Megoldódik egy eddig elásott hulladéktípus újrahasznosítása
Magyarországon egyedülálló gépsort állít működésbe a Hamburger Recycling Hungary Kft. A technológia lehetőséget nyit a logisztikában tömegesen használt ipari pántolószalagok újrahasznosítására, amire hazánkban eddig nem volt mód. Az idén 30 esztendős vállalat új ügyvezetője az indulást követő első évben nagyjából 3000 tonna feldolgozását tűzte ki célul ebből a PET- vagy PP-alapú hulladéktípusból.
Mióta Kína 2018-ban leállította a hulladékok importját, a csomagoláshoz és szállításhoz használt ipari pántolószalagok Európában nagyrészt a lerakókba, a föld alá kerülnek. Az osztrák Prinzhorn Csoport egyik magyar leányvállalata, a budapesti, lakossági szelektív hulladék nagy részét is kezelő Hamburger Recycling Hungary Kft. kezdeményezésére nemsoká ezt a hulladéktípust is sikerül bekapcsolni a körkörös gazdaságba, mert Lőrinciben a cég felállított egy ehhez szükséges, korszerű gépsort.
„Rengeteg tesztelésen, finomhangoláson vagyunk már túl, és a tervek szerint rövid időn belül élesben is megkezdjük a pántolószalagok válogatását, darálását és továbbítását az újrahasznosítók felé. Mivel korábban ennek a hulladéknak a szelektív gyűjtése nem volt jellemző, egyelőre nehéz megbecsülni, milyen volumeneket érhetünk el. Az eddigi információink alapján a 3000 tonnát reális célnak tartom a kezdés utáni első évre, ami azonnal jelentős lépés lenne a logisztikai szektor ökológiai lábnyomának csökkentésében” – fogalmazott Karczub Mária, a Hamburger Recycling Hungary Kft. januártól kinevezett ügyvezetője.
A szakember több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik az újrahasznosítási iparágban. 2011-től a cég egyik jogelődjénél dolgozott kereskedőként, majd kereskedelmi vezetőként a csoporton belül. Az ügyvezetői széket Panyi Lászlótól vette át, aki több mint negyvenéves szakmai pályafutását lezárva ment nyugdíjba, de tanácsadóként továbbra is segíti a vállalatot.
Az új vezető a legfontosabb idei projektnek nevezte a pántolószalagok feldolgozását, ami a magyar recyclingszektor számára is mérföldkövet jelent. A cég ezenkívül egy új anyagtípus újrahasznosításába is bekapcsolódna, a tervek szerint pedig a papír- és a műanyagválogató infrastruktúrájukban is jelentős fejlesztésekre kerül sor, hogy minél megbízhatóbb együttműködő partnerei legyenek a MOHU-nak.
Karczub Mária a 2023. júliusában indult, új hulladékkezelési rendszer első félévéről elmondta: „Mostanra egyre több hulladékot tudtunk elhozni azoktól, akik regisztráltak a MOHU weboldalán és minket jelöltek meg partnerként. A kezdeti, átmeneti visszaesés után kimutathatóan emelkedésnek indultak a grafikonok, ami az uniós elvárásokban szereplő hazai újrahasznosítási célok teljesülése szempontjából is jó hír, egyben követelmény a szektorral szemben”.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG a 2023-as IFA-n mutatja be legújabb energiahatékonysági innovációit
- A Google, a HP és az ASM is csatlakoztak a Schneider Electric kezdeményezéséhez
- A fenntarthatóság ma már nemcsak versenyelőny, de kötelezettség is
- Újfajta matekélmények kellenek a fenntartható gazdasági döntésekhez
- Összefog a Schneider Electric és az acélóriás
- Megjelent a Xiaomi első klímapolitikai jelentése
- A befektetők nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek
- Fenntarthatóság: már a világranglisták is visszaigazolják a Széchenyi István Egyetem eredményeit
- Sürgősen el kell kezdeni a jövő villamos hálózatainak kialakítását
- Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.