A Netflix nyugdíjazta a DVD-t, a Vaterán viszont egyre népszerűbb a formátum
A streaming videoszolgáltatások térhódítása ellenére a DVD-filmek eladása nem hogy nem csökken, hanem konkrétan emelkedik a Vaterán. Téves elképzelés, hogy a legtöbben romantikus filmeket rendelnek, mert a vígjátékok, akciófilmek és drámák kelendők. Bár sokkal jobb kép- és hangminőséget kínál, a Blu-ray lemezek sosem érték be a DVD-k népszerűséget, és az eladási trendek alapján már nem is fogják.
Szeptember utolsó péntekén adta fel az utolsó filmlemezt az egyik ügyfelének az Egyesült Államokban eredetileg postán keresztül igénybe vehető DVD-kölcsönzőként indult Netflix. Míg a streamingóriás végül leépítette szolgáltatását, egy minimális 2019-es minimális csökkenést leszámítva a Vaterán 2016 óta újra emelkednek a DVD-filmek eladásai: 2023 első kilenc hónapjában már csaknem 44 ezer tranzakció (amely akár több filmre, vagy kollekcióra is vonatkozhat) valósult meg.
Dehogy csökkennek, nőnek a DVD-eladások!
Mindez azt jelenti, hogy az idei év háromnegyede alatt már csaknem két és félszer annyi DVD-eladás volt a piactéren, mint a 2016-ban, és kilenc hónap alatt ötödével több Vaterán eladásra kínált DVD-lemez talált gazdára, mint tíz éve egy teljes esztendő alatt.
A DVD-filmek árai az utóbbi tíz évben nagyjából azonosak voltak a Vaterán, 1300 forint körüli átlagáron mentek el a lemezek, ami vélhetően a pandémia nyomán megnőtt kereslet alatt 200 forinttal emelkedett 2020-ban és 2021-ben. Tavaly újra a korábbi átlagár körüli összegért fogytak a lemezek, az idei év átlaga pedig 1200 forint alatti.
Nem a romantikus filmek a legkelendőbbek
E sorok írásakor a Vaterán kiadástól függően 300-2500 forintos áron kínálják eladásra a Netflixtől a legtöbb alkalommal DVD-n kikölcsönzött, A szív bajnokai című filmdrámát, amely Michael Oher amerikaifocista életét dolgozta fel. A piactér számai azt a sztereotípiát is egyértelműen cáfolják, amely szerint a DVD-filmeket szinte csak romantikus filmekre vágyó nők vásárolják, ez a műfaj ugyanis csak a tizedik legnépszerűbb a platformon az utóbbi három év eladásai alapján.
A legnépszerűbb filmes műfajok a Vatera DVD kategóriájában
1. Vígjátékok, humor, szatíra
2. Akciófilmek
3. Drámák
4. Horrorok, thrillerek
5. Mesék, rajzfilmek, animációk
6. Sci-fi, fantasy filmek
7. Krimik
8. Klasszikus filmek
9. Háborús, történelmi filmek
10. Romantikus filmek
Inkább a vígjátékok, akciófilmek és drámák a legkelendőbbek, de sokan vesznek meg teljes tévésorozat-kollekciókat, az utóbbi egy év legdrágábban eladott tétele például egy 159 990 forintért leütött Columbo-gyűjtemény volt. Tizenkét évvel ezelőtt egy felhasználó 190 ezer forintért vette meg a Star Trek 28 évados kollekcióját optikai lemezen.
Vagyont érő DVD-k, rétegtermék Blu-rayek
A mindenkori vaterás toplistát egy félmilliós tétel vezeti, amelynek vásárlója egy 1598 darabos, eredeti lemezeket tartalmazó filmgyűjtemény birtokosává vált két évvel ezelőtt. Egy joglejárat miatt extrém ritkának számító hazai kiadású A hó hatalma DVD is rekorder, a dán-német-svéd akcióthrillert 299 981 forintért ütötték le a Vaterán 2020-ban.
