Szerződéses vállalás megsértése és reklámriport miatt bírságolt a Médiatanács
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa legutóbbi ülésén hivatalból indított eljárásai mellett nézői bejelentés alapján is intézkedett.
Nem tett közzé megfelelő mennyiségű közszolgálati, továbbá a helyi közélettel foglalkozó, illetve a mindennapi életet segítő műsorszámot, ezzel megsértette szerződéses vállalásait 2023. november 20-26. között a Szolnok 92,2 MHz helyi vételkörzetű, kereskedelmi jellegű Aktív Rádió – állapította meg a Médiatanács március 12-ei ülésén. A rádiót működtető médiaszolgáltatót, a Viacom Kft-t a testület ezért 160 000 forint bírsággal sújtotta és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére kötelezte. Mivel a jogsértés ismételt volt, a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjére 50 000 forint bírságot rótt ki a Médiatanács.
Eljárás indult a TV2-vel szemben, mert a december 16-án sugárzott „Trendmánia – 9. évad – 40. rész” című műsorszámban reklámriportnak tekinthető módon a cég egyik üzlethelyiségében mutatták be az epizódot támogató szépségipari vállalkozás termékeit. A karácsony előtt sugárzott műsorszám szerves részét képező információk túlmutattak a támogatói üzenet megengedhető keretein, mivel bizalmat ébreszthettek a nézőkben a támogató cég termékei iránt, és elősegíthették azok beszerzését.
Nézői bejelentésre vizsgálta a Médiatanács az Aranyifjú című romantikus török drámasorozat több epizódját is a korhatár-besorolás megfelelősége szempontjából. A testület úgy találta, hogy a 17–18 óra közötti kezdettel, 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítéssel sugárzott műsorszámok megfeleltek a III. korhatár-kategóriában előírt szempontoknak.
A Médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.
Kapcsolódó cikkek
- Tévéműsorok készítését támogatja a Médiatanács
- Bújtatott reklám miatt intézkedett a Médiatanács
- Pályázati támogatásokról is döntött a Médiatanács
- Médiatanács: hatósági eljárások indultak az RTL médiaszolgáltatója ellen
- Újabb eljárást indít a Médiatanács a Rádió 1 szolgáltatójával szemben
- A Médiatanács jelzésére intézkedett a holland társhatóság
- Médiatanács: a Tények Plusz több riportja miatt is eljárás indul
- A Viasat 3, az AXN és egy érdi rádió műsorait is vizsgálta a Médiatanács
- Szeretet, Isten, pénz, bébi: slágerek szövegeit elemezte az NMHH
- Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új szintre emeli a szórakozást a Samsung 2025-ös TV és soundbar termékcsaládja
A Samsung hivatalosan is bemutatta 2025-ös televízió- és hangprojektor kínálatát, amely már elérhető a vállalat webáruházában is Magyarországon. Az elsőként a CES 2025 kiállításon leleplezett új modellek fejlett mesterséges intelligencia technológiákra épülnek, amelyek még személyre szabottabb és magával ragadóbb audiovizuális élményt ígérnek.
Megújult elnökséggel folytatja munkáját a Magyar Marketing Szövetség
Május 14-én tartotta éves közgyűlését a hazai marketing szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A tagság egyhangúlag újabb négy évre elnökké választotta Hinora Ferencet (Positive Adamsky), aki immár 12 éve vezeti a szövetséget.
Klasszikus művészet, digitális csavarral – így újul meg a Múzeum+
A Magyar Nemzeti Galéria és a Yettel új szintre emelte együttműködését: a Múzeum+ estek megújult formában térnek vissza, és a Múzeumok Éjszakájára is külön programmal készülnek.
Rendszám alapján működő automata parkolás az Allee-ban
Az Allee Bevásárlóközpontban egy új, rendszámfelismerésen alapuló parkolási rendszer lépett életbe, amely automatikus be- és kihajtást tesz lehetővé. Az újítás célja, hogy kényelmesebb, gyorsabb és környezetbarátabb parkolási élményt nyújtson a látogatók számára, miközben csökkenti a várakozási időt és megelőzi a torlódásokat.
Technológia és sport találkozása: Partnerség Tadej Pogačar és a Continental között
A Continental stratégiai együttműködést indított a világ egyik legsikeresebb országúti kerékpárosával, a 26 éves Tadej Pogačarral. A partnerség alapját közös értékek képezik: a kiemelkedő teljesítmény, a biztonság és az egymás iránti tisztelet a közutakon – legyen szó autósokról vagy bringásokról.