Bemutatták a Maserati legújabb versenyautóját
Bemutatták a Maserati új, 730 lóerős fenevadját, a MCXtrema-t. A kifejezetten versenypályára tervezett, közúti típusengedéllyel nem rendelkező modell leleplezésére augusztus 18-án, a Monterey-i Autóhéten, a The Quail autóipari találkozó keretében került sor.
A Maserati legújabb, limitált szériás szupersportkocsijából – melyet a teljesítmény, a kifinomult dizájn, a luxus, illetve az extrém vezetési élmény jellemez – mindössze 62 darabot gyártottak.
A modenai székhelyű márka legerősebb pályaautójaként bemutatott Maserati MCXtrema minden szempontból különleges autó, melyet kimondottan azoknak gyűjtőknek és lojális ügyfelek számára terveztek, akik egy új modellel szeretnék bővíteni a kollekciójukat és rajonganak az extrém vezetési élményekért.
Az olasz luxusautó-márka legújabb alkotása a Centro Stile és a Maserati csapata közötti kreatív és mérnöki együttműködés eredménye; céljuk egy olyan versenyautót létrehozása volt, amely képes továbbadni a legendás Maserati MC12 örökségét a versenyzés világában, valamint, hogy inspirálják a Maserati jövőbeli versenygyártását is.
„A Maserati MCXtrema-t azzal a céllal alkottuk meg, hogy egy maximálisan exkluzív terméket kínálhassunk, valamint, hogy egy új paradigmát állítsunk fel pályaautóink számára. A modellt azon ügyfeleknek szánjuk, akik különösen odafigyelnek a megkülönböztető részletekre, a legkifinomultabb és leginnovatívabb dizájntól kezdve a kivételes teljesítményig. Az MCXtrema megtestesíti a szigonyos márkára jellemző sportos szellemet, valamint új utat jelöl ki a márkánk számára: elkötelezett a kiváló, kimagasló gyártás iránt, és kompromisszumok nélküli teljesítményével képes kitűnni a luxusmotorgyártás világában” – mondta el Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Veterán járműcsodák Keszthelyen
- Rövidesen a hazai piacra is érkezik a négykerékhajtásos OMODA5
- Igazi klasszikusokkal vesz részt a Maserati a 2023-as Le Mans Classicon
- A Maserati az YCOM-ot választotta partnerének a GT2 bajnokságba való visszatéréshez
- Megérkezett hazánkba a Maserati legújabb modellje
- Újabb üzemanyaghiánytól tart az autósok harmada
- A Continental új megoldása riaszt, ha kisgyermek marad az autóban
- Bridgestone abroncsokkal robban be a vadonatúj Lamborghini Revuelto
- A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
- K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Aumovio: Új mérföldkő a Continental autóipari üzletágában
A Continental Automotive üzletága – amely Aumovio néven önálló vállalattá alakul – újabb stratégiai lépést tett a fenntartható működés és hosszú távú siker irányába: megalapította az Advanced Electronics & Semiconductor Solutions (AESS) fejlesztőszervezetet. Az AESS célja, hogy házon belül tervezzen és teszteljen autóipari félvezetőket, kifejezetten a Continental saját igényeire szabva. A gyártást a vállalat stratégiai partnere, a GlobalFoundries (GF) végzi.
Így teljesítettek az AutoWallis üzletágai 2025 első felében
Az AutoWallis Csoport járműértékesítése 3,4 százalékkal nőtt 2025 első felében, elsősorban a korábban lezárt cseh akvizícióknak köszönhetően. A használtautó-eladások és a szervizórák száma továbbra is jelentősen, több mint 50 százalékkal bővült, emellett a rövid távú autókölcsönzés iránti kereslet is növekedett.
Innováció a napfény erejével: Neumann Solar Team az ausztrál versenyen
A Neumann János Egyetem ismét nemzetközi figyelmet kelt egyedülálló technológiai újításával: hallgatók és oktatók közösen fejlesztették azt a napelemes járművet, amellyel részt vesznek a világ egyik legjelentősebb fenntarthatósági és mérnöki versenyén, az ausztrál Bridgestone World Solar Challenge-en.
Okosautópálya Budaörsnél: Itt épül a jövő közlekedése
Nemzetközi szinten is kiemelkedő fejlesztés valósult meg az M1–M7 autópálya közös szakaszán: a közelmúltban helyeztek üzembe egy olyan digitális rendszert, amely a forgalom valós idejű érzékelése és modellezése révén a jövő közlekedésének kulcseleme lehet. Az új infrastruktúra nem csupán az intelligens vezetéstámogató rendszerek bemutatóprojektjeként szolgál, hanem ideális környezetet biztosít az önvezető járművekhez kapcsolódó fejlesztések tesztelésére is.
Megállíthatatlan a Continental: 2025-ben is tesztgyőztes lett
A Continental AllSeasonContact 2 abroncs nyerte el az ADAC (Németország), a TCS (Svájc) és az ÖAMTC (Ausztria) által végzett 2025-ös négyévszakos gumiabroncs-teszt első helyét. A vizsgálat során 16 különféle gyártó – európai, ázsiai és amerikai márkák – 225/45 R17 méretű abroncsait hasonlították össze. A hét különböző teszten a Continental terméke holtversenyben végzett az élen, „különösen ajánlott” minősítéssel és 2,3-as átlagos értékeléssel.