33 év után zárja be Opel szalonját a Schiller
A Schiller család neve évtizedeken keresztül szinte összeforrt az Opellel, több mint három évtizedes együttműködés után azonban a kínai elektromos autó, a BYD modellek veszik át az újpesti Váci úti szalonban a bemutatóteret. A Schiller az Opellel sem szakít teljes mértékben, hiszen „Schiller Opel, a szerviz szuper!”: a cég márkaszervizként továbbra is ellátja a gépjárművek javítását, szervizelését, de újonnan értékesített modellekkel innentől önálló autószalonként nem foglalkozik.
A mai cégcsoport egy 1980-ban alapított kisiparos gumis műhelyből nőtte ki magát a mostani méretére, és 1991 óta hivatalos Opel viszonteladóként működött egészen mostanáig. 2024 februárjától viszont a konnektorról tölthető gépjárműveké lesz a főszerep a BYD Schiller megnyitásával, miközben továbbra is értékesíti a Toyota, a Lexus és a Skoda és Fiat teljes termékpalettáját a cég. A Schiller ezek mellett az Audi és Volkswagen személyautók, valamint a VW haszongépjárművek szervizelését, ahogy karosszéria javítását is végzi, valamint saját bérautó üzletágával és flottakezelő cégével szintén kiszolgálja ügyfelei mobilitási igényeit.
A Schiller Autó Család mind technológiai, mind értékesítési értelemben a BYD-ben és az elektromos közlekedésben látja az autószektor egyik lehetséges jövőjét és a gazdasági perspektívát, emiatt az illusztris pesti autószalon a jövőben a kínai márka képviseletében fog tevékenykedni.
A Schiller Autó Család 1980-ban alapított gumiszerviz alapítása után 1983-ban nyitotta meg márkafüggetlen autószervizét a XIII. kerületi Dráva utcában, melyet 1989-ben egy márkafüggetlen használtautó-kereskedés megnyitása követett. A következő mérföldkő 1991-ben érkezett el a cég életében, amikor is megkapta a jogot az Opel gépjárművek értékesítésére. 1994-ben megépült az első nagy Opel autószalon Budapesten a Váci út 113. szám alatt. A cég hamarosan kinőtte magát és 2002-ben megnyílt a Škodák Palotája (ma már Skoda Schiller), nem sokkal később 2003-ban a Toyota Super (ma már Toyota Schiller) márkakereskedések, ugyanebben az évben megkezdte működését a Karosszéria Centrum, amely az ország egyik legkorszerűbb és legnagyobb lakatos műhelyével rendelkezik. 2007-ben a cég egy új irányba is belefogott, az autók rövid- és hosszú távú bérbeadását kezdte meg, napjainkban Schiller Flotta és Schiller Rent márkanév alatt működnek. 2009-ben a Fiat majd jó pár év kihagyással 2018-ban a Renault és Dacia Schiller nyitotta meg kapuit. 2021 nyarán megnyílt az új központ, amely egy új exkluzív autómárkával bővült a Lexus Pest szalonnal, mellette Toyota, ŠKODA és Opel szalonnal a telephelyen. 2022 őszén a cégcsoport bérautó üzletága egyetlen 100%-ban hazai bérautós cégként nyitotta meg irodáját a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren a multinacionális szolgáltatók mellett. 2024 februárjától a BYD Schiller is megkezdi tevékenységét.
Kapcsolódó cikkek
- A Maserati továbbra is elkötelezett a 100%-ban olasz gyártási folyamat mellett
- Így autózunk télen!
- Megnyitotta BYD szalonját a Wallis Motor Duna
- Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
- Bemutatták a Maserati legújabb versenyautóját
- Veterán járműcsodák Keszthelyen
- Rövidesen a hazai piacra is érkezik a négykerékhajtásos OMODA5
- Megérkezett hazánkba a Maserati legújabb modellje
- Újabb üzemanyaghiánytól tart az autósok harmada
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Robotok, AI és hidrogénmeghajtás – Az ipar jövője a HUNGEXPO-n mutatkozott be
Lezárult a régió egyik legnagyobb ipari eseménye, az IPAR NAPJAI nemzetközi szakkiállítás és annak társrendezvénye, az AUTOMOTIVE HUNGARY járműipari beszállítói expo. A HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban megrendezett eseményen 15 ország több mint 300 kiállítója vett részt, és mintegy 11 ezer szakmai látogatót vonzott.
AutoWallis: Stabil árbevétel-növekedés, visszafogott nyereség az év első hónapjaiban
A kedvezőtlen makrogazdasági környezet ellenére az AutoWallis Csoport árbevétele 20 százalékot meghaladó növekedéssel 107 milliárd forintra emelkedett 2025 első negyedévében. A cég történetének eddigi legmagasabb negyedéves árbevételét elsősorban a korábban végrehajtott akvizíciók és üzletfejlesztések eredményezték. Ugyanakkor a vállalat működési eredménye (EBITDA) 31 százalékkal, 3,3 milliárd forintra csökkent, főként az instabil gazdasági környezet, a fix költségek emelkedése és az iparági bizonytalanságok (pl. vámintézkedések) hatására.
Maserati a Comói-tónál: ikonikus modellek a FuoriConcorso 2025-ön
Május 24–25-én a Maserati két ikonikus modelljét, a GT2 Stradale-t és az MCXtrema-t mutatja be a Comói-tó partján, a rangos FuoriConcorso rendezvényen. Ez az esemény, amelyet 2019 óta évente megrendeznek a Villa del Grumello és a Villa Sucota történelmi helyszínein, a luxusautók és a dizájn szerelmeseit vonzza.
Újabb rekord a Continentalnál – legyártották a 200 milliomodik radart
A Continental legyártotta kétszázmilliomodik radar szenzorát, ezzel újabb fontos állomáshoz érkezett az autóipari biztonsági technológiák területén. Ez a lenyűgöző szám nemcsak a vállalat technológiai fölényét bizonyítja – több mint 20%-os globális piaci részesedéssel rendelkezik –, hanem rávilágít a mobilitás egyik legmeghatározóbb irányára is: a vezetéstámogató rendszerek (ADAS) és az önvezetés felé tartó fejlődés dinamikájára.
Automotive Summit 2025: Magyarország szerepe a jövő autóiparában
Soha nem volt még ennyire izgalmas és gyors ütemű változásokkal teli időszaka az autóiparnak, mint most. Magyarország kulcsszerephez juthat ebben az átalakulásban, ahol a világmárkák és a technológiai újítások egymásnak feszülnek. A nagy kérdés: szemlélői maradunk a folyamatnak, vagy alakítói leszünk? Ezt a dilemmát járja körül az Automotive Summit 2025 a budapesti MOL Campuson.