A Continental új megoldása riaszt, ha kisgyermek marad az autóban
A Continental technológiai vállalat a még teljeskörűbb utasbiztonság érdekében gyermekjelenlét-érzékelő funkcióval (CPD) bővítette okostelefon- alapú járműhozzáférési rendszerét (CoSmA). Amikor a kültéri hőmérséklet eléri a 30°C-t, az autó belseje fél órán belül akár 45°C-ra is felforrósodhat, mely a Georgiai Egyetem kutatásai alapján a kisgyermekek számára életveszélyes lehet.
• A gyermekjelenlét-érzékelő funkció (CPD) észleli, ha a járműben gyermeket felejtenek és erről figyelmeztető jelzést küld a vezető okostelefonjára
• A Continental okostelefon-alapú járműhozzáférési rendszere (CoSmA) és a beépített gyermekérzékelő technológia együttműködésének köszönhetően nincs szükség további hardverre
• A rendszer érzékelő funkciókkal rendelkező, innovatív ultraszélessávú technológián (UWB) alapul
• A gyermekjelenlét-érzékelés lehetővé teszi, hogy a járműgyártók teljesítsék az Euro NCAP és az Egyesült Államok 2025-ben életbe lépő biztonsági előírásait
A probléma súlyos, hiszen az amerikai Nemzetbiztonsági Tanács adatai szerint az átmelegedett autóban bekövetkező hőguta miatt évente közel 40 gyermek veszti életét az USA-ban. A Continental gyermekjelenlét-érzékelő rendszere ultraszélessávú technológiát (UWB) használ a hasonló tragédiák megelőzésére. A fejlesztés érzékeli az autó utasterében felejtett gyermeket, és másodperceken belül figyelmeztetést küld a járművezető okostelefonjára. A funkció beépítésével a járműgyártók eleget tehetnek az Euro NCAP keretében, illetve az Egyesült Államokban 2025-ben életbe lépő, új szigorú gyermekbiztonsági követelményeknek.
„A világon mi tettük elsőként elérhetővé az ultraszélessávú okostelefon-alapú járműhozzáférést, a technológiát pedig mostantól életmentésre is használjuk, hiszen rendszerünk képes észlelni a járműben hátrahagyott kisgyerekeket. Az új fejlesztéssel hatalmas értékkel bíró megoldást teszünk elérhetővé ügyfeleink számára” – mondta el Jean-Francois Tarabbia, a Continental Architecture and Networking üzleti területének vezetője.
Az ultraszélessávú technológia a legapróbb mozgásokat is érzékeli
A gyermekjelenlét-érzékelő funkció a már meglévő digitális jármű-hozzáférési rendszerbe ágyazva működik, mely lehetővé teszi, hogy a járművezetők okostelefonjukat autókulcsként használják. Az autóban hátrahagyott gyermekek detektálása érdekében a rendszer úgynevezett reflektív módban működik, melynek során ultraszélessávú jeleket bocsát ki az utastérbe és ezek visszaverődését érzékeli. A rendszer észleli a visszaverődő jel frekvencia- vagy fázisváltozásait, így képes meghatározni a mozgó személy sebességét és távolságát. A szenzorok rendkívül pontosak, hiszen az olyan aprócska mozgásokat is képesek detektálni, mint egy kisgyermek mellkasának emelkedése és süllyedése légzés közben.
Az egyedi légzésszám és a mikromozgások alapján a rendszer képes beazonosítani, hogy az adott utas csecsemő, kisgyermek, vagy felnőtt. Amennyiben gyermek marad az autó utasterében, a rendszer legkésőbb tíz másodperc elteltével hallható, látható vagy rezgő riasztást tud küldeni a vezető okostelefonjára. A rendszer bármilyen ülőhelyzetben képes észlelni a csecsemőket és gyermekeket, akkor is, ha a kisbaba esetleg egy ráterített takaró alatt fekszik, vagy a gyermek a lábtér takarásában van.
Az ultraszélessávú technológia alkalmazásával sem az okostelefon-alapú járműhozzáférési rendszer, sem a gyermekjelenlét-felismerő funkció kapcsán nincs szükség további hardveres megoldás használatára. Ennek köszönhetően egyszerűbb a rendszer működése és a kapcsolódó költségek is csökkennek. A Continental úttörő okostelefon-alapú járműhozzáférési technológiája tovább optimalizálja a digitális kor járműveinek felhasználói élményét.
