Ezek a trendek alakítják jelenleg a mobil marketing iparágat
Az elmúlt évtizedben a mobil marketing szektor jelentős fejlődésen ment keresztül a technológiai újításoknak és a fogyasztói magatartás változásának köszönhetően. Napjainkban már tevékenységek széles skáláját öleli fel, a hagyományos SMS marketingtől kezdve az olyan kifinomultabb megoldásokig, mint a helyalapú hirdetések, és az üzenetküldő alkalmazásokon belüli marketing. Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet lehessen kihozni a mobil marketing új lehetőségeiből, a vállalkozásoknak érdemes megismerni azok képességeit és a háttérben álló trendeket is.
Mobil marketing: legújabb trendek
1. A mobileszközök mint az internethez való elsődleges hozzáférési mód, alapvetően megváltoztatja a fogyasztók és a vállalkozások közötti interakciót
A fogyasztói magatartásban bekövetkezett változás arra kényszeríti a márkákat, hogy marketing és értékesítési stratégiáikat a célcsoport igényeihez igazítsák. Lehet, hogy ez 2022-ben nem hangzik akkora újdonságnak, azonban számos vállalkozás még mindig nem rendelkezik mobilbarát weboldallal vagy alkalmazással, így hátrányba kerülnek, mivel olyan potenciális ügyfelekről maradnak le, akik a hordozható eszközeiket használják vásárlásra.
Érdemes meggyőződni tehát arról, hogy a vállalat webhelye reszponzív és kis képernyőn is könnyen használható legyen. Mindezek mellett megfontolandó egy mobilalkalmazás fejlesztése, ami által még lebilincselőbb élményt lehet nyújtani az ügyfeleknek. Fontos továbbá, hogy a marketing- és reklámkampányokat úgy érdemes megtervezni, hogy a mobilos felhasználókat is szem előtt tartsuk. Ha pedig valaki még nem használja az üzenetküldő alkalmazásokat, akkori az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyik leghatékonyabb csatornájának lehetőségeit hagyja ki.
Globális trendek a digitális fogyasztásban
2. A mobilinternet térnyerésével a márkáknak új módszereket érdemes alkalmazni a kreatív tartalomgyártáshoz
Mivel egyre jobban támaszkodnak az emberek a mobileszközökre az internet eléréséhez, a vállalkozások alkalmazkodnak a trendhez, és egyre inkább mobil platformon népszerűsítik a termékeket és a szolgáltatásokat. A márkák már nem támaszkodhatnak kizárólag a számítógépes asztali kampányokra – ott kell elérniük a célcsoportot, ahol annak tagjai aktívak. Ez azt jelenti, hogy a kisebb képernyőkre optimalizált hirdetéseket szükséges készíteniük, viszont ez kihívást jelenthet. Megéri viszont az erőfeszítést, mivel a mobilinternetet használók száma nem csak növekszik, hanem több időt is töltenek az interneten, illetve minden eddiginél többet használják az eszközeiket.
Példák a Viber applikáción belüli hirdetésekre
Érdemes tehát olyan mobilbarát tartalmat készíteni, amely könnyen olvasható és irányítható. Mivel egyre több ember használja okostelefonját az internet elérésére, fontos, hogy a márkák gondoskodjanak a megfelelően elérhető tartalmakról.
Tippek:
– rövid, tömör mondatok használata;
– felsorolások alkalmazása a könnyebb olvashatóság érdekében;
– hosszabb szövegek használatának elkerülése;
– képek és videók mérsékelt megosztása.
3. A mobil vásárlás és a mobil kereskedelem növekedése
Manapság mindenki az okostelefonját és a tabletjét használja arra, hogy termékek és szolgáltatások után kutasson, ajánlatokat és kuponokat találjon, valamint online vásároljon. Emellett a márkák egyre több időt és pénzt fordítanak a mobilos kereskedelemre, chatbotokat hoznak létre, vagy üzenetküldő alkalmazásokat használnak a termékeik népszerűsítésére. A számos lehetőséggel rendelkező kommunikációs platform használata lehetőséget nyújt a márkáknak arra, hogy kényelmesen és hatékonyan elégítsék ki ügyfeleik igényeit. A Viber például lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy a marketingút különböző szakaszaiban egyaránt találkozzanak az ügyfelekkel: a figyelemfelkeltéstől kezdve a hirdetési megoldásokon keresztül a konverzió és az értékesítés ösztönzéséig – sőt, a beszélgetéseken keresztül a márkahűség ápolásáig.
A mobilos vásárlás és a kereskedelem népszerűségének köszönhetően egyre nagyobb a vállalatok növekedési lehetősége. A kényelemre épülő funkcióknak hála az ügyfelek gyakorlatilag bárhol és bármikor vásárolhatnak. A vásárlók könnyed élményre vágynak a mobilos vásárlások alkalmával, a vállalatok számára pedig elengedhetetlen, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak.
4. Az üzenetküldő alkalmazások térhódítása a fogyasztók elérésében
Először is – az üzenetküldő alkalmazásokon folytatott marketing kiemelkedően hatékony. Másodszor, ezek az applikációk megfizethetőek: a költségek gyakran sokkal alacsonyabbak, mint az olyan hagyományos marketingcsatornákon, mint a televízió és a nyomtatott sajtó. Végül pedig, nagyon egyszerűen kezelhetőek. Kis erőfeszítéssel szinte bárki létrehozhat és kezelhet egy üzenetküldő alkalmazáskampányt. Ha tehát valaki azt keresi, hogyan érhet el hatékonyan több ügyfelet, a közösségi média eszközei és az üzenetküldő alkalmazások használata mindenképpen megfontolandóak.
