Budapesti Közművek: Innováció és egységesítés az ügyfélszolgálatban
Jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt időszakban a fővárosi közszolgáltatók hatékonyabb, fenntartható működése és modernizálása érdekében létrehozott Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. A szolgáltatások színvonalának javítása és az egységes működéshez szükséges integrált vállalatirányítás megvalósítása érdekében bevezették az SAP S/4HANA rendszerét és az SAP Service Cloud megoldást.
Eredetileg a Budapesti Közművek jogelődje, a Főtáv kezdeményezésére indult el az a több lépcsős integrált informatikai fejlesztés, melynek eredményeképpen a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. új és korszerű rendszert indított az ügyfélszolgálati feladatok ellátásához. A hulladékgazdálkodás, köztisztaság, kertészet, kéményseprés, távfűtés és temetkezés feladatait a fővárosban és részben annak környékére is kiterjedően ellátó szervezet informatikai korszerűsítése részeként az elavult SAP R3 rendszer és a széttöredezett, egyedi fejlesztésekből álló SAP CIC 0 modul helyett a Budapesti Közműveknél az SAP S/4HANA és az SAP Service Cloud megoldásokkal modernizálták a rendszert. Ezt 2022. folyamán továbbfejlesztették, az SAP Business Technology Platformján lebonyolítva az adatmigrációt.
A fő cél az volt, hogy a Budapesti Közművek egyetlen platformon egyesítse adatbázisait, ügyfeleinek végzett tevékenységeit, beleértve a törzsadatokat, a műszaki, pénzügyi, bérszámfejtési és számlázási adatokat is. Ezáltal létrejött egy közös tranzakciós felület, amely könnyebbé teszi az ügyintézők számára az egyes folyamatok intézését, és elosztja a feladatokat és bejelentéseket a szakterületek között.
Az átállás első szakaszának eredményeként 268 000 ügyfél és 263 000 fogyasztási hely került át az új rendszerbe. Az integráció során a Budapesti Közművek mintegy 30 interfészének kezelésére volt szükség, amely az információkat öt különböző ügyviteli rendszerből nyerte. A korábban használt SAP Integration Suite platform licensze lejárt, de a folyamatot sikeresen átvitték az SAP BTP platformra az SAP szakmai támogatásával mindössze két hónap alatt. Ezáltal az üzleti és műszaki közmű területek is megfelelő támogatást kaptak.
„Ez a rendszerintegráció által inspirált korszerűsítés tipikus példája azoknak a projekteknek, melyek kizárólag megfelelő szakmai előkészítéssel, elkötelezett megrendelővel és gyakorlott partnerekkel vezethetnek sikerre. Az ilyen összetettségű üzleti transzformációk ezek nélkül biztosan halálra vannak ítélve, vagy csak jelentős többletköltséggel terelhetők a helyes kerékvágásba” – mondta a bevezetés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. „Szakmai tapasztalataink birtokában azonban garantálható, hogy különböző állományokból egy sokkal magasabb szintű, mind a megbízónak, mind pedig az ő ügyfeleinek megelégedésére szolgáló rendszer jöjjön létre.”
Az egységesítés során nagy hangsúlyt fektettek a sztenderdizálásra és a minimális egyedi fejlesztésekre. Az SAP Service Cloud megoldás bevezetése az SAP S/4HANA rendszerrel összekapcsolva különösen fontos volt, mivel egységes és hatékony CRM megoldást biztosított minden közszolgáltatási területen. Az SAP CIC 0 helyett ma már az SAP Service Cloud jelenti a közös felületet, amely minden szükséges ügyféladatot összefog felhőalapon.
Az átalakulás eredményeként a Budapesti Közművek tovább erősítette a hatékonyságot, a szolgáltatás minőségét és az ügyfélorientáltságot. Az új, egységesített ügyfélszolgálati rendszer lehetővé teszi a gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést, és megteremti a lehetőséget az ügyféladatok és folyamatok egységes kezelésére. A Budapesti Közművek az SAP Service Cloud megoldásban hosszú távon gondolkodik a fejlődési lehetőségek kiaknázása érdekében, hiszen további funkciók bevezetésével a jövőben felmerülő kihívásokra és új igényekre is választ kínál a rendszer.
Kapcsolódó cikkek
- Gyorsabb és hatékonyabb lett az eMAG ügyfélszolgálat a hibrid chatbot bevezetésével
- A digitalizáció elengedhetetlen a fejlődésben
- SAP-vel pörgetik fel a körforgásos gazdaságot is
- Felgyorsítja stratégiai átalakulását a Maersk
- Ötéves digitális átalakítási program elindításáról állapodott meg a Diageo az SAP-val és az IBM-mel
- Akadálymentesítette a Coldplay karbonlábcsökkentő turnéapplikációját az SAP
- A mesterséges intelligencia korának üzleti megoldásait mutatta be az SAP
- Új digitális lábakon áll a PEZ
- A vásárlói lojalitás erősítésében segít a SAP
- A vásárlói élmény jövőjét formálja bemutatótermével és szoftveres megoldásaival az SAP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.
A dentsu bemutatta a 2025-ös év 10 fő médiatrendjét
A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózat idén 15. alkalommal tette közzé immár hagyományosnak számító elemzését a következő évre várható médiatrendekről. A „The Year of Impact” címet viselő kiadvány, amelynek összeállításában a dentsu médiaügynökségeinek, a Carat, a dentsuX, illetve az iProspect cégek szakemberei vettek részt a világ minden tájáról, tíz fő médiaipari tendenciát azonosít be, amelyek négy átfogó témakör köré csoportosíthatók: (1) a generatív mesterséges intelligencia (AI) valós hatóerővé vált, (2) a történetek egyre kiterjedtebb stratégiai szerepet kapnak, (3) felértékelődik a minőség, illetve (4) a technológia és az alkalmazási szokások eltérően oszlanak meg a különböző régiókban.