az eMAG.hu-n: a napelemek és napkollektorok termékkategória eladott darabszáma megháromszorozódott, forgalma pedig a négyszeresére emelkedett az előző héthez képest.
Sokan ennél egyszerűbb módon terveznek spórolni, amit jól jelez, hogy az eMAG hatszor annyi konnektorba dugható fogyasztásmérő aljzatot adott el, mint a megelőző napokban, de csaknem 80 százalékkal több okos konnektor, és csaknem másfélszer több elektromos elosztó talált gazdára.
Mosószer, üdítő és pelenka: egyre többen rendelnek csomagautomatába
A napi fogyasztási cikkek (FMCG) ugyanakkor tavaly nyárhoz hasonlóan idén is jól fogynak online az eMAG.hu-nál. A nagy kiszerelésű tisztító- és mosószereket, pelenkákat és tartós élelmiszereket vásárolnak a legnagyobb számban, de a top 5 legnagyobb számban rendelt termék közé az idei nyáron bekerültek a nem alkoholos italok (ásványvizek, mentes és szénsavas üdítők), kávék és állateledelek is. E kategóriák népszerűbbé válása annak köszönhető jelentős mértékben, hogy az eMAG alkalmazásból ingyen lehet eMAG easybox csomagautomatába rendelni, így jelentős cipekedéstől kímélhetik meg magukat a vásárlók fogyasztási cikkek beszerzésekor is.
Mivel csaknem két és félszeresére nőtt az easyboxok száma Magyarországon (550 helyszín) a tavalyi nyár első feléhez képest, egyre több vásárló találhat a közvetlen közelében csomagautomatát. Az easyboxba kért rendelések száma is megháromszorozódott az eMAG-nál (18 ezerhez képest közel 60 ezer rendelés) tavaly nyárhoz képest, és ugyancsak több mint háromszorosára nőtt (10-ről 32 százalékra) a csomagautomatás rendelések aránya az összes rendelésből.
Kapcsolódó cikkek
- Így vásároltunk idén az eMAG-on
- Tarolt az eMAG easyboxos átvétel a Glamour-napokon!
- Új funkcióval védi vásárlóit az eMAG a webáruházban és a mobilappjában is
- 1,1 milliárd forint értékben váltották be a 3 ezer forintos kuponokat az eMAG-nál
- Már egymilliónál többen töltötték le az eMAG appját
- Így reagáltak a pandémiára az eMAG Marketplace-en értékesítő hazai cégek
- 30 percen belüli pénzvisszatérítést vezet be az eMAG és a Mastercard
- Az eMAG-nál sokkal jobban fogy az elektromos roller, mint a bicikli
- Megállapodott a Gazdasági Versenyhivatallal az eMAG
- Magyarország egyik legnagyobb játékkereskedője csatlakozott az eMAG Marketplace-hez
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung tovább mélyíti elkötelezettségét az óceánok védelmében
A Samsung tovább erősíti elkötelezettségét az óceánok védelme iránt, és a jövőben olyan partnerekkel dolgozik együtt, akik szintén elhivatottak a természet megóvása mellett. A vállalat már eddig is hozzájárult a műanyaghulladék problémájának enyhítéséhez azáltal, hogy újrahasznosított halászhálókból készítette el a Galaxy eszközeihez szükséges alapanyagokat.
Újabb elismerés a Schneider Electricnek a Világgazdasági Fórumtól
Sokszínűségi, Egyenlőségi és Befogadási Példaképnek nyilvánította a Világgazdasági Fórum a Schneider Electric és a Plan International közös programját, amely a nők gazdasági és társadalmi fejlődését támogatja a Száhel-övezetben. A kezdeményezés célja, hogy a megfelelő ismeretek átadásával, az iskolák fejlesztésével és a vállalkozói kedv erősítésével segítse a női vállalkozók szerepvállalását a folyamatosan növekvő megújulóenergia-ágazatban.
Űrtechnológiát hoz a hálószobákba a tollszakma hazai képviselője
Mi köze a NASA technológiájának az ágyneműkhöz? Hány éves párnákon alszanak a luxusszállodák vendégei? És miért vásárolnak a kínaiak óriási takarókat, míg az európaiak inkább külön takaródznak? A főként nemzetközi piacra termelő, teljesen magyar tulajdonú Naturtex Kft. ügyvezetője, Gellért Balázs beszélt az alváskultúra világszintű különbségeiről, a fenntartható tollfeldolgozásról, valamint arról, hogyan változtatja meg az iparágat az automatizáció és a mesterséges intelligencia.