Megjelent az IAB Hungary Programmatic Kisokos 2023-as kiadványa

forrás: Prím Online, 2023. december 12. 10:08

Mi az a waterfall modell, és mi a baj vele? Mi az a header bidding? Milyen alapvető targetálási taktikák léteznek? És mekkorára nőhet az automatizált hirdetések piaca? – többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a hazai programmaticot már használó vagy azzal még csak ismerkedő szereplőket segítő Programmatic Kisokos 2023 kiadvány, amely mától az iab.hu weboldalán teljes terjedelmében elérhető.

Magyarországon először az IAB Hungary Programmatic Munkacsoportja készített 2017-ben a programozott médiavásárlást részletesen bemutató, minden marketinges számára hasznos útmutatót. A digitalizáció terjedése és a transzparencia iránti növekvő igény azonban az elmúlt években további lendületet adott a hazai programmatic ökoszisztéma számára, ezért a helyzetre reagálva a munkacsoport is frissítette kiadványát. 

 

 

“A hazai automatizált hirdetések fejlődése vitathatatlan, az eddigi növekedést is számos kihívás és lehetőség határozta meg. Az ezzel járó változások kapcsán aktualizáltuk a kiadványunkat, amely az idei évre a kétszeresére bővült. Megőriztük benne a korábbi alapokat, kiegészítettük azokat az iparág aktuális trendjeivel, de olyan kérdéseket is körbejártunk, mint például azt, hogy milyen jogszabályoknak kell megfelelni, mi várható a cookieless világ után és milyen megoldások lehetnek a helyzetre” – fogalmazott Zsatkulák István, a Programmatic Munkacsoport vezetője, miközben hozzátette, a kiadvány anyagát úgy állították össze, hogy tapasztalattól és tudástól függetlenül mindenkit segítsen elkalauzolni a programmatic világ összetett rendszerében. 

 

A Programmatic Kisokos 2023 kiadványban kibővült a legfontosabb definíciókat gyűjtő fogalomtár és olvasói többek között már az alábbi témákban is elmélyedhetnek:

● Hogyan alakult a programmatic piac 2019 és 2022 között? Mennyit költöttek automatizált módon a hirdetők?

● PPC vagy programmatic? Hol van szerepük a médiamixben?

● Mi az a brand safety? 

● Miért szükséges az Ad Verification, és mit vizsgál?

● Milyen formátumokkal lehet hirdetni programmaticban, és egyáltalán kinek, mikor, milyen célok elérésére ajánlott az automatizált hirdetés?

 

A megújult 2023-as Programmatic Kisokos minden piaci szereplő számára szabadon elérhető az IAB Hungary Dokumentumtárában. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A jövő közlekedése: Tisztán elektromos Ikarus buszok a MÁV flottájában

A Zöld Busz Program folytatásaként 2025-ben a MÁV-csoport flottáját 20 új, környezetbarát, tisztán elektromos Ikarus 120e típusú autóbusz bővíti, az Energiaügyi Minisztérium és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával. Az első elektromos busz Keszthelyen kezdte meg működését 2025. március 21-től. Szeptember végéig Komáromban, Tatán, Komlón, Hajdúszoboszlón és Balatonfüreden is elektromos buszok állnak forgalomba.

2025. március 23. 15:40

6 milliárd euró értékű könnyítést kaphatnak az uniós vállalkozások

Az Európai Bizottság bemutatta a fenntarthatósági, adózási és beruházási szabályozások egyszerűsítésére irányuló javaslatcsomagját. Az Omnibus célja, hogy olyan kedvező üzleti környezetet alakítson ki, amely elősegíti a vállalatok növekedését, innovációját és munkahelyteremtését. A javaslatcsomag intézkedései várhatóan jelentős mértékben növelhetik az uniós cégek versenyképességét, amint hatályba lépnek.

2025. március 23. 12:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01