Pályázati támogatásokról is döntött a Médiatanács
Az idei év első ülésén a közösségi médiaszolgáltatók műszaki fejlesztéseit lehetővé tevő pályázatok sorsáról döntött a Médiatanács. A KMUSZ2023 keretében összesen 14.610.305 forintot ítéltek meg a nyerteseknek.
Öt pályázónak összesen 14.610.305 forintot ítélt oda a Médiatanács az idei év első ülésén, január 9-én. A KMUSZ2023 pályázaton magyarországi közösségi médiaszolgáltatási jogosultsággal rendelkező médiaszolgáltatók indulhattak folyamatos médiaszolgáltatásuk biztosításával összefüggő műszaki fejlesztések vissza nem térítendő támogatásáért.
A testület ugyanezen az ülésén több médiaszolgáltató működését is vizsgálta. Elmarasztalta az Echo Penisola Kft. által üzemeltetett Siófok 92,6 MHz + Fonyód 101,3 MHz helyi vételkörzetű, kereskedelmi jellegű, Rádió 1 Part állandó megnevezésű médiaszolgáltatást, mivel az a 2023. október 2. és 8. közötti működése során több ponton is megsértette a vállalt műsorstruktúrának megfelelő műsor sugárzására vonatkozó szerződési kötelezettségét. Emiatt a Médiatanács 30.000 forint bírságot rótt ki a médiaszolgáltatóra és egy, a jogsértés tényéről tájékoztató közlemény közzétételére is kötelezte.
A Médiatanács továbbá megállapította, hogy a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. az M1 állandó megnevezésű médiaszolgáltatásán a 2023. július-augusztus-szeptemberi időszakban négy alkalommal is megsértette az Mttv. 33. § (4) bekezdésében foglalt, a reklámok hangerejére vonatkozó rendelkezést, ezért a médiaszolgáltatót figyelmeztetésben részesítette és arra kötelezte, hogy tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményének és tartózkodjék a jövőbeni jogsértésektől. Az idézett rendelkezés szerint a lineáris médiaszolgáltatásban közzétett reklám, televíziós vásárlás és műsorelőzetes, valamint a mindezek közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a néző és hallgató által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké. A Médiatanács a vonatkozó nemzetközi gyakorlatnak megfelelően 3 decibelben határozta meg az átlagos hangerő–emelkedés még tolerálható küszöbértékét.
Nézői bejelentés nyomán vizsgálta a Médiatanács a TV2 Zrt. által üzemeltetett TV2 2023. december 3-án sugárzott „Sztárban Sztár leszek!” (4. évad – 19. rész) műsorát, és úgy találta, hogy a 12-es karikával sugárzott tehetségkutató megfelelt a III. korhatári kategória szempontjainak, így a médiaszolgáltató nem sértette meg a klasszifikációs rendelkezéseket.
A Médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: hatósági eljárások indultak az RTL médiaszolgáltatója ellen
- Újabb eljárást indít a Médiatanács a Rádió 1 szolgáltatójával szemben
- A Médiatanács jelzésére intézkedett a holland társhatóság
- Médiatanács: a Tények Plusz több riportja miatt is eljárás indul
- A Viasat 3, az AXN és egy érdi rádió műsorait is vizsgálta a Médiatanács
- Szeretet, Isten, pénz, bébi: slágerek szövegeit elemezte az NMHH
- Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
- Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
- Nem megfelelő korhatár-besorolás miatt fordult a holland hatósághoz a Médiatanács
- Az Apple TV+ tartalmait vizsgálta a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több száz terminál, nulla készpénz – Így vásárolhatunk a Magyar Nagydíjon
A magyar tulajdonú Festipay gondoskodik a készpénzmentes fizetésről a Hungaroringen megrendezett 40. Formula–1-es Magyar Nagydíj ideje alatt. A cég a pálya teljes vendéglátó-területén több száz érintésmentes terminált üzemeltet, ahol a látogatók bankkártyával, mobiltelefonnal vagy Festipay kártyával fizethetnek. Azok számára, akik készpénzzel érkeznek, feltöltőkártya áll rendelkezésre, amelynek fel nem használt egyenlege a rendezvény végén díjmentesen visszaváltható.
A jövő mérnökei az Audi-gyár fenntarthatósági táborában
Tizenhét ország hallgatóit vonzotta idén a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria közös nyári programja, az Audi Development Camp. Az immár ötödik alkalommal megszervezett tábor idén a fenntarthatóság és az innováció metszéspontján kínál valós ipari kihívásokat a fiatal tehetségek számára. A fókuszban ezúttal az Audi győri gyárának vízgazdálkodási rendszere áll, ESG-szempontú elemzésen keresztül.
Az LG új OLED TV-je nemcsak okos, hanem teljesen vezeték nélküli is
Az LG Electronics bejelentette, hogy világszerte elérhetővé válik legújabb vezeték nélküli OLED televíziócsaládja, az LG OLED evo M5. Ez a modell a vállalat forradalmi True Wireless technológiáját ötvözi a G5 széria kiemelkedő képminőségével és elegáns, falra simuló kialakításával, teljesen új szintre emelve az otthoni szórakozást – kábelek nélkül.
Megállíthatatlan a Continental: 2025-ben is tesztgyőztes lett
A Continental AllSeasonContact 2 abroncs nyerte el az ADAC (Németország), a TCS (Svájc) és az ÖAMTC (Ausztria) által végzett 2025-ös négyévszakos gumiabroncs-teszt első helyét. A vizsgálat során 16 különféle gyártó – európai, ázsiai és amerikai márkák – 225/45 R17 méretű abroncsait hasonlították össze. A hét különböző teszten a Continental terméke holtversenyben végzett az élen, „különösen ajánlott” minősítéssel és 2,3-as átlagos értékeléssel.
Az egészség a csuklónkon múlik? – Európa okosóra-használati trendjei
Az okosórák használata jelentős hatással lehet arra, mennyire figyelünk oda az egészségünkre – derül ki egy friss kutatásból, amelyet az Ipsos végzett a Huawei megbízásából. Az európai válaszadók több mint 80%-a számolt be pozitív életmódbeli változásokról, például rendszeresebb mozgásról és jobb alvási szokásokról, miután elkezdtek okosórát viselni. Ez is azt mutatja, hogy egyre többen fordulnak tudatosabban egészségük felé.