Gyűjtőoldal segít megtalálni a digitális készségeket fejlesztő hazai kurzusokat
Az uniós Digital Decade kutatás eredményei alapján Magyarországon a felnőtt lakosság mindössze fele rendelkezik alapszintű digitális készségekkel. Annak érdekében, hogy ez az arány javuljon, az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége közreműködésével létrejött a digitaliskeszsegek.hu oldal, ahol a karrierváltók, illetve a digitális készségeiket bővíteni vágyó szakemberek is találhatnak maguknak releváns hazai vagy nemzetközi, akár térítésmentesen is elvégezhető kurzusokat.
A legfrissebb Digital Decade riport korántsem festett biztató képet a magyar 16-74 év közötti lakosság digitális készségeiről. Hazánkban a felnőttek mindössze 50%-a rendelkezik legalább alapszintű digitális készségekkel, ami jelentősen elmarad az uniós átlagtól, és a 80%-os uniós célkitűzéstől, amelyet 2030-ig kellene elérni. Az Unió jelentésében azt javasolta Magyarországnak, hogy helyezzen nagyobb hangsúlyt a digitális készségek fejlesztésére, különös tekintettel a felnőttek digitális képzésekbe való nagy arányú bevonására.
Az IVSZ a „Koalíció a digitális készségfejlesztésért és munkahelyekért” hazai koordinátoraként azért is hozta létre a digitaliskeszsegek.hu gyűjtőoldalt, hogy a karrierváltók vagy digitális készségeiket fejleszteni vágyó szakemberek könnyebben megtalálhassák a lehetőségeket.
A digitaliskeszsegek.hu képzéseket listázó oldalán számos térítésmentesen igénybe vehető kurzus is megtalálható – a DigitalTech EDIH kurzusai a kkv-k vagy a közszféra szervezeteinek munkavállalói számára elérhetők, a LevelUp jellemzően angol nyelvű képzései minden érdeklődő számára nyitottak.
A képzéseken kívül a weboldalon az oktatáshoz kapcsolódó pályázati lehetőségeket, készségfejlesztéssel kapcsolatos híreket, stratégiákat is rendszeresen közzé tesznek.
A gyűjtőoldalra a szerkesztők szívesen látják a digitális készségfejlesztéssel kapcsolatos híreket és további kurzusokat a digitaliskeszsegek@ivsz.hu e-mail címen.
Az oldal az Európai Unió támogatásával, a CEF-program keretén belül jött létre.
Kapcsolódó cikkek
- Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!
- Elkészült az MI-készségek fejlesztésére fókuszáló európai stratégia
- Elindult a Tőzsdemúzeum gazdaságtörténeti portál
- Lezárult ’Az Év Honlapja’ pályázat
- Közel tízezren tesztelték le itthon a digitális készségeiket a V4 országok IT Fitnesztesztjén
- 2 napod maradt nevezni ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
- Női példaképeket keres az IVSZ és a WiTH
- December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!
- Negatív hatása lenne a jelenlegi formájú MI-törvény elfogadásának
- Az európai uniós és NATO források 25 százalékát digitalizációra kellene fordítani
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?
A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.