Nőnapi pólókollekcióval készült a Telekom

forrás: Prím Online, 2023. március 8. 14:09

Példaértékű fiatal tehetségek bemutatásával és Daubner Anna hazai tervezővel közös, egyedi pólókollekcióval készült a Telekom az idei nőnapra. A vállalat célja a kezdeményezéssel, hogy bátorítást, megerősítést adjon a fiatal nőknek álmaik, céljaik megvalósításában.

Kutatások igazolják, hogy a példaképek azon túl, hogy hozzájárulhatnak az általuk képviselt szakmák társadalmi nemi szakadékainak áthidalásához és csökkenthetik a különféle, szakmájukkal kapcsolatos sztereotípiákat, alapvető hatással lehetnek környezetük és a fiatalabb generáció önbizalmára és szakmai életútjára is. Különösen igaz ez a STEM területen dolgozó nőkre, ahol a jó példák bemutatása elősegítheti a pályaválasztás előtt álló fiatal nők döntését, hogy kutatói, tudományos, műszaki pályára lépnek vagy sem. Az Eurostat 2021-es adatai szerint Magyarországon mindössze 33 százalék a tudományos, technológiai (STEM) területen dolgozó nők aránya. Ezt felismerve, a Telekom szándéka, hogy fiatal, tehetséges példaképekkel és megerősítő, bíztató üzenetekkel támogassa a pályakezdőket az előrelépésben. A Telekom BrandShopja március 8-án, nőnapon egy új, különleges női pólókollekcióval egészül ki. 

 

 

Az vagy, amit megálmodsz

 

A Telekom Daubner Anna tervezőt kérte fel arra, hogy közösen alkossanak meg egy női pólókollekciót, amely azt az üzenetet közvetíti a fiatalok számára, hogy éljenek bátran lehetőségeikkel, merjenek kísérletezni és tenni álmaik megvalósítása érdekében. A pólók két design-nal: „ Hív a lehetőség, felveszed?” és „ Az vagy, amit megálmodsz” felirattal készült a fiatal tervező műhelyében. Az együttműködés kapcsán Daubner Anna kiemelte: „Az „Az vagy, amit megálmodsz” szlogenű póló motívumai (a balettcipő, könyv, űrhajó, sztetoszkóp, kontroller) azt próbálják megjeleníteni, hogy mindegy, hogy mi szeretnél lenni, az a lényeg, hogy ez megtörténhessen. A pólókon megjelenő szlogenek jól működnek, ha tudod, hogy az utadon haladsz, de akkor is, ha (még) nem érzed ott magad, ahol szeretnél lenni. Azzal, hogy hordod, közelebb hozza a céljaidat, hiszen „magadra veszed” azt, ami felé el szeretnél indulni.” 

 

A Telekom a pólók megvásárlásából befolyt összeggel a Nők a Tudományért Egyesület Lányok Napja kezdeményezését támogatja, mely a műszaki, tudományos pálya iránt érdeklődő fiatal lányok számára kínál iránymutatást. „Az Annával való kollaborációnk fő ösztönzője a mentorálás és a példamutatás iránti elköteleződésünk. Folytatva a tavaly a POKET zsebkönyvekkel indult mozgalmunkat – amelynek keretében Üzeneted érkezett címmel jelent meg kötet 32 ismert, tapasztalt, sikeres nő tanácsaival – arra bátorítjuk a fiatal tehetségeket, hogy merjenek álmodni, tenni a céljaikért. A BrandShopunkba frissen bekerült pólókon ezt az üzenetet tesszük megfoghatóvá, láthatóvá olyan módon, ami a fiatalok számára is elérhető és értékkel bír.” – mondta Friedl Zsuzsanna, a Telekom Chief People Officere.

 

 

Szigeti Fanni, a Nők a Tudományban Egyesület ügyvezetője kiemelte: „Számos akadály gördül a lányok elé a pályaválasztáskor, az egyik, hogy hiányoznak a női példaképek. Azok a szerepmodellek, akik utat mutathatnak, megoszthatják a tapasztalataikat, bátoríthatják a lányokat. Ha lehet tanácsolni valamit ennek a generációnak, akkor azt mondanám, hogy próbálják megtalálni a saját – nem a környezet és a sztereotípiák által befolyásolt –, valós érdeklődésüket, éljenek a lehetőségekkel és keressék azokat a példaképeket, akik inspirálják őket. A NaTE-nál azon dolgozunk, hogy mindehhez eszközöket adjunk a lányok kezébe.”

