A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
2022 végén új fejezet kezdődött az olasz luxusautó-márka versenytörténelmében, amikor a Maserati bejelentette a 2023-as ABB FIA Formula-E világbajnokságon, valamint a GT2 European Series versenysorozaton való részvételét.
A Maserati GT2 versenyautómodell a sebesség, az elegancia, a stílus és az innováció megtestesülése. A Maserati mérnökei és a Centro Stile Maserati által közösen tervezett modell magasabb szintre emeleti a Maserati MC20-tól örökölt 463 kW/630 CV Nettuno V6 motort, a márkára jellemző esztétikai minőségi szabványok biztosítása érdekében.
A Maserati GT2 legkülönlegesebb műszaki megoldásai közé tartozik a F1-es motorokon alapuló vadonatúj, szabadalmaztatott MTC technológia (Maserati Twin Combustion); a kiváló tömeg-teljesítmény-arányt biztosító ultrakönnyű, szénszálas központi monocoque váz; valamint a könnyű, teljesen kompozit karosszéria, ami a függőleges terhelés javítása érdekében tökéletesen kiaknázza az aerodinamikai előnyöket, miközben hatékony légellenállást biztosít.
A tervezők nagy hangsúlyt fektettek az aerodinamikai terhelés megfelelő egyensúlyának kialakítására. Az alsó szekció gördülékenyen működik együtt az első osztóval és a hátsó, állítható szárnnyal, a könnyű alkatrészcsere érdekében pedig a karosszériaelemek gyorsrögzítéses szereléssel kapcsolódnak a vázra. A futómű minden porcikája versenyautó-alkatrész.
A Maserati GT2 teljesen elektromos szervokormánnyal szerelt, elöl és hátul is állítható lengéscsillapítókkal és állítható keresztstabilizátorral rendelkezik. A modell vérbeli versenyautó-voltát 6-fokozatú szekvenciális versenyváltó és elektromos, forgó sebességváltóval szerelt kormánykerék hangsúlyozza.
A szénszálas műszerfal és az integrált 10 hüvelykes kijelző futurisztikus, intuitív utasteret eredményez, melyet a karosszéria Maserati Corse-specifikus festése és Blu Infinito fantázianevű festés-opció egészíti ki.
Kapcsolódó cikkek
- K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
- Szimulátorból előzgethetők az igazi pályán köröző valódi autók
- 5G távvezérlésre átalakított versenyautót tesztelt a Vodafone
- Modena utcáin hajtották meg a vadi új GranTurismót
- Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale
- 2023-ban a Maserati is rajthoz áll a Fanatec GT2 Európa-bajnoki szériában
- A Bridgestone egyedi abroncsokat fejleszt a Maserati új modelljére
- Újabb népszerű márka modelljei érhetőek el a Wallis Motor Váci úti kereskedésében
- Tökéletesre csiszolt autóval törne élre a SZEnergy Team
- Friss kutatás: minden 6. magyar vásárolna elektromos, vagy tölthető hibrid autót
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sorozatban negyedszer nyert Európa csúcsversenyén a SZEnergy Team
Zsinórban negyedik alkalommal aratott világrekorddal győzelmet Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén a győri Széchenyi István Egyetem hallgatóiból álló SZEnergy Team. A csapat olyan rangos európai egyetemeket utasított maga mögé, mint a francia Toulouse-i Egyetem, a német Trieri Egyetem vagy az olasz Milánói Műszaki Egyetem.
Füst, Gumi, Lóerő – A Forma–1 Budapest utcáit is beveszi!
Szeptember 20-án és 21-én Budapest utcái motorsport-őrületté alakulnak át, amikor a Red Bull Showrun első alkalommal hazánkba látogat. A látványos esemény főszereplője nem más, mint David Coulthard, a Red Bull Racing korábbi F1-es pilótája, aki ismét volán mögé ül, hogy lenyűgözze a közönséget.
A Zöld Pokol királya: A Xiaomi SU7 Ultra megdöntötte az elektromos autók körrekordját
A Xiaomi elektromos járművekkel foglalkozó részlege, a Xiaomi EV, jelentős eredményt ért el: az SU7 Ultra szériaautó 7 perc 4,957 másodperces köridővel új rekordot állított fel az elektromos E-szegmensű járművek kategóriájában a legendás Nürburgring Nordschleife pályán. A rekordot már az első próbálkozás alkalmával sikerült elérni, méghozzá a pályacsomaggal felszerelt változattal – ezzel a Xiaomi SU7 Ultra a nagy teljesítményű elektromos autók élvonalába került.
Újabb győzelemre hajt a győri SZEnergy Team
A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói versenycsapata, a SZEnergy Team az elmúlt három évben zsinórban nyerte meg Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyét, a Shell Eco-marathon városi kisautó kategóriáját – minden alkalommal új világrekorddal. A csapat a napokban mutatta be legújabb fejlesztésű járművét, amellyel a lengyelországi Kamień Śląski városában, a Silesia Ringen megrendezett idei versenyen állnak rajthoz.
Új irányt vesz az európai mobilitás: szigorúbb normák, rugalmasabb átmenet
Az európai mobilitás forradalmi átalakuláson megy keresztül: a klímacélok teljesítése érdekében az EU folyamatosan szigorítja a járművek károsanyag-kibocsátására vonatkozó előírásokat. Ugyanakkor igyekszik rugalmasabb átmenetet biztosítani a gyártóknak és piaci szereplőknek. A CAFE-szabályozás célja az új autók és kisteherautók átlagos CO₂-kibocsátásának csökkentése úgy, hogy az ösztönözze az átállást, de ne ellehetetlenítse azt. Bár elsősorban az autógyártókra vonatkozik, a vállalati flották és flottakezelők is kulcsszerepet kapnak a változásokban.