5 tipp, amivel egy csapásra javulhat a dolgozók és az ügyfelek elégedettsége

forrás: Prím Online, 2024. február 7. 11:36

Az ügyfelek elégedettsége a vállalatok egyfajta Szent Grálja, az egyik legfontosabb mérőszám, ami jelezheti a cég sikerességét. Ugyanakkor meglepő módon egészen szoros összefüggés van az ügyfelek és a cég dolgozóinak elégedettsége között. Egy kutatás szerint az elkötelezett dolgozókkal rendelkező vállalatok 81%-kal magasabb ügyfélelégedettségi mutatókkal büszkélkedhetnek, mint versenytársaik. Friss adatok szerint ráadásul a munkavállalói és a vásárlói élmény összekapcsolása akár másfélszeresére is növelheti a bevételeket. A TOPdesk Magyarország 5 pontban foglalja össze, hogyan lehet felturbózni a belső elégedettséget, ezáltal javítani az ügyfélélményt is.

 

Ösztönözzük a szakmai fejlődést

 

A pozitív munkavállalói élmény kialakításának egyik kulcseleme: biztosítani, hogy a csapattagoknak legyen lehetőségük a fejlődésre. A monotonitás demoralizáló lehet, és ha a kihívásokat kereső alkalmazottak úgy érzik, nem használják ki a tehetségüket, előbb vagy utóbb más utakat kezdhetnek el felkutatni – akár a vállalaton kívül. Ha viszont a vezető folyamatosan tájékoztatja a dolgozókat az új lehetőségekről, biztosabbak lehetnek abban, hogy a szervezeten belül ki tudják aknázni a bennük rejlő potenciált.

 

Kerüljük a mikromenedzsmentet

 

A mikromenedzsment letöri a dolgozók motivációját, míg végül az ügyfélen csattan az ostor. Ezért kulcsfontosságú olyan vállalati kultúra kialakítása, amely lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy ne féljenek kezdeményezni és innovatív ötletekkel hozzájárulni a csapat munkájához. Ha a vezető képes néha visszalépni és bízni az alkalmazottak képességeiben, akkor olyan légkört teremthet, amelyben a csapat magabiztosnak érzi magát a döntéshozatalban és aktívan hozzájárul az ügyfelek elégedettségéhez.

 

 

Nyissuk meg a kommunikációs csatornákat

 

A vonzó munkakörnyezet szervezetenként eltérő, így a kommunikációs csatornák megnyitása nem ugyanazt jelenti minden munkahelyen. Találgatások és megalapozatlan döntések helyett a vezetőknek nyílt beszélgetéseket kell folytatniuk a csapataikkal, hogy feltárják a munkahelyi boldogsággal és motivációval kapcsolatos konkrét igényeket. Maguktól a munkavállalóktól is értékes visszajelzéseket lehet kapni arról, hogy mi jelenti számukra a pozitív munkahelyi élményt, ami akár a cég egészének működésére vonatkozóan is új, hasznos perspektívákat tárhat fel.

 

Helyezzük előtérbe a munkavállalók jóllétét

 

A dolgozók jólléte sokrétű kérdés, amely az irodán belüli és azon kívüli munkát egyaránt érinti. A munkahelyi interakcióktól kezdve a közösségformáláson át a fizikai és mentális egészségig számos tényezőt figyelembe kell venni, ha a jóllétet a vállalati működés szerves részeként akarjuk integrálni. Tehát ahelyett, hogy elszigetelt HR problémaként kezelnénk, holisztikus megközelítéssel a szervezet DNS-ének részévé kell tennünk a jóllétet, így biztosítva a kiemelkedő munkavállalói élményt.

 

Az emberek és az eszközök egyaránt fontosak

 

A technológia mára mindennapjaink részévé vált, így szinte minden munkahelyen befolyásolja az alkalmazottak elégedettségét, hogy milyen eszközök és alkalmazások segítik vagy éppen nehezítik feladataik elvégzését. Alapvető fontosságú tehát olyan megoldásokat választani, amelyek összhangban vannak a munkaerő igényeivel. Az a technológia, amely zökkenőmentesen integrálható a szervezeti folyamatokba, támogatja az embereket és hatékonyabbá teszi a munkájukat, a dolgozói elégedettséget is növelni fogja.

 

„A legtöbb vállalat esetében egyértelmű összefüggést tapasztalunk, ha összevetjük a cég ügyfeleinek, vásárlóinak elégedettségét és a belső visszajelzéseket a munkahelyi körülményekről” – mondta el Zakrzewski Anita, a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője. „Lényeges tehát megvizsgálni, mivel csökkenthetők az irodai frusztrációk, mivel tehetők problémamentesebbé a belső folyamatok. Csak egy példa: a közelmúltban elvégzett felmérésünk alapján az irodai adminisztrációval a hazai dolgozók 80%-a elégedetlen, ennek ellenére alig egytizedük használ valamilyen digitális feladat- vagy szolgáltatáskezelő rendszert, melynek bevezetésével gördülékenyebbé válhatna a belső ügyintézés és érzékelhetően csökkennének a fennakadások.”

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Vidéki Otthonfelújítási Program: Támogatás már nyugdíjasoknak is

A Vidéki Otthonfelújítási Program 2025 januárjában indult, és a legújabb kormánydöntés értelmében most már a nyugdíjasok is részt vehetnek benne. Bár nehéz pontosan meghatározni, hogy mekkora költséggel kell számolni egy átlagos fűtéskorszerűsítés esetén, van néhány tényező, amelyek segítenek megbecsülni a kiadásokat. Szakértői segítség nyújt a szabályok és a lehetőségek közötti eligibilitásban.

2025. február 17. 15:03

Egyre több egészségpénztár fogadja el a Huawei újdonságát

A nemrégiben Magyarországon elérhetővé vált HUAWEI WATCH D2 okosóra most már több egészségpénztár által is elszámolható. Az okosóra egyedülálló, mivel a világ első csuklón viselhető orvostechnikai eszköze, amely 24 órás ambuláns vérnyomás-monitorozásra (ABPM) képes.

2025. február 17. 13:10

Innovatív akkumulátorok a cseh vasút jövőjéért

Az ABB és a Skoda Group bejelentették első közös partneri együttműködésüket, amely mérföldkőnek számít a vasúti villamosítás területén. Az együttműködés első szakaszában az ABB innovatív Traction Battery Pro Series akkumulátorokat szállít, melyek könnyűek, kompaktak, és úgy lettek tervezve, hogy növeljék a járművek teljesítményét, miközben csökkentik a karbantartás és az állásidő szükségességét. 

2025. február 17. 11:38

A magyar cégeknél háttérbe szorul a digitális átalakulás

A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot zuhant az elmúlt időszakban. A megvalósult innováció alindex jelentős csökkenést mutatott, és a digitalizáció is megtorpanni látszik, ahogy kimerülni tűnik a mesterséges intelligencia-láz is. A vállalatok rendkívül óvatosak és egyre kevesebb erőforrást fordítanak új termékek, szolgáltatások és digitális megoldások fejlesztésére, ami hosszú távon versenyképességi kihívásokat jelenthet.

2025. február 17. 10:04

Úttörő adatkezelési megoldás az SAP és a Databricks partnerségében

Az SAP bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat. Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.

2025. február 16. 17:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54