A mesterséges intelligenciával teljesen megérthetjük ügyfeleinket?
Ha a vállalat már rendelkezik számos adattal a CRM rendszerében, az ügyfelek elégedettségének növelése és az üzlet bővítése érdekében fontos, hogy tudja használni és megérteni is azokat. Ma az adat áll az üzleti problémák és lehetőségek középpontjában: az ügyfélélmény minden szakaszában és a vállalat teljes életciklusa során adatok keletkeznek, az optimális felhasználásuk és értelmezésük pedig az ügyfelek megértéséhez vezet, ami a siker kulcsa.
A megfelelő analitikai eszközök segítségével a vállalatok rendszerezett módon tudják létrehozni és kezelni a rendelkezésre álló adatokat, amelyeket egyébként nehéz lenne nyomon követni. Ilyen eszköz a Tableau CRM is, amellyel a vállalatok új szintre emelhetik az ügyfélkezelési folyamataikat.
Mi az a Tableau CRM?
A Tableau CRM az egyik vezető üzleti intelligencia és analitika eszköze, amely a Tableau és a világ első számú CRM platformja, a Salesforce 2019-es egyesüléséből jött létre. A Tableau CRM a Tableau portfólió része, amely a Tableau Platformmal együtt alkotja a világ vezető analitikai megoldását. Hivatalos neve Einstein Analytics, ami olyan csapatok számára ideális, akik szeretnék integrálni az analitikájukat a Salesforce CRM-be, és azonnali, platformon belüli, mesterséges intelligenciával vezérelt információkhoz szeretnének jutni.
“A rendszer használható az adatok valós idejű feldolgozásának megvalósítására is, ezáltal olyan minták azonosíthatók, melyek elemzése az ügyfelek jobb megértéséhez vezetnek. A Tableau CRM az összes funkciót tartalmazza a mesterséges intelligenciától az adatmodellezésig, feldolgozásig és vizualizációig.” – mondta File Ágnes, a Deloitte Magyarország technológiai üzletágának Salesforce vezetője.
Segment of one – a személyre szabás csúcsa
A személyre szabás a Tableau CRM esetében azt jelenti, hogy nagyobb technikai tudás nélkül a felhasználók maguk is elkészíthetnek egy egyszerűbb analitikát.
A megfelelő paraméterkészletnek és mesterséges intelligencián alapuló prediktív modelleknek köszönhetően a fogyasztó összes adata, teljesítménye, csevegése, múltja – vagyis minden adat, amit generál, könnyedén kezelhető és fordítható saját hasznára, ez pedig segíti a vállalatokat a stratégiai tervezésben és az ügyfélélmény javításában.
Adatminőség a fókuszban
„Az adatminőség a valós idejű üzleti analitika bevezetésének egyik buktatója. Mivel a valós idejű jelentések célja, hogy azonnali döntéseket tegyenek lehetővé az aktuális adatok alapján, elengedhetetlen az adatok pontos rögzítése. Ha az adatokat helytelenül adják meg, dominóhatás alakul ki, amely a hibás információkat nemcsak egy elszigetelt táblázatban, hanem az egész adatbázisban elterjeszti. Ennek következménye az is, hogy hibás döntéseket hoznak a hibás információk alapján; nem is beszélve az elvesztegetett időről és energiáról, amelyet a hiba megtalálására kell fordítani. Fontos következménye lehet a hibás adatoknak végső soron az is, hogy a felhasználó bizalma elveszik a rendszer iránt.” – tette hozzá Shyam Mishra, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának Salesforce adatvizualizációs tanácsadója. Az adatok kiértékelésekor kulcsfontosságú többek között a helyesség, a teljesség, a konzisztencia és az integritás ellenőrzése. Ennek eléréséhez az ügyféltől az elemzőig mindenkinek meg kell értenie az adatok működését és fontosságát.
A Salesforce CRM a jó adatminőség biztosítására számos beépített eszközt nyújt, mint például a különféle adatellenőrzési és duplikációt megakadályozó szabályokat, a rekordok összekombinálását (merge) redundáns adatok esetén, vagy az egyes mezők kötelezővé tételét.
Mit tud a Tableau CRM, amit más nem?
• Egyszerű integráció
A Salesforce által vezérelt adatokon alapuló Tableau CRM analitikának számos előnye van. A Salesforce meglévő funkciói és képességei egyszerűen és könnyedén integrálhatók a Tableau CRM-be. Minden csapattag és felhasználó az egész vállalaton belül néhány kattintással kézzelfogható információkhoz juthat az adatokkal kapcsolatban, és a fejlett elemzések könnyen telepíthetők és karbantarthatók számos csoporton és vállalaton belül.
• Adatbiztonság
Mindezekkel együtt a Salesforce CRM rendkívül sokoldalú funkciókat támogat az adatbiztoság terén, akár az egyes adat rekordok és konkrét adatmezők szintjén beállítható, hogy melyik felhasználó milyen adatot érhet el. A szerephierarchiák és a felhasználók különböző hozzáférési szintjei révén a Tableau CRM kizárja a felhasználó automatikus azonosításával járó esetleges bonyodalmakat. Az egyszerű adatkezelés lehetővé teszi az új szabályok és üzleti követelmények egyszerű adaptálását.
