Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat
Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezető vállalata fontos mérföldkőhöz érkezett a MÁV-START Flirt típusú villamos motorvonatok flottamodernizációs projektjében, melynek keretében a sebesség és a biztonság növelésére tervezett ETCS (European Train Control System) 2. szintű rendszert szerelnek fel.
Az 59 Flirt villamos motorvonatból eddig 36 darabra került telepítésre az ETCS L2 rendszer és kapta meg a forgalomba hozatali engedélyt, melynek köszönhetően februárban újra személyforgalomba álltak, az Alstom szigorú európai követelményeknek megfelelő Atlas ETCS Level 2 vonatbefolyásoló berendezéssel felszerelve. A teljes projekt a tervek szerint 2023 szeptemberében fejeződik be, a részletes teszteléssel és ellenőrzésekkel járó tanúsítási eljárást követően. Az Alstom közbeszerzési eljárás keretében nyerte el ezt a projektet.
„A magyar vasúti közlekedés történetében még nem volt példa arra, hogy villamos motorvonatokat utólag lássanak el ETCS vonatbefolyásoló rendszerrel. Az eredmények azt igazolják, hogy a biztonság erősítése és a hatékonyság növelése miatt érdemes volt belevágni a projektbe. Az pedig különösen fontos volt a számunkra, hogy a magyar vasút fejlődése iránt elkötelezett vállalatként a berendezéseket Magyarországon, helyi szakemberek munkájával, a szolnoki telephelyünkön építjük be a MÁV Start Flirt típusú villamos motorvonataiba” – mondja Balázs Gáspár, az Alstom Transport Hungary Zrt. vezérigazgatója.
Az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) elsődleges célja a vonatok mozgásának felügyelete és a vasúti közlekedés biztonságának fokozása különböző üzemi helyzetekben. A rendszer folyamatosan kiszámítja a figyelmeztető, üzemi és vészfékezési sebességprofilokat, valamint figyelemmel kíséri a vonat és a pálya megengedett sebességét is. Teljes felügyeleti üzemmódban gyakorlatilag lehetetlen, hogy a mozdonyvezető tévesen figyelmen kívül hagyjon egy vörös ’Megállj!’ jelzést. A továbbfejlesztett ETCS Level 2 folyamatos felügyeletet biztosít a GSM-R (a GSM vasúti változata) segítségével.
Végső soron az ETCS Level 2 rendszer javítja a forgalom hatékonyságát, mivel lehetővé teszi, hogy a korszerűsített vonatok nagyobb sebességgel közlekedjenek azokon a vonalakon, ahol a pályakörülmények ezt lehetővé teszik, mint például a Budapest-Székesfehérvár vonalon, így a korábbi 120 km/h sebességhez képest 160 km/h-ra növelve a maximális sebességet.
A folyamat összetettségét mutatja, hogy az Alstom 2020. januárban szerezte meg az átalakítási engedélyt a Flirt villamos motorvonatokra. A prototípusok elkészítését a tesztelés követte: az előírások szerint a vonatoknak 250 ezer kilométert kellett hiba nélkül futniuk, ezért az Alstom a Vasúti Hatóságtól engedélyt kapott arra, hogy 5 prototípussal végezze el a típusengedélyezési tartampróbát. A folyamattal párhuzamosan megkezdődött az előszerelés, majd 2022. januártól a végszerelés. A jármű típusengedélyét, amelynek megszerzéséhez független tanúsító szervezet bevonásával igazolni kellett, hogy a jármű tervezése, gyártása, összeszerelése megfelel az összes európai és nemzeti előírásnak, a hazai Vasúti Hatóság 2022. decemberében adta meg.
Az Alstom világszerte több mint 120 ETCS-projekttel, 19 200 fedélzeti egységgel és 13 300 km felszerelt vonallal vezető szakértelmet kínál a fővonali jelzőrendszerek terén. Európában az Alstom szállította az összes ETCS-sel felszerelt vonatok 70%-át.
Kapcsolódó cikkek
- Nehéz felmérni a vállalatok zöld törekvéseinek valós értékét
- A gyárakban már bizonyítottak, most korallokat mentenek a digitális ikrek
- A Bridgestone EMIA a világ legzöldebb vállalatai között
- Ismét a legfenntarthatóbban működő cégek között a Schneider Electric
- A Lenovo vállalta a nettó nulla kibocsátás elérését 2050-ig
- A Mercedes-Benz segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is
- A dekarbonizáció és az energiahatékonyság növelése kulcstényezők lesznek a következő években
- A Samsung bemutatja a fenntartható háztartások új lehetőségeit
- Bosch-felmérés: Németországban a megkérdezettek 63 százaléka támogatja a napenergia használatát
- Energiafüggőség és fenntarthatóság: nemzetközi esszéversenyt nyert a Széchenyi István Egyetem hallgatója
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai megoldások és kihívások a KKV Summit 2025 konferencián
Május 7-én ismét megrendezésre kerül a magyar középvállalkozások egyik legfontosabb éves eseménye, a KKV Summit 2025 konferencia. A rendezvény a budapesti Mol Campusból kerül megrendezésre, ahol a hazai gazdaság vezető szereplői, sikeres vállalatvezetők és szakértők osztják meg tapasztalataikat a vállalkozásokat érintő legnagyobb kihívásokról és azok lehetséges megoldásairól.
Itt van Magyarország 50 legjobb munkáltatója
Magyarországon új digitális kiadvány jelenik meg, amely a munkaerőpiacra fókuszálva évente bemutatja az ország 50 legjobban értékelt vállalatát. A rangsor olyan cégeket sorol fel, amelyek munkakultúrájuk, juttatásaik és karrierlehetőségeik terén a legkiemelkedőbbek a dolgozók szerint.