A Maserati továbbra is elkötelezett a 100%-ban olasz gyártási folyamat mellett
A Maserati, az első olasz luxusmárka, amely tisztán elektromos hajtású járműveket kínál az autózás szerelmeseinek, következetes márka- és termékfejlesztésre összpontosító, hosszú távon fenntartható növekedési pályára áll – jelentette be a cég. A Maserati termékcsaládot 100%-ban Olaszországban tervezik, fejlesztik és gyártják, miközben a világ több mint 70 országába értékesítenek 86%-os exportaránnyal. Modena továbbra is a márka központja marad, a vásárlókat több mint 80 éve működő történelmi üzemből szolgálják ki.
A teljesítmény, az innováció, a formatervezés, a minőség, a technológia és a luxus iránt elkötelezett márkaként a Maserati ambiciózus stratégiával alakítja a mobilitás jövőjét: átfogó, elektrifikációra fókuszáló termékfejlesztési irányt követ, hogy maximálisan megfeleljen az ügyféligényeknek. A Maserati a Stellantis egyetlen luxusmárkája, és a 2021-ben kezdődött pozitív pénzügyi fordulatot követően most stabil üzleti modellt épít fel, hogy a gyártási volumen és a nyereséges árrés fenntartásával, valamint a márka egyedi pozícionálásával összhangban megerősítse vezető helyét a luxusszegmensben.
A Maserati stratégiai céljainak középpontjában az elektromos mobilitás jövőjébe vetett hit áll. Jelenleg minden tevékenységét úgy alakítja át, hogy szintet lépjen a versenyképesség terén és megfeleljen az új luxusfogyasztók igényeinek is. A modenai vállalat már megvetette a lábát az autózás új korszakában, amikor bemutatta első két BEV (akkumulátoros elektromos jármű) modelljét: a GranTurismo Folgore-t és a Grecale Folgore-t (a Folgore a Maserati teljesen elektromos hajtású modellcsaládját jelöli), amelyek már elérhetők Olaszországban és az Európai Unió piacain. A GranTurismo Folgore a márka igazi ikonja, amely a Formula E-ből érkező élvonalbeli műszaki megoldásokat alkalmazza. A Maserati egyébként az első olasz márka, amely a Formula E-ben szériában versenyez.
A márka nem pihen: a Maserati GranCabrio Folgore várhatóan még idén bemutatkozik, nem sokkal az ICE változat után, majd az elektromos mobilitás felé vezető út 2025-ben az új MC20 Folgore, 2027-ben egy vadonatúj nagy E-UV BEV, 2028-ban pedig a Quattroporte BEV következő generációjával folytatódik.
A márka összes jelenlegi és jövőbeli modelljét 100%-ban Olaszországban tervezik, fejlesztik és gyártják, és emellett továbbra is teljes mértékben elkötelezett a vállalat. A Maseratinál tökéletesen összefonódik a hagyomány és az innováció: a történelmi modenai központ, ahol jelenleg az MC20 és az MC20 Cielo készül, hamarosan a legnépszerűbb szupersportkocsik Folgore változatának gyártási helyszíne is lesz. Mivel a márka határozott törekvése, hogy autóit a legvonzóbb stílusban és a legkülönlegesebb részletekkel ruházza fel, Modenában egy "Fuoriserie műterem" is létesül, amelyet a Maserati egyedi modellek létrehozására tart fenn. A járművek személyre szabásában közreműködő kollégák számára speciális képzéseket szerveznek, hogy a lehető legmagasabb minőségben végezhessék munkájukat.
A Viale Ciro Menotti-i történelmi üzemben a vállalat vezetése szorosan együttműködik majd a Maserati nagyjából 130 professzionális mérnökből és technikusból álló szakértő csapatával, akik a jelenlegi és a jövőbeli termékpaletta fejlesztésével foglalkoznak. A tervezők állandó összeköttetésben dolgoznak majd a teljesen elektromos hajtásláncokat fejlesztő és tesztelő Engine Lab-bel, hogy a márka a lehető legjobb pozícióba kerüljön a luxuspiacon. A szakértő csapat közösen építi majd a Maserati jövőjét, új szintre emelve az ikonikus márkát.
