A Bridgestone az elektromos BMW iX-re fejleszt gumiabroncsot
A korszerű, e-autós közlekedéshez nélkülözhetetlen az annak megfelelő gumiabroncs, éppen ezért alakította ki új termékcsaládját a Bridgestone. A saját fejlesztésű ENLITEN technológia révén akár 20%-kal* csökkenthető az abroncsok gördülési ellenállása és súlya, amelyek hatására a BMW iX össztömege minimális, a futásteljesítménye pedig kiemelkedő marad. Az egyedi Alenza gumiabroncsok speciálisan kifejlesztett anyagkeverékkel és futófelületi mintázattal rendelkeznek, amelyek a BMW iX négykerék-meghajtású sebességváltóját és eDrive technológiáját kiegészítve rendkívüli hatótávolságot és gyorsulást is biztosítanak.
Hazánk autóipari szerepe ráadásul egyre inkább megkerülhetetlen az e-autózás globális ellátási láncában, ugyanis a Bridgestone termékei akár a 2007 óta, több mint 1300 munkavállalóval üzemelő tatabányai gyárban is készülhetnek, miközben a BMW zöldmezős beruházásban, Debrecenben építi fel legújabb, világszinten is egyedülálló telephelyét.
____________________
* A Bridgestone belső adatai alapján a Bridgestone prémium nyári gumiabroncsok összehasonlítása ENLITEN technológiával és anélkül, azonos abroncsméretben (92Y 225/40R18 XL).
Kapcsolódó cikkek
- Bajusszal és focival kampányolt a férfiegészség mellett a Bridgestone Tatabánya
- Költségcsökkentés prémium teljesítménnyel
- Bridgestone Blizzak LM005 tesztgyőzelem az AUTO BILD Sportautó 2022-es téli gumiabroncstesztjén
- Páratlan teljesítmény nedves útfelületen
- A Bridgestone idén a négylábúakat támogatja munkatársai szavazatai alapján
- A Mercedes Continental abroncsokkal szereli fel a teljesen elektromos EQB-t
- Csúcstechnológiás Bridgestone gumiabroncsok
- Már elérhetők Európában az újrahasznosított PET-palackokból készült abroncsok
- Versenypályára és a sebesség szerelmeseinek szánt új Bridgestone gumiabroncs
- A Continental lett az „Év gumiabroncsgyártója” 2022-ben
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Robotok, AI és hidrogénmeghajtás – Az ipar jövője a HUNGEXPO-n mutatkozott be
Lezárult a régió egyik legnagyobb ipari eseménye, az IPAR NAPJAI nemzetközi szakkiállítás és annak társrendezvénye, az AUTOMOTIVE HUNGARY járműipari beszállítói expo. A HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban megrendezett eseményen 15 ország több mint 300 kiállítója vett részt, és mintegy 11 ezer szakmai látogatót vonzott.
AutoWallis: Stabil árbevétel-növekedés, visszafogott nyereség az év első hónapjaiban
A kedvezőtlen makrogazdasági környezet ellenére az AutoWallis Csoport árbevétele 20 százalékot meghaladó növekedéssel 107 milliárd forintra emelkedett 2025 első negyedévében. A cég történetének eddigi legmagasabb negyedéves árbevételét elsősorban a korábban végrehajtott akvizíciók és üzletfejlesztések eredményezték. Ugyanakkor a vállalat működési eredménye (EBITDA) 31 százalékkal, 3,3 milliárd forintra csökkent, főként az instabil gazdasági környezet, a fix költségek emelkedése és az iparági bizonytalanságok (pl. vámintézkedések) hatására.
Maserati a Comói-tónál: ikonikus modellek a FuoriConcorso 2025-ön
Május 24–25-én a Maserati két ikonikus modelljét, a GT2 Stradale-t és az MCXtrema-t mutatja be a Comói-tó partján, a rangos FuoriConcorso rendezvényen. Ez az esemény, amelyet 2019 óta évente megrendeznek a Villa del Grumello és a Villa Sucota történelmi helyszínein, a luxusautók és a dizájn szerelmeseit vonzza.
Újabb rekord a Continentalnál – legyártották a 200 milliomodik radart
A Continental legyártotta kétszázmilliomodik radar szenzorát, ezzel újabb fontos állomáshoz érkezett az autóipari biztonsági technológiák területén. Ez a lenyűgöző szám nemcsak a vállalat technológiai fölényét bizonyítja – több mint 20%-os globális piaci részesedéssel rendelkezik –, hanem rávilágít a mobilitás egyik legmeghatározóbb irányára is: a vezetéstámogató rendszerek (ADAS) és az önvezetés felé tartó fejlődés dinamikájára.
Automotive Summit 2025: Magyarország szerepe a jövő autóiparában
Soha nem volt még ennyire izgalmas és gyors ütemű változásokkal teli időszaka az autóiparnak, mint most. Magyarország kulcsszerephez juthat ebben az átalakulásban, ahol a világmárkák és a technológiai újítások egymásnak feszülnek. A nagy kérdés: szemlélői maradunk a folyamatnak, vagy alakítói leszünk? Ezt a dilemmát járja körül az Automotive Summit 2025 a budapesti MOL Campuson.