Különböző típusú üzleti üzenetek a Viber jóvoltából
Az üzenetküldő alkalmazások kampányba való bevonása lehetővé teszi, hogy egy márka közvetlenül kommunikáljon az ügyfelekkel, időben küldjön frissítéseket és bejelentéseket, valamint ügyfélszolgálatot biztosítson, illetve promóciós kampányokat futtasson.
5. A mobilos hirdetések növekedése
A mobilos marketing egyre inkább személyre szabottá válik, a hirdetések a fogyasztók egyéni érdeklődési köre és a viselkedése alapján kiválóan megcélozhatók. Ez a megoldás biztosítja, hogy a marketingüzenetek releváns, érdekes és vonzó tartalommal szolgáljanak a fogyasztók számára, illetve magasabb konverziós arányt eredményezzenek. Ennek köszönhetően a márkák hatékonyabb reklámkampányokat hozhatnak létre, amelyek nagyobb valószínűséggel eredményeznek elégedett, visszatérő vásárlókat.
A Viber például lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy remekül célzott, személyre szabott reklámüzeneteket küldjenek, ezáltal kapcsolatot teremtsenek a meglévő közönséggel, növeljék a felhasználói lojalitást, valamint új célcsoportokat érjenek el.
Célzott hirdetések egy üzenetküldő alkalmazásban (Viber)
A marketing világa folyamatosan fejlődik. Ami működött tegnap, nem biztos, hogy működni fog ma. Ami pedig ma működik, nem garantált, hogy sikeres lesz holnap. Éppen ezért fontos, hogy mindig tisztában legyünk a legutóbbi trendekkel és fejlesztésekkel, ami által versenyelőnybe kerülhetünk. A legújabb iparági trendek ismeretében megbizonyosodhatunk arról, hogy a leghatékonyabb stratégiákat használjuk a célközönség eléréséhez.
szerző: Limor Bailey, a Rakuten Viber ügyfélkapcsolatokért felelős vezetője
Kapcsolódó cikkek
- A Viber szórakoztató és interaktív tippelős nyereményjátékkal ünnepli a labdarúgást
- Elérhetővé válik a Viber a Microsoft Store és a Samsung Galaxy Store felületein
- A Viber AR lencsével és megosztható színes kártyákkal ünnepli a magyar hagyományokat
- Kapcsolattartás az ügyfelekkel
- A magyarországi Viber-felhasználók vízibiciklizni és lángosozni szeretnek a legjobban a Balaton déli partján
- Fedezz fel új tartalmakat a Viber legújabb funkciójával!
- A Rakuten Viber aláírja az EU magatartási kódexét
- A Viber budapesti rendezvényén mutatta be új digitális megoldásait
- Elindult a Viber „Szeress magabiztosan” kampánya
- A Viber legújabb funkciói szórakoztatóbbá teszik az új tanévet
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jövő közlekedése: Tisztán elektromos Ikarus buszok a MÁV flottájában
A Zöld Busz Program folytatásaként 2025-ben a MÁV-csoport flottáját 20 új, környezetbarát, tisztán elektromos Ikarus 120e típusú autóbusz bővíti, az Energiaügyi Minisztérium és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával. Az első elektromos busz Keszthelyen kezdte meg működését 2025. március 21-től. Szeptember végéig Komáromban, Tatán, Komlón, Hajdúszoboszlón és Balatonfüreden is elektromos buszok állnak forgalomba.
A legnépszerűbb emojik Magyarországon: A Viber 10 legkedveltebb hangulatjele
A Rakuten Viber, a világ egyik legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazása, nemrégiben több mint 3000 új emojival bővítette kínálatát, ezzel új távlatokat nyitva az önkifejezés terén. Egy hónappal később bemutatták Magyarország 10 legkedveltebb hangulatjelét, amelyek tükrözik a magyar felhasználók lényegre törő, mégis érzelemgazdag kommunikációját.
6 milliárd euró értékű könnyítést kaphatnak az uniós vállalkozások
Az Európai Bizottság bemutatta a fenntarthatósági, adózási és beruházási szabályozások egyszerűsítésére irányuló javaslatcsomagját. Az Omnibus célja, hogy olyan kedvező üzleti környezetet alakítson ki, amely elősegíti a vállalatok növekedését, innovációját és munkahelyteremtését. A javaslatcsomag intézkedései várhatóan jelentős mértékben növelhetik az uniós cégek versenyképességét, amint hatályba lépnek.
Digitális diplomák blokkláncon
Magyarország részt vesz az European Blockchain Services Infrastructure (EBSI) pilot projektben, amelynek célja egy blokklánc alapú „Európai Uniós diploma” infrastruktúra létrehozása. Ez egy digitális rendszer, amely biztonságosan tárolja, és nyomon követi a változásokat az Unió felsőoktatási intézményeiben szerzett diplomák kezelésében. A technológia lehetővé teszi, hogy mind az egyetemek, mind a hallgatók könnyen hozzáférjenek a hiteles dokumentumokhoz, amelyeket maximális biztonsággal, bármikor, bárhonnan és bármilyen eszközről elérhetnek.