Szegeden bővíti szoftverfejlesztési tevékenységét a Continental
A Continental technológiai vállalat ünnepélyes keretek között bejelentette, hogy a vezetéstámogató és automatizált járművezető megoldásokon dolgozó budapesti székhelyű üzleti területe, a Continental Autonomous Mobility Hungary új csapatokat hoz létre Szegeden a következő hónapokban.
„A meglévő és folyamatosan bővülő szegedi ContiTech gyár mellett így a Continental autonóm mobilitási üzletága is megjelenik a városban. A szegedi csapat felépítése melletti érv a magas színvonalú helyi egyetemi képzés, illetve az erős helyi szoftverfejlesztői szakmai közösség” – mondta el Dr. Keszte Róbert, a Continental Magyarország országigazgatója.
Ezzel a lépéssel tovább erősödött a vállalat autonóm mobilitási tevékenysége Magyarországon, amely a 2018-ban átadott budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központtal indult útjára, majd a 2022 szeptemberében létrejött Alkalmazásfejlesztési Központtal egészült ki. A két meglévő központhoz kapcsolódó szegedi csapatok felépítésével a Continental előmozdítja a vezetéstámogató és automatizált járművezetéshez kapcsolódó technológiák kutatását, fejlesztését és iparosítását, ezzel is hozzájárulva a biztonságos és fenntartható mobilitás erősítéséhez világszerte.
Dr. Lóránd Balázs, a Continental vezetéstámogató és automatizált járművezető megoldásokon dolgozó üzleti terület magyarországi vezetője a bejelentés kapcsán kiemelte: „A következő években Budapest mellett Szegeden is bővíteni kívánjuk a jelenleg közel 200 fő szoftvermérnökből álló budapesti csapatunkat. A Continental globális cégcsoportként rugalmas hátteret biztosít az alkotómunkához. Célunk, hogy olyan csapatokat építsünk fel Szegeden, amelyek minél nagyobb önálló felelősséggel rendelkeznek, és innovatív megoldások kialakításán tudnak dolgozni.
Büszkék vagyunk rá, hogy ezek az általunk fejlesztett, kézzelfogható megoldások hamarosan a közlekedésünk fontos részét fogják képezni.”
Magas hozzáadott értékű munkahelyek Szegeden
A szegedi csapat tevékenységének fókuszai az első időszakban a mesterséges intelligencia alapú fejlesztéshez szükséges adatok előkészítése, feldolgozása, továbbá az ehhez kapcsolódó eszközök és keretrendszerek, valamint beágyazott rendszerek fejlesztése. Ezek a témák egyszerre kapcsolódnak az innovatív termék- és alkalmazásfejlesztéshez.
A Szegeden felvett kollégák az első időszakban távmunka keretei között dolgoznak majd, miközben lehetőség lesz arra is, hogy egyes napokon személyesen is együtt legyen a csapat Szegeden vagy Budapesten, ezzel elősegítve a személyes és szakmai kapcsolatok felépítését. Később önálló iroda nyitása a terv a vidéki nagyvárosban.
Különleges lehetőségeket kínál a Continental
A magyarországi Continental eddig létrehozott Alkalmazásfejlesztési és Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központjaiban a munkatársak a startup-okhoz hasonló vállalkozói szemlélettel dolgoznak, ugyanakkor a Continental globális szervezet részeként. Ugyanez vonatkozik a szegedi csapatokra is, akik számára szintén elérhetőek lesznek a széleskörű továbbképzési és tanulási lehetőségek. A vezetéstámogató és automatizált járművezető megoldásokon dolgozó üzleti terület az elmúlt években rengeteg tudást, tapasztalatot szerzett Magyarországon számos szakterületen, amelyet folyamatosan átadnak és megosztanak az országban dolgozó kollégák között. Mindez pedig egy versenyképes juttatási csomaggal egészül ki.
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmazásfejlesztési Központot nyit Budapesten a Continental
- A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat
- A Continental kitüntette a 2021-es év legjobb beszállítóit
- A Mercedes Continental abroncsokkal szereli fel a teljesen elektromos EQB-t
- A Continental digitális megoldást fejlesztett a raktér kiszámításához
- Már elérhetők Európában az újrahasznosított PET-palackokból készült abroncsok
- A Continental lett az „Év gumiabroncsgyártója” 2022-ben
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- Meghosszabbítja 2027-ig partnerségét a Continental és a Tour de France
- Az Év Beszerzési Csapata Díjat is megkapta a budapesti Continental
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kvantumtechnológia: Az innováció következő nagy ugrása?
Az informatika eddigi fejlődése már eddig is alapvetően alakította át a mindennapjainkat, de a kvantumtechnológia elterjedése új szintre emelheti a kommunikációt, a számítástechnikát, az információfeldolgozást – sőt, áttöréseket hozhat a méréstechnikában és az orvosi diagnosztikában is.
HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben
A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.
Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja
Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.
Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025
A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.
Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.