A Maserati márkatörekvései a Stellantis 2022. március 1-jén bejelentett "Dare Forward 2030" stratégiai tervébe illeszkednek, a szervezeti mátrix teljes értékű szegmenseként. Minden új Maserati modell elektromos hajtáslánccal megy majd, az ezzel járó innovatív szemlélet és csúcsteljesítmény pedig nagyszerűen passzol a Maserati alapértékeihez. 2024 döntő mérföldkő lesz a vállalat fejlődése és növekedése szempontjából, különösen a globális autóiparban jelentkező kihívások és változások miatt, amelyekkel a luxusmárkák kénytelenek szembenézni.
Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója elmondta: "A márka hagyományait és modenai gyökereit megőrizve, teljes gőzzel állunk a változás élére az elektrifikáció terén: két ikonikus modellünk már 100%-ban elektromos változatban is megvásárolható, és egy másik még idén megérkezik a piacra. Ügyfeleinknek minden idők legerősebb Maserati luxusautóit kínáljuk majd, tovább feszegetve a kivételes vezetési élmény határait. Hosszú távú víziónkat és stratégiai tervünket követve nyomot akarunk hagyni a luxus világában, és egyedülálló olasz gyártási kiválóságunkkal, következetesen magas színvonalat nyújtva építünk olyan fenntartható üzleti modellt, amely garantálja ügyfeleink számára a Maserati minőséget és tükrözi a márka történeti értékeit."
Kapcsolódó cikkek
- Így autózunk télen!
- Megnyitotta BYD szalonját a Wallis Motor Duna
- Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
- Bemutatták a Maserati legújabb versenyautóját
- Veterán járműcsodák Keszthelyen
- Rövidesen a hazai piacra is érkezik a négykerékhajtásos OMODA5
- Igazi klasszikusokkal vesz részt a Maserati a 2023-as Le Mans Classicon
- A Maserati az YCOM-ot választotta partnerének a GT2 bajnokságba való visszatéréshez
- Megérkezett hazánkba a Maserati legújabb modellje
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a legújabb Iveco modelleket Miskolcon
Az Iveco Miskolcon mutatta be először teljesen megújult haszongépjármű-palettáját, amely járművek a személyautók kényelmével és tudásával veszik fel a versenyt. Az esemény azonban nem csak a járművek újdonságaira hívta fel a figyelmet, hanem hivatalosan megnyitották a régió egyik legkomplexebb létesítményét is, amely a járművek és sofőrjeik számára egyaránt biztosít feltöltődést és professzionális kiszolgálást.
Futurisztikus környezetben készülnek Chery modelljei
Az ma már nem titok, hogy a Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. Az azonban kevésbé közismert, hogy a vállalat központi fejlesztő- és gyártóüzeme is rekordokkal büszkélkedhet. A létesítmény méretei is impozánsak, ám igazán vezérlő és fejlesztő rendszereivel emelkedik ki a világon.
Itt a jövő gumiabroncsa, újrahasznosított anyagokból
A Bridgestone bemutatja a Potenza Sport A-t, a vállalat első olyan, sorozatgyártásban készült gumiabroncsát, amely 55%-ban ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező újrahasznosított és megújuló anyagokat tartalmaz.* Az ISCC (International Sustainability and Carbon Certification) PLUS egy globálisan alkalmazható tanúsítási szabvány, amelynek célja, hogy növelje az alternatív alapanyagok átláthatóságát és nyomon követhetőségét a teljes ellátási láncban, a kiindulási ponttól egészen a végfelhasználóig.
ABB innovatív töltési megoldások és hazai tervek az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján
Szeptember 9. immár ötödik éve az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja, amelyet 2020-ban az ABB kezdeményezett. Idén a világnap alkalmából Márgus Norbert, az ABB Digitális & E-Mobilitás üzletág fejlesztési specialistája volt a Villanyautosok.hu heti podcastjának, a Villanyórának a vendége.
Csillagos ötös a biztonságra – így készült a magyarországi bemutatkozásra az OMODA 5
Ötcsillagos biztonsági minősítést kapott augusztusban az ASEAN NCAP szervezettől a Chery Group hamarosan Magyarországon is bemutatkozó autója, az OMODA 5.