Idén sem az IT-n spórolnak a vállalatok

forrás: Prím Online, 2023. március 11. 10:19

2023-ban az informatikai kiadások világszerte elérhetik a 4,5 ezer milliárd dollárt, ami 2,4%-kal múlja felül a tavalyi informatikai költségeket. Ez a növekedés jóval nagyobb lenne, ha sok cég és magánszemély nem halogatná a meglévő hardver-eszközeinek cseréjét, a recessziós kilátások miatt – áll a Deloitte legfrissebb elemzésében.

2023-ban a nagyvállalati szegmensben 7,5%-os növekedés várható világszerte, az egy évvel ezelőtti 8,2%-os bővülés után. A szoftver-kiadások 9,3%-kal, a szolgáltatások 5,5%-kal növekednek, míg a hardver-költségek 5,1%-kal esnek vissza a 2022-es büdzséhez képest.

 

A következőkben egy átlagos nagyvállalat 2023-as prognosztizált kiadásait vizsgálták a Deloitte szakértői. Ezek alapján megállapítható, hogy az alábbi informatikai költségelemekre jelentősen többet költ, mint tavaly:

  •  IaaS: 30%
  •  Infrastruktúra beszerzése: 13%
  •  ERP/SCM/CRM: 13%  
  •  Tanácsadás: 10%  
  •  Mesterséges intelligencia és analitika: 11%
  •  Vertikális megoldások: 10%

 

IT kiadások, amikre valamivel többet költ, mint 2022-ben:

  •  Alkalmazás bevezetés és üzemeltetési szolgáltatások
  •  Üzleti folyamat optimalizációs szolgáltatások
  •  Infrastruktúra implementáció és üzemeltetési szolgáltatások
  •  Nagyvállalati hálózati eszközök
  •  Mobil hálózati szolgáltatások
  •  Vezetéses hálózati szolgáltatások
  •  Mobil eszközök beszerzése
  •  Egységes kommunikáció
  •  Nyomtatók, másolók

 

IT kiadások, melyekre várhatóan kevesebb költ, mint tavaly:

  •  Hardware támogatás
  •  PC-k és tabletek beszerzése
  •  Tároló kapacitás beszerzése

 

Az informatikai szolgáltatások piaca a 2022-es 1,28 ezer milliárd dollár után idén megközelíti az 1,4 ezer milliárd dollárt, ami másfélszerese a 8 évvel ezelőtti értéknek. Az IT szolgáltatások területén belül a „technológiai tanácsadás és kiszervezés” a legnagyobb hányad, melyet az alábbi szolgáltatások alkotnak: tanácsadási szolgáltatások (234 milliárd dollár 2022-ben), alkalmazás implementáció (191 milliárd dollár 2022-ben), alkalmazás üzemeltetési szolgáltatások (AMS, 105 milliárd dollár 2022-ben), és infrastruktúra szolgáltatások (324 milliárd dollár 2022-ben).

 

Kiss Dániel

“A technológiai tanácsadás és kiszervezés legfőbb megrendelői világszerte a bank, a high-tech, a telekommunikáció és a biztosítási szektorok szereplői. A technológiai tanácsadó cégek legnagyobb kihívása továbbra is a tehetségek és tapasztalt szakemberek toborzása és megtartása. A természetes lemorzsolódás aránya 2022 második negyedévében tetőzött, azóta enyhülést mutat a munkaerőpiaci nyomás. 2023-ban az informatikai és digitális transzformációban jártas szakemberek utáni kereslet 20%-kal fogja meghaladni a világszerte rendelkezésre álló kapacitást” – mondta Kiss Dániel, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának partnere.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025

A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.

2025. június 13. 19:54

Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián

A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.

2025. június 13. 18:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új szakértő irányítja a Yettel digitális fejlesztéseit

2025. június 12. 16:42

Diákötletek, amelyek jobbá tehetik a világot

2025. június 7. 13:55

Ők formálják a jövőt – díjazták a legtehetségesebb középiskolás innovátorokat

2025. június 1. 14:25

AI Summit Budapest 2025: Nobel-díjas kutató nyitja meg a konferenciát

2025. május 27. 16:35