A távmunkában dolgozók elkötelezettebbek a munkahelyük mellett
Az irodai jelenlétet igénylő munkavégzés szerepe igencsak átértékelődött az utóbbi két évben. A hibrid munkarend, a részleges vagy teljes home office, és újabban a távmunka biztosítása is egyre gyakoribb lett a cégek körében. De mennyire bizonyulnak elkötelezettnek a távmunkában dolgozók, és hogyan vélekednek erről a vezetők? A Process Solutions (PS), hazánk egyik vezető számviteli, adózási és bérszámfejtési szolgáltatásokat nyújtó vállalata felmérésben vizsgálta a dolgozók elkötelezettségét és a vezetők tapasztalatait.
- A Process Solutions felmérése alapján a távmunkában dolgozó munkatársak 79%-a elkötelezetten viszonyul a munkahelyéhez
- A távmunka biztosítása fontos versenyelőny lehet a munkaerőpiacon
A Kincentric adatai szerint* hazai viszonylatban a munkavállalók 62%-a viszonyul elkötelezetten a munkahelyéhez, habár a magyar piaci átlag nem különíti el a távmunkát, mert jelenleg még kevés cégnél működik ez a fajta alkalmazási mód.
A Process Solutions felmérése alapján a távmunkában dolgozó munkatársak 79%-os elkötelezettségi mutatóval a magyar piaci átlag feletti elégedettséggel nyilatkoztak. Már több mint egy éve indult el a toborzás a Work From Anywhere (WFA) távmunka programra, amely Budapest vonzáskörzetén kívül, az agglomeráción túl élők számára nyújt lehetőséget Magyarország vezető könyvelő vállalatánál elhelyezkedni.
Online is működik a dolgozók motiválása
A válaszadók többsége a közvetlen felettesek támogatását és motiválását (97%) emelte ki, ami a magyar átlagban csupán 72%-ra jellemző. A felsővezetők nyílt és őszinte kommunikációját illetően (89%), valamint a hibrid munkavégzés előnyeiben (93%) is rendkívül magas volt az elégedettségi ráta. A válaszadók 86%-a ráadásul nyugodt szívvel ajánlaná a vállalatot munkát kereső barátainak is.
Bár a megkérdezettek 90%-a szerint képesek hatékonyan együttműködni a kollégákkal a célok elérése érdekében, ugyanakkor az irodai jelenléttel szemben igen eltérő válaszok érkeztek. 45% szerint például egyáltalán nincs szükség személyes találkozásra ahhoz, hogy jól érezzék magukat a munkahelyükön.
A válaszadók 86%-a szerint a személyes fejlődés távmunka során is ugyanúgy garantált, hiszen a vállalat lehetőséget ad arra, hogy olyan feladatokat lássanak el, melyek során új képességekre tehetnek szert. A hatáskörüket és felelősségüket illetően is pozitív visszajelzések érkeztek, 79% nyilatkozott úgy, hogy kipróbálhat új dolgokat, még ha azok olykor hibához is vezetnek.
A távmunka biztosítása fontos versenyelőny a munkaerőpiacon
A Process Solutions nemcsak a távmunkában dolgozó kollégák körében végzett felmérést, hanem a vezetői véleményekre is kíváncsi volt.
A válaszadó vezetők jelentős többsége (közel 73%) szerint a távmunkában dolgozók beilleszkedése hasonlóan sikeres, mint az irodai dolgozók esetében.
Habár az online kapcsolattartás hatékonynak bizonyult, a megkérdezettek kevesebb, mint fele szerint a betanítás folyamata viszont kicsit nehézkesebb, mint az irodai dolgozók esetében. A távmunkában dolgozóknál a vezetés részéről a legnagyobb kihívást az ellenőrzés jelenti, azonban a kapcsolattartást és a rendelkezésre állást illető kérdésre kifejezetten pozitív visszajelzések érkeztek. A kollégákat szakmailag erős, motivált és lelkiismeretes munkavállalóként jellemezték.
A megkérdezett vezetők mindegyike hasznosnak ítélte meg a WFA (távmunkában dolgozó) munkatársak havi 1 nap irodai jelenlétét. Az elmúlt pár évben, főként a járványhelyzet hatására, a hibrid munkarend egy bevett szokás lett mind a hazai, mind nemzetközi vállalatoknál, azonban távmunkára még kevés cégnél van lehetőség. A visszajelzések alapján azonban egyértelműen látható, hogy érdemes megvizsgálni a távmunkában rejlő potenciált.
___________________
*Az adatok a Kincentric („A Spencer Stuart Company”) 2022-ben készült hazai felméréseiből származnak.
A dolgozói és vezetői elégedettségi felmérés a Process Solutions belső kutatása alapján készült.
Kapcsolódó cikkek
- Tizedik alkalommal ítélték oda a Randstad Employer Brand Research hazai díjait
- Kiderült: tényleg a főnökeik miatt mondanak fel leggyakrabban a fehérgallérosok
- Ezekkel a technológiákkal kovácsolhatnak előnyt a home office-korszakból a vállalkozások
- Randstad Workmonitor 2023: A biztos munkahely és a rugalmasság egyaránt fontos
- Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
- Digitális transzformáció: Hol tart ma az automatizált könyvelés?
- A munkajogi szabályok modernizációját sürgeti az IVSZ
- K&H: a hatékony távmunka érdekében fejleszt a legtöbb cég
- Így gondolkodunk a távmunkáról
- Ettől az 5 dologtól jobban érezzük magunkat munka közben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítják át a közlekedést az egymással kommunikáló járművek?
Az autonóm járművek megjelenésével egy olyan jövő képe körvonalazódik, ahol az emberi sofőrök szerepe háttérbe szorul, és az utakon kizárólag önállóan közlekedő autók vesznek részt. De valóban megvalósítható ez a vízió?
Emberközpontú vezetés: Egyensúly az üzleti és emberi szempontok között
A gyorsan átalakuló, bizonytalanságokkal teli világban a hagyományos vezetői stratégiák – például a kivárásra építő vagy kizárólag pénzügyi eredményekre összpontosító megközelítések – már nem elég hatékonyak. A Deloitte szakértői szerint ma már olyan döntéshozatalra van szükség, amely képes összehangolni az üzleti érdekeket az emberi tényezőkkel, hiszen ezek nem ellentétesek, hanem egymást erősítve vezethetnek fenntartható sikerhez.