A magyarok több mint fele használ ár-összehasonlító oldalakat online vásárlás során

forrás: Prím Online, 2023. szeptember 9. 10:15

A magyarok jelentős része vásárol online, a 18-65 év közöttiek 35 százaléka legalább havonta egyszer, 17 százalék pedig legalább hetente egyszer tesz így – derült ki az OTP Mobil és a Reacty Digital friss, reprezentatív felméréséből. 

Az eredmények arra is rávilágítottak, hogy a vásárlókra jellemző az alaposság és az árérzékenység: több mint kétötödük nem sajnálja rászánni az időt a termékkel, szolgáltatással kapcsolatos részletes tájékozódásra egy-egy rendelés előtt. A megfelelő informálódás azonban a másik oldalról is fontos, a vásárlási szokások feltérképezése és megértése ugyanis elengedhetetlen a sikeres vállalkozáshoz, webshop üzemeltetéshez.

 

Az e-kereskedelem és az online piacterek feltörekvése egyre szembetűnőbb*. Az OTP Mobil legfrissebb felmérése szerint**  a 18-65 éves magyarok háromnegyede legalább évente néhány alkalommal vásárol online – legalább hetente egyszer 17 százalék, havonta pedig 35 százalék tesz így. Termékek esetében a divat és a műszaki cikk, míg szolgáltatásoknál a különböző előfizetések, valamint a szállásfoglalás a legnépszerűbb online vásárolt kategória. A műszaki cikkekre átlag felett jellemző, hogy piactereken választják ki őket, míg a szállás egyértelműen az a szolgáltatás, amit legtöbben közvetítő oldalon keresztül foglalnak le.

 

Freepik

 

A digitális kereskedelem felé való elmozdulás, valamint az online piacterek által kínált kényelem és elérhetőség azonban nem jelenti azt, hogy a vásárlók gondolkodás nélkül bármit betesznek a virtuális kosarukba. A kutatásból kiderül, hogy az online vásárlók több mint kétötöde (44 százalék) kifejezetten alapos és rászánja az időt a tájékozódásra egy-egy rendelés előtt. Ez többek között a webáruház saját oldalának, a különböző keresőoldalaknak, valamint az értékeléseknek az átböngészését jelenti. A nők jellemzően inkább 2-3, míg a férfiak akár 4 vagy több forrást is használnak, ami segíti őket abban, hogy biztosan a számukra legmegfelelőbb terméket/szolgáltatást rendeljék meg.

 

A felmérés eredményei arra is rávilágítottak, hogy a magyarok nem csak alaposak, de árérzékenyek is: a termék vagy szolgáltatás jó ára, illetve a kedvező kiszállítás sokaknál kiemelt szempont a webshop kiválasztásakor. Ezt igazolja az is, hogy a megkérdezettek több mint fele (54-56 százaléka) használ ár-összehasonlító oldalakat. Az alacsonyabb árakkal pedig egy-egy apró ajándék vagy egyedi webshop design, más webshopos nyereményjáték is csak nehezen tud versenyezni. 

 

A fogyasztói magatartás formálódásában a jelenlegi gazdasági helyzet is szerepet játszik, hiszen egyre többen keresik a pénztárcabarát, költséghatékony megoldásokat. Az online piacterek pedig lehetőséget adnak arra, hogy a vásárlók megtalálják a versenyképes árakat és ajánlatokat. Az e-kereskedelem további előnye, hogy kényelmesen, a kanapénk nyugalmából böngészhetünk a termékek és szolgáltatások között és néhány kattintással, egyszerűen megvásárolhatjuk a számunkra leginkább tetszőt. 

 

„Szeretnénk e-kereskedelmi, kereskedelmi partnereinket támogatni, hogy a lehető legjobban tudjanak teljesíteni ebben a kihívásokkal teli időszakban. Ennek érdekében több olyan aktivitással, kampánnyal is készülünk, amelyek a mindennapi üzletmenethez értékes tudást adnak, illetve közvetlenül is hatással lehetnek a tranzakciószám növelésére. Egy ilyen nyereményjátékra épülő kampányt zártunk sikeresen július végén és hamarosan több hasonló aktivitást is indítunk a SimplePay partnerek bevonásával. Emellett az edukációs szerepvállalásunkat is rendkívül fontosnak tartjuk, éppen ezért rendezzük meg október 18-án a SimpleTrends Konferenciát” – nyilatkozta Szabó Gergő, az OTP Mobil marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.

 

______________________

*https://www.ksh.hu/stadat_files/ikt/hu/ikt0019.html

**Az OTP Mobil felméréséről: Online kérdőíves felmérés a 18-65 éves magyar lakosság körében. Minta: 1200 fő, nem, kor, iskolai végzettség és régió szerint reprezentatív. Az adatfelvétel ideje: 2023. június 16. – július 3.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már csak pár napig érvényesek a 2024-es autópálya-matricák

Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy február 1-től kizárólag a 2025-re érvényes éves matricákkal lehet közlekedni hazánk gyorsforgalmi útjain. Január 31-én mintegy 3,5 millió éves országos és éves vármegyei autópálya-matrica jár le, miközben ismét emelkedtek az árak és a büntetések. Mivel Magyarországon még mindig kiugróan magas az autópálya használattal kapcsolatos büntetések aránya, az autópályamatrica.hu szakértői azt javasolják: aki csak teheti, vásároljon éves országos matricát, mert ez a legbiztosabb módja annak, hogy ne legyen probléma és mert akár egyetlen büntetés is jóval többe kerülhet.

2025. január 26. 12:13

Már javában zajlik a beiratkozás a Logiscool második félévi kurzusaira

A digitális világ rohamos fejlődése és a mesterséges intelligencia térnyerése miatt elengedhetetlen, hogy a gyerekek már korán megismerkedjenek a digitális írástudás alapjaival, és fokozatosan fejlesszék képességeiket. Minél korábban, annál jobb! – vallja a Logiscool, a gyermekek digitális írástudás és programozás oktatásának nemzetközi szakértője. 

2025. január 26. 10:34

Podcastok forradalma: Így lesz 2025-re Magyarországon is a marketing egyik leghatékonyabb eszköze a „tévés rádióműsor”

A márkák és mikrofonok találkozása évek óta az egyik legdinamikusabban fejlődő marketing terület. Iparági becslések szerint csak az Egyesült Államokban 135 millió ember hallgat havonta legalább egy podcastot, de az online műsortípus hazánkban is kétévente duplázza a népszerűségét. Most nagyjából 1,5 millió magyar, azaz a netezők 20 százaléka követ valamilyen podcastot rendszeresen. Közülük egyre többen nézik is azokat! Az AllSet Media január 21-én publikált „Magyarországi social media előrejelzés 2025” jelentésében a saját adataira alapozva úgy becsüli: idén akár 30-40 százalékkal is nőhet a videó alapú céges kommunikáció.

2025. január 25. 15:43

AI Act megfelelőség – A vélt versenyelőnyből súlyos bírság lehet, ha nem tartjuk be a szabályokat

Az AI-technológiák jelentős előnyöket kínálnak a vállalatok számára, ugyanakkor helytelen használatuk súlyos következményekkel is járhat. Az Európai Unió mesterséges intelligencia rendelete alapján 2025. február 2-tól akár 35 millió eurós vagy az éves globális árbevételük 7 százalékának megfelelő bírságot jelenthet a tiltott AI-tevékenységet végző vállalatok számára. A szabályozásnak való megfelelés védelmet nyújt a bírságokkal és reputációs károkkal szemben.

2025. január 25. 13:51

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben

2025. január 23. 19:26

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54