• Analitikai megoldások beágyazása közvetlenül az alkalmazások munkafolyamatába
Az adatok megismerése akkor segít, és akkor tudja a legnagyobb értéket nyújtani, ha a felhasználó felhasználja a megismert adatokat és beépíti azokat a munkafolyamatba. A Salesforce Tableau CRM funkcióival eddig soha nem látott mértékben segíti a felhasználókat abban, hogy adatvezérelt döntéseket hozzanak, amelyeket az alábbi funkcionalitások tesznek lehetővé: chatter, adott adatok instant módosítása vagy konfigurálható hozzáférési jogok adatokhoz.
• Intelligens és integrált döntés adatok alapján, kódolás nélkül
Amikor a mesterséges intelligencián alapuló kollektív üzleti döntéshozatalról van szó, a legtöbb CRM-rendszer külső AI-platformot használ, de az Tableau CRM-mel integrált Salesforce a különböző riportokat a Salesforce felületén integrálja a megfelelő adatokkal, ami segít a hatékony döntéshozatalban. A rendszer előre meghatározott ML (machine learning) modelleket tartalmaz vagy egyéb előre elkészített sablonokat, ezért nincs szükség kód írására, csak a paramétereket kell meghatározni. Lehetőség van ugyanakkor saját egyéni kód feltöltésére a jobb előrejelzések készítéséhez.
Összességében a Tableau CRM-et úgy tervezték, hogy valódi üzleti intelligenciát biztosítson minden CRM-felhasználó számára minden iparágban, az értékesítési képviselőktől a szervizekig, az üzleti felhasználókig és azon túl. A felhasználók kényelmét szolgálja az is, hogy 100%-ban mobil – legyen az Android vagy iOS. A Salesforce Analytics segítségével biztosíthatja igazán, hogy a kritikus vállalati adatok a CRM-rendszerben maradjanak, és semmiképp se kerüljenek nyilvánosságra a nem megfelelő biztonság miatt.
Kapcsolódó cikkek
- Kiskereskedelem a metaverzumban
- Rugalmasság mindenekfelett: a siker záloga a technológiai munkaerő újragondolása
- Átfogó szoftvercsomag a vezetéstámogató és automatizált vezetési rendszerekhez
- Bízhatunk-e új digitális kollégáinkban? Nyitás a mesterséges intelligencia felé
- Digitális fáradtsággal küzdenek a magyarok
- A Telekom kapta a Deloitte Zöld Béka Díjat, a különdíj a Budapest Airporté
- Mesterséges intelligencia alapú applikáció a terápiás célú étrendekhez
- Az i4p a Deloitte Technology Fast 50 listáján
- Internetszolgáltatás: már nem a sebesség, a minőség számít
- Mesterséges intelligencia segíti a cégeket a szabálykövetésben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar siker a látássegítő eszközöket fejlesztők nemzetközi versenyén
A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Karának EyeRider csapata elnyerte az első helyet a 2024-es Cybathlon Vision Assistance kategóriájában.
Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ
A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében. A kísérlet célja, hogy feltérképezze a robotikában rejlő rugalmasság és autonómia olyan aspektusait, amelyek hozzájárulhatnak az e-kereskedelmi logisztika hatékonyságának növeléséhez, valamint a vásárlói és munkavállalói élmény javításához.
Együttműködik az ABB és a Zumtobel Csoport
A globális technológiai piacvezető ABB és az ausztriai székhelyű, a professzionális világítási megoldások terén világelső Zumtobel Csoport bejelentette, hogy stratégiai partnerségre lép. Céljuk az intelligens épületmegoldások és az egyenáramú (DC) ipari termékalkalmazások fejlesztése. Az együttműködő felek azt tervezik, hogy a fenntartható épületek számára integrált, intelligens megoldásokat kínálva jelentős hozzáadott értéket teremtsenek a kereskedelmi, ipari és intézményi szektorban tevékenykedő ügyfelek számára.
A Telekom ügyfelei számára már minden budapesti metróvonalon elérhető az 5g szolgáltatás
A Telekom november 11-étől az összes budapesti metróvonalon elérhetővé tette az 5G hálózatot ügyfelei számára, amelyet 5G-képes készülékkel és mobilinternet-szolgáltatással tudnak igénybe venni.
Fellendülő elektromobilitás: A Drees & Sommer támogatást nyújt az autógyártóknak
A napi mintegy 1000 járművet gyártó és közel 7000 alkalmazottat foglalkoztató történelmi müncheni fő telephely a BMW globális termelési hálózatának nélkülözhetetlen része. A kizárólag elektromos meghajtást használó új járműarchitektúra, a New Class gyártása 2026-tól itt fog megkezdődni. Az autógyártó 650 millió eurót fektet be az új jármű-összeszerelő üzembe a logisztikai területeket és a karosszériagyártást is beleértve.