Magyar vállalkozás válhat a közép-európai térség legerősebb piaci szereplőjévé
Szerbiai piacra lépés, szlovén erősítés és a hazai vezető pozíció megőrzése – röviden így lehetne jellemezni az immár 7 országban jelen lévő, magyar tulajdonban működő Prohuman elmúlt egy évét. A vállalat nem titkolt célja továbbra is az, hogy a magyar piacon megszerzett vezető szerepét bővítve régiós szinten is első számú szereplővé váljon. Erre jó esély mutatkozik annak fényében is, hogy egy átfogó kutatás rámutatott: a gazdasági szereplők egyre inkább bíznak a munkaerőkölcsönzésben.
A Prohuman idén tavasszal jelentette be, hogy a szerb CityScope csoport felvásárlásával még tovább erősíti a régió immár 7 országára kiterjedő működését. A felvásárlással a cégcsoport megerősítette, hogy a hazai piacvezető szerep után Kelet-Közép-Európa első számú szolgáltatójává szeretne válni. A szlovén piacon szintén tovább erősítette jelenlétét a vállalat, és idén tavasszal az ottani leányvállalat is felvette a Prohuman nevet.
„A Prohuman mindig is nyitott és dinamikus üzletpolitikát folytatott. Ennek köszönhető a hazai vezető szerepünk és az a nemzetközi terjeszkedés is, amelyre magyar alapítású és hazai tulajdonban lévő cégként kimondottan büszkék vagyunk. Romániában és Szlovéniában már bekerültünk az öt legnagyobb HR szolgáltató közé, aktív szereplők vagyunk Németországban, Ausztriában, míg a Szerbiában nagyot léptünk előre idén a CityScope Csoport megvásárlásával, akik azóta a diákmunka-szolgáltatással is piacra léptek” – mondta el Juhász Csongor a Prohuman ügyvezetője.
Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
2023 folyamán az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából a HR piacon megfigyelhető trendekről. A felmérés rámutatott, hogy bár a munkaerőkölcsönzés egyre elterjedtebb, és évről-évre egyre több vállalat alkalmaz kölcsönzött dolgozókat, még mindig számos tévhit kering körülötte. A kutatás egyik fontos tanulsága volt az is, hogy a megrendelők részéről a versenyképes szolgáltatási díjak mellett a legfőbb elvárás a szolgáltatók felé a gyorsaság.
„A kutatásban számos tévhit is a felszínre került, amellyel nap mint nap találkozunk – mutatott rá Juhász Csongor – Az egyik ilyen a bérek kérdése. Fontos látni, hogy azonos munkakörben minden dolgozónak azonos bér jár, függetlenül attól, hogy milyen konstrukcióban foglalkoztatják, vagy hogy magyar munkavállalóról, esetleg vendégmunkásról van szó. Utóbbiak esetében pedig fontos érteni, hogy a vállalatok és a munkaerőkölcsönző cégek mindig, minden esetben először magyar dolgozók alkalmazására törekszenek, de látni kell, vannak olyan területei az országnak, illetve vannak olyan hiányszakmák, ahol egyszerűen már nincs elegendő magyar munkaerő. Kizárólag ilyen esetekben, a törvényben meghatározott hiányszákmákban van lehetőség vendégmunkások alkalmazására, meghatározott időre, szigorúan ellenőrzött keretek között” – foglalta össze a szakember.
Hozzátette: az egyik legújabb trend a piacokon, hogy egyre több HR-hez kötődő feladatot átadnak a vállalatok a HR szolgáltóknak, így a toborzás mellett például a bérszámfejtést, a lakhatási, utazási, képzési vagy más adminisztrációs jellegű kötelezettségek teljesítését is.
