Az e-kereskedelmi cégek 41 százaléka a tavalyinál kisebb karácsonyi forgalomra számít
A visszafogott várakozásokat alátámasztják az online kereskedőknek a Black Friday kapcsán szerzett tapasztalatai is. A teljes megkérdezett kör 45 százaléka szervezett akciót erre az időszakra, és az akciózók több mint kétharmada (69%) számolt be arról, hogy a fekete péntek forgalma alulmúlta előzetes várakozásaikat. A beszámolók 46 százaléka jelzett a tavalyinál kisebb forgalmat, ami azt jelenti, hogy nem csupán az infláció mértékével, hanem azt meghaladó mértékben csökkent reálértékben az online kereskedők árbevétele. A kosárérték a tavalyihoz hasonló szinten állt: a webáruházak 29 százaléka nem tapasztalt változást tavalyhoz képest, ugyanakkor 36 százalékuk növekedésről, 35 százalékuk pedig csökkenésről számolt be.
A lehetséges okok között a legtöbb válaszadó azt jelölte meg, hogy a lakosság most kevesebb elkölthető pénzzel rendelkezik, de valószerűnek tartják azt a magyarázatot is, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben sokan a kivárást és a tartalékolást helyezték előtérbe.
„A hazai kereskedők által érzékelt piaci visszaesés valós jelenség, de annak mértéke a teljes e-kereskedelmi szegmensben kisebb mértékű lehet, mivel idén a vásárlók a tavalyinál nagyobb mértékben rendelnek külföldön bejegyzett webáruházaktól – mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. – Továbbra is érvényes marad az a hosszú távú tendencia, hogy a kereskedelmi forgalom fokozatosan tolódik át az online térbe. Így teljes piacot tekintve arra számíthatunk a karácsonyi szezonban, hogy a megrendelések száma idén is eléri a tavalyi mértéket, a megrendelt küldemények átlagos értéke pedig valószínűleg szintén stagnálni fog.”
Kapcsolódó cikkek
- Tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
- Rekordot döntenek-e a futárszolgálatok?
- Erre nem számítottunk – megtorpant az online kiskereskedelem
- A magyarok több mint fele használ ár-összehasonlító oldalakat online vásárlás során
- CBRE: Az e-kereskedelem egyre nagyobb teret hódít
- Egyre több ellenőrzést indít az adóhatóság az e-kereskedelemben
- Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- A kisboltok sorsára juthatnak a magyar webshopok
- Az e-kereskedelmet is átalakította tavaly a visszafogott lakossági fogyasztás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fenntartható abroncsok: újrahasznosított anyagokkal erősít a Continental
A Continental tovább növeli a gumiabroncs-gyártás során felhasznált megújuló és újrahasznosított anyagok mennyiségét. A körforgásos gazdaság szemléletéhez igazodva a vállalat partnereit is ösztönzi fenntarthatóbb alapanyagok fejlesztésére és szállítására. 2024-ben az abroncsok átlagos anyagösszetételében 26 százalékot tettek ki a megújuló és újrahasznosított összetevők, ezt az arányt pedig öt éven belül legalább 40 százalékra kívánják emelni.
Robotok Biatorbágyon: a Kifli.hu megnyitotta jövőbe mutató logisztikai központját
A Kifli.hu több tízmillió eurós beruházással hozta létre új logisztikai központját Biatorbágyon. A 16 500 négyzetméteres létesítmény az online szupermarket cseh anyavállalata, a Rohlik Group eddigi legnagyobb fejlesztése. A központban a legmodernebb automatizálási megoldások működnek, amelyek jelentősen növelik a kapacitást, gyorsabb kiszállítást tesznek lehetővé, és még szélesebb választékot kínálnak a vásárlóknak.