 

A fiatal nőket támogató kampány mellé tíz hazai tehetséges fiatal csatlakozott nagykövetként – Nyáry Luca író, modell, Molnár Viola Anna, az Elle vezető szerkesztője, Tassonyi Csenge a Briefly társalapítója, Mitter Anna Róza a Mittersisters alapítója, Dr. Farkas Alexandra kutató, tudományos újságíró, Petik Panna, az FTC-Telekom Waterpolo női vízilabdázója, Szigeti Fanni, a NaTE ügyvezetője, Prikrill Odett, a Magyar Telekom Java fejlesztő munkatársa, Eke Angéla színésznő, valamint Daubner Anna, a kollekció tervezője. A nagykövetek saját social felületeiken betekintést adnak abba is, milyen út, milyen felismerések, döntések és lépések vezettek sikereikhez.

 

Fotók: Sutus Fanni

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Real Madrid az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós bevételt

A Deloitte Football Money League 2025-ös jelentése rávilágít arra, hogy a legnagyobb futballklubok a 2023/24-es szezonban jelentős bevételnövekedést értek el, és a Real Madrid lett az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós álomhatárt. A csapatok pénzügyi sikerét a pályán elért eredményeik, stadionfejlesztések és a jól megtervezett kereskedelmi stratégiák tették lehetővé. A Premier League csapatai továbbra is az élvonalban szerepelnek a bevételi rangsorban, míg a női futball is kiemelkedő növekedést mutat, jelezve a sportág egyre nagyobb népszerűségét és piaci értékét.

2025. március 17. 20:38

Hazai színpadon az IIOT – Nemzetközi informatikai diákolimpia Budapesten

2025. március 9-én került sor a Budapesti Fazekas Mihály Gimnáziumban a Kódkupa idei döntőjére, ahol Magyarország legtehetségesebb középiskolás programozói mérték össze tudásukat. A Kódkupa egyúttal válogatóversenyként is szolgál a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT), amely idén Magyarországon, 2025. május 30. és június 3. között kerül megrendezésre.

2025. március 17. 19:10

Megalakult a Kyndryl Institute

A mai gyorsan fejlődő digitális gazdaságban a vezetők egyre komplexebb kihívásokkal szembesülnek, miközben a technológia folyamatosan változik. A The Kyndryl Institute célja, hogy változatos nézőpontokkal és cselekvésre ösztönző meglátásokkal támogassa a felsővezetőket a legfontosabb aktuális kérdésekben, mint például a mesterséges intelligencia hatásai, szabályozások, kibervédelem, IT-modernizáció és más kulcsfontosságú témák. Az iparági vezetők, start-up közösségek, civil társadalom és akadémiai szakértők bevonásával a The Kyndryl Institute azon dolgozik, hogy segítse a stratégiai döntéshozatalt és ösztönözze az innovációt világszerte.

2025. március 17. 17:41

Kiskorú influencerek a közösségi médiában

A mai világ véleményformálói az influencerek, akik gyakran márkanagykövetekként működnek, és ismertségükre alapozva építenek pénzügyi modelleket. De miért bízzuk éppen az online média szereplőire, hogy eligazítsanak bennünket az élet különböző területein, legyen szó egészséges életmódról, gyereknevelésről vagy öltözködésről? Ezt a kérdést teszik fel az NMHH Podcast gyermekek online biztonságával foglalkozó nyolcadik adásában Aczél Petra kommunikációkutató, az NMHH Médiatudományi Intézetének kutatásvezetője és Guld Ádám médiakutató, a Pécsi Tudományegyetem egyetemi docense.

2025. március 17. 16:04

A Széchenyi-egyetem megszerezte a legmagasabb szintű drónengedélyt

A győri Széchenyi István Egyetem könnyű pilóta nélküli légijármű-rendszerekre vonatkozó üzemeltetési tanúsítványt szerzett, így első felsőoktatási intézményként egész Európában megszerezte a 2021-ben bevezetett, az európai drónszabályozás alapján kiadható legmagasabb szintű engedélyt. A légiközlekedési hatóság az egyetem alkalmasságát értékelve megállapította, hogy az készen áll a biztonságos üzemeltetésre és rendelkezik a szükséges kompetenciákkal. Az engedély különleges jelentőséggel bír, mivel az EU-ban csupán mintegy 30 UAS-üzembentartó rendelkezik ilyen LUC (Light UAS Operator Certificate) tanúsítvánnyal a regisztrált 1,8 millió között.

2025. március 17. 14:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06

Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói

2025. március 5. 18:59