Munkaerőkölcsönzők nélkül már összeomlott volna a régió gazdasága
A Prohuman Csoport hosszú évek óta Európa legkifeszítettebb munkaerőpiacain bizonyítja, hogy minden követ képes megmozgatni az ügyfelek munkaerőigényének és HR-problémáinak megoldására. A vállalat szakemberei szerint hazánkban, a tágabb régióban, de egész Európában is olyan szintű munkaerőhiány alakult ki, amelyet a vállalatok önerőből már képtelenek lettek volna kezelni. A munkaerőkölcsönzők sok esetben olyan területekről is képesek voltak bevonni dolgozókat, ahova egy hagyományosabb eszközökkel működő vállalati HR osztály már nem ért volna el.
„Cégcsoportszinten közel 1 000 belsős munkatársunkkal dolgozunk céljaink eléréséért. Ez pedig nem kevesebb 2024-ben, mint a hazai piacvezető szerep megtartása és nemzetközi jelenlétünk további erősítése. Úgy gondolom, hogy a folyamatos fejlődés és tanulás a siker kulcsa, ezért a jövőben is igyekszünk mindent megtenni, hogy mind ügyfeleink mind pedig a munkavállalók számára a lehető leggyorsabb és leghatékonyabb szolgáltatást nyújtsuk” – emelte ki Juhász Csongor az elmúlt évet értékelve.
Kapcsolódó cikkek
- A Kyndryl a 2023-as év Felelős Munkaadója Magyarországon
- 130 éves lett a Pátria Nyomda
- Daradics Kinga az eMAG Magyarország új ügyvezetője
- Globális innovációs központot nyitott Üllőn a Lenovo
- Az Epson 100%-ban megújuló villamosenergia használatára áll át egész Európában
- Új igazgató a Schneider Electric gyöngyösi gyárában
- A Samsung a világ legjobb munkaadója a Forbes szerint
- A Samsung ismét bekerült a világ öt legjobb márkája közé
- Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics
- Tőzsdére készül a HONOR
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
MediaMarkt: Rekordköltés várható Black Friday alatt
A Black Friday Magyarországon is az egyik legkiemeltebb vásárlási alkalmak egyike, de a MediaMarkt megbízásából készített legfrissebb kutatás szerint a korábbi évekhez képest átalakult az emberek hozzáállása. A felmérés – amelyet a Publicis Group Hungary finanszírozásával és a PwC kivitelezésével készített a vállalat-, azt mutatja, hogy az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a „fekete péntek” már egyre kevésbé bír különleges jelentőséggel.
Januártól a 4iG Csoport 'One' márka alatt egyesíti távközlési kereskedelmi szolgáltatásait
Utolsó szakaszához érkezik a 4iG Csoport távközlési portfóliójának teljes megújítása, illetve egységesítése. A cégcsoport sajtóeseményen jelentette be, hogy 2025. január 1-jétől kivezeti a magyarországi piacról a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech márkákat, és a társaságok ezt követően egységesen One márkanév alatt nyújtják lakossági és vállalati távközlési szolgáltatásaikat.
Átformálják a villamos hálózatokat a Schneider Electric Enlit Europe-on bemutatott újdonságai
Az európai villamos hálózat mintegy 40 százaléka több mint 40 éves, ezért jelentős változtatásokra van szükség, hogy képesek legyenek integrálni az új technológiákat, kezelni a növekvő mennyiségű megújuló forrásból származó energiát és kiszolgálni a jövőbeli fogyasztói igényeket. A Milánóban megrendezett Enlit Europe 2024 kiállításon a Schneider Electric számos innovációt mutatott be, amelyek támogatják a hálózatok üzemeltetőit, hogy megfeleljenek a legújabb kihívásoknak.
A magyar ipari dróngyártás Európa csúcsán
Exkluzív eseményen mutatták be október 30-án az ABZ Innovation Kft. legújabb fejlesztésű drónját, amely jelentős előrelépést jelent a hagyományos tisztítási módszerekkel szemben. Az új technológia különösen alkalmas épületek homlokzatai, tetők, ablakok, valamint napelemek hatékony és biztonságos tisztítására. A drón nagynyomású vízsugár-technológiával hatékonyan és biztonságosan végzi el a nehezen hozzáférhető felületek alapos tisztítását.