Rövidesen a hazai piacra is érkezik a négykerékhajtásos OMODA5
Az Európában is egyre nagyobb figyelmet követelő kínai autógyártók új csodafegyvere, az innovatív technológiai megoldásairól és futurisztikus dizájnjáról egyaránt felimerhető OMODA 2023 novemberétől a magyar piacon is elérhető lesz.
Globális autómárkaként az OMODA világszerte elismerést és népszerűséget szerzett a fogyasztók körében futurisztikus és stílusos külső dizájnjának, technológiailag fejlett termékjellemzőinek, ötcsillagos biztonsági megfelelésének és a fiatalabb generációk a saját élményekre és tapasztalatokra összpontosító gondolkodásmódjának megértésével.
Napjainkig az OMODA világszerte 10 országban lépett piacra, fokozatosan növelve jelenlétét a globális piacokon. Erről árulkodnak a magabiztos júniusi exportértékesítési adatok is, amikor összesen 14,047 autót exportáltak. A 2023 első félévére vonatkozó összesített exportértékesítés elérte a 70,821 járművet, amivel jó úton haladnak a 200,000 darabos éves tengerentúli értékesítési cél elérése felé. Spanyolországba hivatalosan is megérkezett az OMODA első szállítmánya, ami az első lépés az EU-s piacra lépés során.
A magyar piacon novembertől elérhető, crossover kategóriában titkos befutónak számító OMODA5-öt 1,6 literes, turbófeltöltős motor hajtja, amely 197 LE-s teljesítményre képes, és 290 Nm nyomatékot biztosít, 7.8 másodperc alatt gyorsul 100km/h sebességre.
Az OMODA5 jellegzetes belső terét egy 10,25 hüvelykes, nagy felbontású képernyőpárnak otthont adó, körbefutó kijelző uralja, és az alapfelszereltség részét nemcsak a kétzónás klímaberendezés képezi, de a „voice assistant” és a vezeték nélküli töltés mellett több mint tucatnyi újgenerációs vezetéstámogató funkció, illetve olyan intelligens biztonságtechnikai megoldások is, amelyek hozzájárultak a modell globális ötcsillagos biztonsági minősítéséhez.
Új márkaként az OMODA-t már a kezdetektől fogva a globális vásárlók számára tervezték – hiszen közel 4,000 fogyasztó az autókról és a trendekről alkotott véleményét építették be a dizájnba –, és a felhasználók világszerte a bevezetése óta szívesen fogadják. A márka nevében az „O” a mindannyiunk számára létfontosságú oxigénre, a MODA” pedig a divatérzékenységre utal. A technológiai innováció mellett a márka legalább ilyen fontos eleme, hogy dizájnjában is trendszetter legyen a nemzetközi piacokon, elsősorban a fiatalabb célcsoportok igényeit kielégítve.
Az elkövetkező hónapokban az OMODA fokozza a nemzetközivé válás ütemét, és a mobilitás jelenlegi legfontosabb kihívásaira reagálva egy új elektromos modellt vezet be, amely a tervek szerint 2024 első negyedévében juthat el a hazai fogyasztókhoz. Az OMODA5 EV a fenntartható közlekedés valóban új korszakát hozhatja el az autózók széles köre számára.
Kapcsolódó cikkek
- Megérkezett hazánkba a Maserati legújabb modellje
- Újabb üzemanyaghiánytól tart az autósok harmada
- A Continental új megoldása riaszt, ha kisgyermek marad az autóban
- Bridgestone abroncsokkal robban be a vadonatúj Lamborghini Revuelto
- A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
- K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
- Szimulátorból előzgethetők az igazi pályán köröző valódi autók
- 5G távvezérlésre átalakított versenyautót tesztelt a Vodafone
- Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale
- Újabb népszerű márka modelljei érhetőek el a Wallis Motor Váci úti kereskedésében
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Simple kutatás az autósok közlekedési szokásairól
A Simple felmérése alapján az autósok 60 százaléka nem hagyja, hogy az üzemanyagárak változása befolyásolja autóhasználati szokásait, és jelentős részük nem tervez változtatni a közlekedési szokásain 2025-ben. Úgy tűnik, hogy az autósok annyira hozzászoktak az egyre dráguló üzemanyagárakhoz, hogy már nem hatnak rájuk a változások. Míg két évvel ezelőtt a sofőrök 54 százaléka nem vette figyelembe az üzemanyagárak változását, addig idén már 60 százalékuk van ezzel így a közel 11 ezer kérdőívet kitöltő Simple felhasználó közül*.
Kis időre fellélegezhetnek az európai autógyártók
Az európai autógyártók enyhülhetnek kicsit, de továbbra is jelentős erőforrásokat kell fordítaniuk az elektromobilitás fejlesztésére. Európa versenyképességének növelése és az elektromos átállás együttesen egy összetett kérdést képez, aminek része a szén-dioxid-kibocsátási kvóták szigorításának elhalasztása – fogalmazott Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára.
Különleges Maserati modellek a hófödte hegyek között
A Maserati kabrió kínálata központi szerepet kapott a The I.C.E. St. Moritz eseményen, ahol bemutatták a GranCabrio új, 490 lóerős változatát. Ez az erőforrás már a GranTurismo modellben is elérhető, így teljes képet ad a választék, amely a kupék dinamikáját és kényelmét ötvözi a nyitott tetős vezetés élményével. Emellett debütált a különleges GranCabrio Trofeo ONE of ONE – THE I.C.E. modell is, amely a Maserati Fuoriserie személyre szabási programja alapján készült.
Az Ubigi eSIM szolgáltatása tovább bővül a BMW járművek számára Európában
Az Ubigi tovább bővíti integrált eSIM szolgáltatását a BMW járműveiben, most már Európa több országában is elérhetővé válik. 2024 júliusa óta 15 országban volt elérhető, és 2025 márciusától újabb 12 országban, köztük Magyarországon, Szlovákiában, Szlovéniában, Bulgáriában, Horvátországban, Romániában, Görögországban, Svédországban, Finnországban, Dániában, Cipruson és Máltán is hozzáférhetővé válik.
Hét női találmány, amelyek megváltoztatták az autózást
Mintegy 100 évvel ezelőtt az autóvezetés a női egyenjogúság szimbólumává vált, mivel az autók által biztosított mobilitás újfajta függetlenséget kínált a nők számára. Az autóvezetés lehetősége azt is jelentette, hogy a nők szabadabban dolgozhattak és utazhattak. A vezetés sokakat arra ösztönzött, hogy kényelmesebbé és biztonságosabbá tegyék az autózást. Amikor ma beülünk az autóba, és bekapcsoljuk a fűtést, az ablaktörlőt vagy a GPS-t, vagy ha indexelünk egy kanyar előtt, érdemes tudni, hogy ezen és sok más autóipari újításon nők munkája is nyomot hagyott.