Fenntartható divat debütált a párizsi Haute Couture divathéten
Az Epson a neves japán divattervezővel, Yuima Nakazatóval és a megegyező nevű YUIMA NAKAZATO márkájával együttműködve a 2023-as tavaszi-nyári párizsi Haute Couture divathéten olyan kreációkat mutat be, amelyek egyszerre lenyűgözőek és fenntarthatóak. Amellett, hogy a YUIMA NAKAZATO az Epson digitális textilnyomtatását használta egyedi és kreatív világképének visszaadásához, néhány alkotását egy új, fenntarthatóbb és az iparágat potenciálisan átalakító textilgyártási folyamat segítségével valósította meg.
Az Epson korábban irodákban használt száraz szálas technológiáját elsőként világsztárokat is felvonultató párizsi divathéten mutatták 2023. január 25-én, a YUIMA NAKAZATO márkával kötött hároméves együttműködésének részeként. A forradalmi technológia lényege, hogy gyakorlatilag vízigény nélkül állít elő nyomtatható nem szőtt anyagot használt ruhadarabokból, ezzel jelentős mértékben csökkentve a textilnyomtatás, így a divatipar környezeti lábnyomát. Az együttműködés nem csak felhívja figyelmet a divatipar felesleges termeléssel járó víz- és anyaghulladék termelésére, de azt is bemutatja, hogy a környezetbarátabb pigmentfestékeket használó digitális textilnyomtatásra való áttérés hogyan válhat a fenntarthatóbbá és kevésbé pazarló textilnyomtatási eljárással.
A YUIMA NAKAZATO legújabb divatvonalának megalkotásához használt ruhadarabok anyagát Afrikából szerezték be, ahová sok, a világ más részeiről származó eldobott ruhadarab kerül. Nakazato ellátogatott Kenyába, ahol mintegy 150 kg ruhahulladékot gyűjtött össze, melyek egyébként az ottani kidobott textíliákból álló „ruhahegyre” kerültek volna. A „megmentett” textíliákból az Epson ezután több mint 50 méter új, újra szálazott, nem szőtt anyagot állított elő a száraz szálas eljárás segítségével, amelynek a Monna Lisa pigmenttintás digitális nyomtatási technológiájával adtak új életet. „Bár még korai fázisban van a technológia, az Epsonnál úgy véljük, hogy a száraz szálas technológiája a pigmenttintás digitális nyomtatással egyesítve jelentősen csökkentheti a vízfelhasználást, ezáltal egy sokkal fenntarthatóbb jövőt kínálhat a divatiparnak, miközben a tervezőknek minden eddiginél nagyobb szabadságot ad kreativitásuk teljes kifejezésére” – mondta Hitoshi Igarashi, az Epson nyomtatási megoldások részlegének munkatársa.
A projekt sikerét mutatja, hogy az Epson és a YUIMA NAKAZATO egyaránt folytatni kívánja a fenntarthatóbb divatiparhoz való hozzájárulás lehetőségeinek feltárását.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyméretű képek nyomtatása kiváló minőségben
- Olcsóbb, átláthatóbb nyomtatóüzemeltetés vállalatok számára
- Kreatív alkalmazások, széles választék
- A járvány utáni világban kéz a kézben jár a környezetvédelem és a költséghatékonyság
- Rangos díjat kapott az Epson két nyomtatója
- Az új Epson SureColor nyomtatók kivételes minőséget és sokoldalúságot biztosítanak
- Nagy sebességű fekete-fehér multifunkciós nyomtató az Epsontól
- Költséghatékony és problémamentes kezelést biztosító Epson nyomtatók
- Autista gyermekek fejlesztését támogatta az Epson karácsonykor
- Epson Roadshow és új termékek bemutatója
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.
Szembarát kijelző és intelligens funkciók az MWC egyik sztárjától
A TCL, a kijelző-innovációk globális éllovasa, büszkén jelenti be, hogy az MWC 2025 során bemutatott TCL NXTPAPER 11 Plus tablet Európában is elérhetővé vált.
Biztonság és hatékonyság a Cloud NAS operációs rendszerben
A QNAP Systems, Inc. (QNAP) bemutatta a QuTScloud c5.2 verzióját, a legújabb frissítést a Cloud NAS operációs rendszerhez. Az új verzió bevezeti a Biztonsági központot, egy proaktív biztonsági alkalmazást, amely figyelemmel kíséri a Cloud NAS fájltevékenységeit, és védelmet nyújt a zsarolóvírusokkal szemben. Emellett a QuTScloud c5.2 jelentős optimalizálásokat kínál, egyszerűsítve a műveletek és a menedzsment folyamatát a gördülékenyebb felhasználói élmény érdekében.