Bemutatták a Maserati legújabb versenyautóját
Bemutatták a Maserati új, 730 lóerős fenevadját, a MCXtrema-t. A kifejezetten versenypályára tervezett, közúti típusengedéllyel nem rendelkező modell leleplezésére augusztus 18-án, a Monterey-i Autóhéten, a The Quail autóipari találkozó keretében került sor.
A Maserati legújabb, limitált szériás szupersportkocsijából – melyet a teljesítmény, a kifinomult dizájn, a luxus, illetve az extrém vezetési élmény jellemez – mindössze 62 darabot gyártottak.
A modenai székhelyű márka legerősebb pályaautójaként bemutatott Maserati MCXtrema minden szempontból különleges autó, melyet kimondottan azoknak gyűjtőknek és lojális ügyfelek számára terveztek, akik egy új modellel szeretnék bővíteni a kollekciójukat és rajonganak az extrém vezetési élményekért.
Az olasz luxusautó-márka legújabb alkotása a Centro Stile és a Maserati csapata közötti kreatív és mérnöki együttműködés eredménye; céljuk egy olyan versenyautót létrehozása volt, amely képes továbbadni a legendás Maserati MC12 örökségét a versenyzés világában, valamint, hogy inspirálják a Maserati jövőbeli versenygyártását is.
„A Maserati MCXtrema-t azzal a céllal alkottuk meg, hogy egy maximálisan exkluzív terméket kínálhassunk, valamint, hogy egy új paradigmát állítsunk fel pályaautóink számára. A modellt azon ügyfeleknek szánjuk, akik különösen odafigyelnek a megkülönböztető részletekre, a legkifinomultabb és leginnovatívabb dizájntól kezdve a kivételes teljesítményig. Az MCXtrema megtestesíti a szigonyos márkára jellemző sportos szellemet, valamint új utat jelöl ki a márkánk számára: elkötelezett a kiváló, kimagasló gyártás iránt, és kompromisszumok nélküli teljesítményével képes kitűnni a luxusmotorgyártás világában” – mondta el Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Veterán járműcsodák Keszthelyen
- Rövidesen a hazai piacra is érkezik a négykerékhajtásos OMODA5
- Igazi klasszikusokkal vesz részt a Maserati a 2023-as Le Mans Classicon
- A Maserati az YCOM-ot választotta partnerének a GT2 bajnokságba való visszatéréshez
- Megérkezett hazánkba a Maserati legújabb modellje
- Újabb üzemanyaghiánytól tart az autósok harmada
- A Continental új megoldása riaszt, ha kisgyermek marad az autóban
- Bridgestone abroncsokkal robban be a vadonatúj Lamborghini Revuelto
- A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
- K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Füst, Gumi, Lóerő – A Forma–1 Budapest utcáit is beveszi!
Szeptember 20-án és 21-én Budapest utcái motorsport-őrületté alakulnak át, amikor a Red Bull Showrun első alkalommal hazánkba látogat. A látványos esemény főszereplője nem más, mint David Coulthard, a Red Bull Racing korábbi F1-es pilótája, aki ismét volán mögé ül, hogy lenyűgözze a közönséget.
A Zöld Pokol királya: A Xiaomi SU7 Ultra megdöntötte az elektromos autók körrekordját
A Xiaomi elektromos járművekkel foglalkozó részlege, a Xiaomi EV, jelentős eredményt ért el: az SU7 Ultra szériaautó 7 perc 4,957 másodperces köridővel új rekordot állított fel az elektromos E-szegmensű járművek kategóriájában a legendás Nürburgring Nordschleife pályán. A rekordot már az első próbálkozás alkalmával sikerült elérni, méghozzá a pályacsomaggal felszerelt változattal – ezzel a Xiaomi SU7 Ultra a nagy teljesítményű elektromos autók élvonalába került.
Újabb győzelemre hajt a győri SZEnergy Team
A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói versenycsapata, a SZEnergy Team az elmúlt három évben zsinórban nyerte meg Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyét, a Shell Eco-marathon városi kisautó kategóriáját – minden alkalommal új világrekorddal. A csapat a napokban mutatta be legújabb fejlesztésű járművét, amellyel a lengyelországi Kamień Śląski városában, a Silesia Ringen megrendezett idei versenyen állnak rajthoz.
Új irányt vesz az európai mobilitás: szigorúbb normák, rugalmasabb átmenet
Az európai mobilitás forradalmi átalakuláson megy keresztül: a klímacélok teljesítése érdekében az EU folyamatosan szigorítja a járművek károsanyag-kibocsátására vonatkozó előírásokat. Ugyanakkor igyekszik rugalmasabb átmenetet biztosítani a gyártóknak és piaci szereplőknek. A CAFE-szabályozás célja az új autók és kisteherautók átlagos CO₂-kibocsátásának csökkentése úgy, hogy az ösztönözze az átállást, de ne ellehetetlenítse azt. Bár elsősorban az autógyártókra vonatkozik, a vállalati flották és flottakezelők is kulcsszerepet kapnak a változásokban.
A prémium abroncsgyártás jövője: verseny és innováció
Tokaji Vilmos, a Continental Tires Délkelet-Európáért felelős értékesítési igazgatója szerint ma már nem kell választanunk a környezeti fenntarthatóság és a közlekedésbiztonság között. A legmodernebb abroncsok képesek mindkét szempontnak megfelelni. A gumiabroncsipar gyors ütemben változik: miközben az alacsonyabb árkategóriájú, ázsiai márkák teret nyernek, a Continental továbbra is a prémium szegmensre összpontosít, és olyan innovációkat valósít meg, amelyek túlmutatnak a jelenlegi elvárásokon.