Tegnapra kérem! Egyre türelmetlenebbek az online vásárlók
A közelgő Black Friday és karácsonyi időszakban az online vásárlók megfelelő kiszolgálása a kereskedők elemi érdeke. Nem elég jó áron, jó minőségben, de időben is hozni kell az elvárásokat és van hova fejlődni. Egy friss hazai felmérés szerint minden második online vásárló tapasztalt már kiszállítási késedelmet (49%) az elmúlt évben, minden harmadik késés a 2 napot is meghaladta. A legtürelmetlenebbek akkor vagyunk, ha élelmiszert rendelünk, akkor 2 órát is alig bírunk várni. Az is kiderült, ingyenes visszaküldést szeretnénk a legtöbben, ha valamin változtathatnának.
Ennyit késtek a csomagok
A közelgő Black Friday és karácsonyi roham előtt végzett felmérésben a Cégmenedzser Szoftver Kft.* azt vizsgálta, mi kell ahhoz, hogy mind a vásárló, mind a kereskedő elégedettebb legyen a legnagyobb forgalmat lebonyolító időszak után. Egy több mint 600 online vásárló bevonásával készült felmérés egy kevésbé vizsgált faktorra, az időre is rákérdezett. A válaszokból kiderül, a fogyasztók felének késett már a megrendelt csomagja az elmúlt évben. Az előre meghirdetett szállítási időhöz képest az átlagos késés 23 óra volt.
A türelmi idő egyre fogy
Az időfaktor azért is kritikus, mert a kiszállítási türelmi idő egyre fogy, mind globális, mind hazai trendek szerint. A The Future Shopper Report** felmérése szerint világszerte a fogyasztók közel fele (48%) gyorsabb kiszállítást szeretne, ha egy dolgot megváltoztathatna az online vásárlása során. A fogyasztók által elvárt átlagos globális szállítási idő a 2022-es 2,36 napról 2023-ra 2,15 napra csökkent.
Nemzetközi porondon az elvárások termékkategóriánként nagyban eltérnek: az egészségügyi és gyógyszeripari termékek, valamint az alkohol és a pénzügyi termékek esetében is az átlagosnál gyorsabb szállítást várnak el a nemzetközi színtéren vásárlók, a várható szállítási idő ezekben az esetekben 1,59 és 1,73 nap között mozog. A grafikon másik végén a gépjárművek és kiegészítők, valamint a ruházat és divat kategóriák találhatók. A fogyasztók ezekben a kategóriákban mutatnak nagyobb türelmet.
A magyar vásárlók sem a türelmükről híresek
A Cégmenedzser felmérése a magyar piacot vizsgálta. Az eredmények szerint az ételkiszállítást érthető módon szinten azonnal kérjük (93% várja 2 órán belül), de a magyar válaszadók megdöbbentő, 37%-a nyilatkozott úgy, hogy az élelmiszerszállításra is csak 2 órát hajlandó várni, hasonlóan a nemzetközi számhoz, ami 40%. Az egyéb FMCG-termékek, például az egészségügyi és gyógyszeripari termékek vagy az alkohol nálunk is TOP helyezést értek el, itt is ultragyors kiszállítást várunk; a fogyasztók közel fele 24 órán belüli szeretné megkapni ezeket a termékeket.
Meglepő, hogy minden kereskedelmi területen vannak vásárlók, akik 2 órán belül várják el a szállítást, illetve, hogy a megkérdezettek közel egyharmada a játékok, szépségápolási termékek kiszállítását is egy napon belül várná el.
“Az időfaktorral kapcsolatos szállítási problémák hátterében gyakran a vállalatok belső folyamatainak és erőforrás-kezelésének hiányosságai állnak, amelyek hosszútávon befolyásolják a vásárlói elégedettséget, a hírnevet, de középtávon hatnak a cég árbevételére is.” – mutatott rá Jagodics Tamás, a Cégmenedzser Szoftver Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
Kereskedők, ezekre figyeljetek!
A Cégmenedzser felmérése arra is rákérdezett, mitől lennének még elégedettebbek az online vásárlók, azaz milyen területen fejlődhetnének még az online kereskedők.
A vásárlók válaszai egyértelműen jelzik, hogy az online vásárlásokkal kapcsolatos elvárások növekednek. A fogyasztók több mint 60%-a ingyenes visszaküldést vár el, de hasonló arányban szeretnének hiteles(ebb) véleményeket olvasni az online piactereken, és az egyszerűbb termékvisszaküldés is kulcsfontosságú faktor már.
A válaszadók közel harmadának (28,3%) fontos, hogy lássa az aktuális készleteket, és gyors információkat kapjon a megrendelés státuszáról (24,7%). A gyorsabb kiszállítás minden 5. embernek kulcskérdés.
“A vásárlók információ éhsége olyan, amit azonnal ki kell elégíteni, hogy ne veszítsük el őket; egy vállalatirányítási rendszer képes kezelni a készletezési, termékkezelési folyamatokat, így lehetővé téve a termékek gyorsabb kiszállítását, ill. cseréjét. Az automatizmusok összességében a teljes e-kereskedelmi folyamatot hatékonyan támogathatják.” – kommentálta a Cégmenedzser Kft. vezetője.
__________________________
* Cégmenedzser online felmérés, online vásárlók, 2023 október, 650 fő
**The Future Shopper Report, 2023
Kapcsolódó cikkek
- Online és az üzletekben is elérhető kedvezményekkel indult a Black Week a Telenornál
- Black Friday és karácsony – mire figyeljünk az online vásárlásnál?
- GLAMI: a magyarok közel fele tervez divatcikkeket vásárolni Black Friday alkalmával
- Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve
- Grandiózus karácsonya lesz az e-kereskedelemnek
- Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom
- Szigorúan csak évente egyszer tart Black Friday-t az eMAG
- Black Friday: erre figyeljen, ha nem akarja saját kezűleg felcipelni az emeletre az új szárítógépét
- Online játékvásárlási Black Friday rekordok, érdekes trendek
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
A CFO-k felvették a technológia diktálta tempót
A hazai pénzügyi vezetők (CFO-k) egyre komfortosabbak az új technológiai megoldásokkal, de komplexebb szabályozói megfelelésekkel és folyamatos költségcsökkentési nyomással kell szembenézniük. Arra számítanak, hogy az automatizáció és a digitalizáció térnyerése alapvetően alakítja át a szerepüket – derül ki a PwC 6. alkalommal elkészített Pénzügyi Vezetői Felméréséből.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.