A CD/DVD-lejátszók eladásai az utóbbi tíz évben folyamatosan csökkennek a Vaterán, bár az első pandémiás év ideiglenes növekedést hozott. Idén legfeljebb napi néhány ilyen eszköz talált gazdára, ami azt mutatja, hogy a legtöbb vásárló még mindig rendelkezik valamilyen DVD-lejátszásra alkalmas eszközzel
A sokkal jobb kép- és hangminőséget nyújtó Blu-ray lemezekből az utóbbi tíz évben nagyjából tizedannyi fogyott a Vaterán, mint a DVD-filmekből – bár a napi féltucat körüli tranzakciószámot ez a formátum már 9 éve stabilan tartja. Ez idő alatt a 4 ezer forint körüli átlagos eladási ár 5-6 ezer forint közöttire emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- A mozipremier a Vaterán is megdobta a Barbie-kínálatot
- Egyre többen vesznek analóg fényképezőgépet a Vaterán
- Kiválik a Vatera az eMAG-ból, a cégcsoport tovább erősíti fókuszát a helyi e-kereskedelemben
- Komoly pénzeket adnak a régi számítógépekért
- A Vaterától algoritmusok és ügyfélszolgálatosok rémítik el az online csalókat
- Már toronymagasan előzik a zenei CD-k a bakelitlemezeket a Vaterán
- Közel tízezer használt termék talált új gazdára a Vatera Green Fridayen
- Idén Green Fridayt rendez a Vatera
- Magyarországra is megérkezett a késleltetett fizetési lehetőséget biztosító online piactér
- A Vaterán éli reneszánszát a szódásüveg, a gombfoci és a képeslap is
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több mint 650 ezer nevezés érkezett a Huawei nemzetközi mobilfotós versenyére
Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új, izgalmas perspektívából örökítik meg. A három fődíjas pályamű készítői fejenként 10 ezer dolláros pénzjutalomban részesültek. A versenyt idén nyolcadik alkalommal szervezték meg, hogy megmutassák, az egyszerű pillanatok is művészivé válhatnak a kreativitás és a megfelelő eszközök segítségével.
Így juthat olcsón prémium telefonhoz a család karácsonyra
Az okostelefon, a tablet és a laptop idén is a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok közé tartozik, de a gazdasági mutatók és az emelkedő árak miatt a vásárlók ott spórolnak, ahol tudnak. Egy felújított eszközzel nem kell lemondani az értékes karácsonyi ajándékról, hiszen jelentősen kíméli a családi kasszát egy új készülék megvásárlásához képest. A Rejoy összegyűjtötte az idén karácsonykor a legjobb vételnek számító mobil eszközöket.
Az ASUSTOR NAS-eszközök segítenek felkészülni az AI jövőjére
A mesterséges intelligencia korszakának rohamos fejlődésével párhuzamosan a tárolási technológia is fejlődött, a felhőalapú tárolás és a biztonsági mentés az AI-alkalmazások alapvető elemévé vált. Hogy megfeleljen az exponenciális adatnövekedés kihívásainak, az ASUSTOR bemutatta a Lockerstor Gen3 sorozatot, a KKVK igényeihez tervezett professzionális felhőalapú NAS-t. Kiváló multitasking teljesítményével, nagy sebességű hálózatával, gazdag funkcionalitásával és rugalmas bővíthetőségével ideális választást jelent a vállalati AI továbbfejlesztéséhez.
Elindult az NMHH Podcast 2. évada, fókuszban az online gyermekvédelem témájával
Új évaddal jelentkezik decembertől az NMHH Podcast. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) sorozata ezúttal a gyermekek online biztonságával, valamint az ehhez kapcsolódó legfrissebb trendekkel és követendő példákkal foglalkozik. Az első adás már fel is került a hatóság közösségimédia-felületeire.