A Continental fejlesztése forradalmasítja a klasszikus slusszkulcsokat
A Continental 2021-ben vezette be a piacra az ultraszélessávú technológián alapuló digitális hozzáférési technológiáját az autókulcs digitalizálásával és különböző funkciók okostelefonra költöztetésével. A rendszer legújabb verziójával a maximális kényelem biztosítása mellett jelentősen megnövelt biztonságot is nyújt az úgynevezett „relay attack” kibertámadás-típus ellen, mely a kulcsnélküli rendszerek esetében is előfordulhat.
Az ultraszélessávú technológiát használó rendszer innovatív algoritmusa azt is lehetővé teszi, hogy centiméter pontossággal meghatározható legyen a digitális kulcs helye – legyen az a járművön belül vagy kívül –, melynek köszönhetően a vezető okostelefonja kézbe vétele nélkül is képes a motorindításra. A járműtulajdonosoknak emellett lehetőségük van több digitális kulcs létrehozására és egyidejű kezelésére, kiváltva így a fizikai slusszkulcs egymásnak történő átadását. A digitális kulcsok emellett kényelmesen meg is oszthatók másokkal.
Kapcsolódó cikkek
- Bridgestone abroncsokkal robban be a vadonatúj Lamborghini Revuelto
- A Continental nyerte „Az év K+F beruházója” díjat a HIPA-tól
- Siemens technológiával automatizálja abroncsgyárait a Continental
- A Continental magasabb bevételre számít 2023-ban
- Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
- A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
- K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
- Szakértői tanács: utazzon fenntarthatóan a Continental abroncsaival
- Fontos mérföldkőhöz érkezett a Continental váci gyára
- Átfogó szoftvercsomag a vezetéstámogató és automatizált vezetési rendszerekhez
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
ABB innovatív töltési megoldások és hazai tervek az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján
Szeptember 9. immár ötödik éve az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja, amelyet 2020-ban az ABB kezdeményezett. Idén a világnap alkalmából Márgus Norbert, az ABB Digitális & E-Mobilitás üzletág fejlesztési specialistája volt a Villanyautosok.hu heti podcastjának, a Villanyórának a vendége.
Csillagos ötös a biztonságra – így készült a magyarországi bemutatkozásra az OMODA 5
Ötcsillagos biztonsági minősítést kapott augusztusban az ASEAN NCAP szervezettől a Chery Group hamarosan Magyarországon is bemutatkozó autója, az OMODA 5.
Hackerbiztos tanúsítványt kapott az LG Volkswagen számára kifejlesztett adó-vevő modulja
Az LG Electronics (LG) által a Volkswagen számára kifejlesztett, a járművek és a környezetük közötti kommunikációt lehetővé tevő V2X (vehicle-to-everything) megoldás megkapta az IT biztonság területén nemzetközileg elismert szabványnak számító Common Criteria (CC) tanúsítványt, a V2X kategóriában a világon elsőként. Ez az eredmény tovább erősíti az LG globális járműalkatrész-piacon betöltött vezető pozícióját, és rávilágít a vállalat fejlett képességeire a járművek kiberbiztonsága terén, amely terület egyre fontosabbá válik a hálózatba kapcsolt autók korában.
A Volvo 300 elektromos teherautóra kapott megrendelést a DSV-től
A Volvo Trucks és a DSV globális logisztikai vállalat 300 elektromos nehézkategóriás tehergépjárműről szóló együttműködési megállapodást írt alá. Ez az üzlet a Volvo elektromos teherautók eddigi legnagyobb kereskedelmi megrendeléseinek egyike. A megrendeléssel a DSV az egyik legnagyobb elektromos nehézkategóriás tehergépjármű-flottával rendelkezik Európában.
Elektromos hajtásláncot terveztek az Audi Development Camp résztvevői a Széchenyi-egyetemen
Véget ért a negyedik alkalommal megrendezett Audi Development Camp, a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria rövid képzési programja. A mikrotanúsítványt nyújtó egyhetes kurzus során a húsz országból érkezett hallgatók egy elektromos jármű hajtásláncának szimulációjával foglalkoztak.